printlogo


کد خبر: 208403تاریخ: 1399/2/20 00:00
عزیز محمدی: به تخلف بانکی صورت گرفته هم رسیدگی کنید


نقل قول

عزیز محمدی، رئیس سابق سازمان لیگ بهمن ماه در نامه‌ای خطاب به حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال خواست تا برای جابه‌جایی سهام سازمان لیگ از اعضای هیأت رئیسه قدیم به اعضای جدید هیأت رئیسه اقدام کند. بعد از استعفای تاج و تا پیش از بازگشت نبی به سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال، هیچ یک از 5 سهامدار شرکت ثبت شده به نام سازمان لیگ در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فعالیتی نداشتند اما برای تصمیم‌گیری‌های مختلف به امضای آنها نیاز بود.
به همین دلیل عزیز محمدی ضمن گوشزد درباره این موضوع در تاریخ 28 بهمن ماه، در این نامه تأکید کرد که: «مدیران فعلی صرفاً صاحب امضا مجاز براساس قوانین جاری کشور و قانون تجارت می‌باشند و غیر از آنها هر کس از آن تاریخ تا به حال به عنوان مؤسسه لیگ برتر هر گونه امضای چک،  اوراق و اسناد تعهدآور گشایش و اعتبار و... داده خودش به شخصه مسئولیت را به عهده دارد و باید پاسخگو باشد.»
بهانه اصلی عزیز محمدی هم برای نگارش این نامه، حساب‌های بانکی بود که به نام بهاروند برای سازمان لیگ باز می‎شد و برای بازگشایی آنها هیچ امضایی از سهامداران اصلی گرفته نمی‎شد. چیزی که عزیز محمدی معتقد است یک تخلف بانکی است و باید بانک‌های طرف حساب سازمان لیگ در این رابطه دقت بیشتری داشته باشند. رئیس سابق سازمان لیگ در این رابطه می‌گوید: «تا پیش از اینکه موضوع منع حضور بازنشستگان مطرح نشود و علی کفاشیان از سمت خود کنار نرود، حساب بانکی سازمان لیگ با امضای کفاشیان بود که خود یکی از سهامداران به حساب می‌آید اما از وقتی کفاشیان هم از فدراسیون فوتبال رفت، آقای بهاروند حسابی را با نام خود برای سازمان لیگ باز کرد که با توجه به اینکه سهام شرکت سازمان لیگ هنوز به اعضای جدید هیأت رئیسه انتقال پیدا نکرده، این اتفاق خیلی عجیب بود و به نوعی تخلف بانکی محسوب می‌شود و باید به آن رسیدگی شود.»
عزیز محمدی درباره اینکه سهام سازمان لیگ به نام خودش، تاج، کفاشیان، نبی و کاظمی است و بعد از آنها به فرزندان‌شان می‌رسد، تأکید می‌کند: «آن زمان ای‌اف‌سی اصرار داشت که باشگاه‌ها و سازمان لیگ خصوصی باشند. ما هم در اردیبهشت ماه 87 شرکت سازمان لیگ را به ثبت رساندیم. سهامدارانش هم در آن زمان اعضای اصلی فدراسیون فوتبال شدند. آقای کفاشیان که رئیس فدراسیون فوتبال بودند، مهدی تاج نایب رئیس اول، بنده نایب رئیس دوم، مهدی محمدنبی دبیرکل و علی کاظمی هم دبیرکل سازمان لیگ بود. همان زمان گفتیم این سهام برای باشگاه‌ها و سازمان لیگ است نه شخص ما. وقتی هم که من می‌خواستم از سازمان لیگ بیرون بیایم، هر 5 نفر ما فرمی را امضا کردیم و اعلام کردیم که این سهام متعلق به سازمان لیگ است و به صورت شخصی هیچ ادعایی برای آن وجود ندارد.»
محمدی اما از اینکه اعضای جدید هیأت رئیسه برای انتقال سهام اقدامی نکرده‌اند، ناراحت است و می‌گوید: «بعد از تغییرات هیأت رئیسه، متأسفانه اقدامی برای انتقال سهام انجام نشد. من بارها هم درخواست کرده‌ام که برای انتقال سهام اقدامی کنند اما نتیجه‌ای نداشته است. 10 سال است که من دیگر نیستم اما در همین مدت 4،5 بار به دلیل بدهی‌های مالیاتی سازمان لیگ تمام حساب‌های من بلوکه شده است و واقعاً درخواست دارم که این سهام را هر چه سریع‌تر انتقال دهند.»
چرا تا کنون انتقال سهام انجام نشده است؟ عزیز محمدی در این رابطه می‌گوید: «باید بدهی‌های مالیاتی سازمان لیگ را به طور کامل تسویه کنند تا امکان انتقال سهام وجود داشته باشد. این اتفاق تقریباً مشابه اتفاقی است که درباره باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در ثبت شرکت‌ها رخ داده بود و اعضای هیأت مدیره دو باشگاه به دلیل بدهی‌های مالیاتی به روز نشده بود. حالا هم سازمان لیگ باید یکبار بدهی مالیاتی‌اش را صفر کند. ضمن اینکه من فکر می‌کنم دلیل دیگری که اقدام به انتقال سهام نشد این بود که آن زمان می‌خواستند اساسنامه سازمان لیگ را اصلاح کنند و طبیعتاً باید اساسنامه جدید به امضای ما می‌رسید. رؤسای جدید هم می‌خواستند ما پای اساسنامه را امضا کنیم که اگر بد شد، بگویند آنها این کار را کرده‌اند.»


 


Page Generated in 0.0052 sec