printlogo


کد خبر: 208396تاریخ: 1399/2/20 00:00
هر کس باید در جای خود قرار بگیرد


عارف ربطی- دبیر سابق فدراسیون کشتی

فدراسیون کشتی چند روزی است که با یک حاشیه جدید روبه‌رو شده است. بحث‌هایی که بر سر انتخابی مطرح شده که این فقط یکی ازچالش‌های پیش روی کشتی است اما به نظرم می‌توان این مشکلات را با درایت و مدیریت رفع کرد.
شاید قرار گرفتن افراد سر جای خود بهترین راهکار برای نجات کشتی باشد. در اینجا فدراسیون به یک کارگروه  یا کمیته‌ای با حضور افراد خبره و کارکشته در کشتی به نام کارگروه گزینش نیاز دارد، تا اگر قرار شد شخصی را برای بخش‌های مختلف فدراسیون درنظر بگیرند که بخواهد برنامه ریزی را انجام بدهد، آن فرد سابقه انجام آن کار و بهترین کارایی را داشته باشد. این کار باعث می‌شود فرصت‌ها از دست نرود و برنامه‌ها به خوبی انجام شود در فدراسیون باید شایسته‌سالاری در کار باشد و مدیریت در کار اجرایی حرف اول را می‌زند و باید از کسانی در کار اجرایی استفاده شود که بتوانند کار را پیش ببرند.
اگر قرار است کار پیش برود باید حرف‌ها به صورت شفاف زده شود و کار دست یک نفر نباشد. نباید از انتقاد ناراحت شویم و خرد جمعی را در دستور کار قرار دهیم. البته انتقادی درست است که راهکاری در پی آن باشد وگرنه تخریب محسوب می‌شود.
در کار باید اخلاص داشته و خدمتگزار باشیم و اگر نیت برای رضای خدا باشد، خدا هم قطعاً کمک می‌کند.

 


نباید به سادگی
 از کنار افراد تأثیرگذار عبور کرد





چرخه انتخابی کشتی این روزها به بحث اصلی ورزش اول بدل شده و ظاهراً مشکلات حاشیه‌ای زیادی را به وجود آورده است.
 من در جلسات حضور نداشتم و نمی‌دانم مفاد آن چیست.
 البته شنیدم که اختلاف نظرهایی هم درباره این طرح وجود دارد اما به نظرم همین اختلاف نظرهم چیز خوبی است هرکس می‌تواند نظرش را مطرح کند؛ به شرطی که اختلاف نظرها منجر به حذف یک نفر نشود.
 من نه با دبیر نه با محمدی صحبت نکرده‌ام و از این موضوع‌ها بی‌اطلاع هستم. نمی‌دانم این بحث‌ها که درباره جلسه چرخه انتخابی مطرح شده، چه بوده اما معتقدم این اختلاف نظرها باید با گفت‌وگو به یک تفاهم خوب منجر شود. در کادر فنی تیم ملی هم غلامرضا محمدی وقتی بحث فنی را مطرح می‌کند شاید با هم اختلاف نظر داشته باشیم ولی با گفت‌وگو آن را حل می‌کنیم.
این هنر مدیر است که بتواند در اوج این اختلاف نظرها و حتی تنش‌ها مصالحه ایجاد کند. به سادگی گذشتن از افراد که نفرات تأثیر‌گذاری هم در کشتی هستند در نهایت به کشتی ضربه می‌زند.
دوستان می‌توانند با بحث و تبادل نظر به تفاهم برسند تا بهترین اتفاقات برای کشتی ایران رخ بدهد. اینکه سر یک موضوع تا این حد اختلاف نظرها بالا بگیرد که منجر به حذف برخی از افراد شود که در کشتی نقش مهمی را دارند، هیچ آورده مثبت و مهمی برای کشتی ندارد.

 


Page Generated in 0.0059 sec