printlogo


کد خبر: 208395تاریخ: 1399/2/20 00:00
کاسپاروف، کاپیتان اروپایی‌ها در جام ملت‌های شطرنج
دو شکست پشت سر هم برای فیروزجا



علیرضا فیروزجا که در مسابقات آنلاین جام ملت‌های شطرنج شرکت کرده است، روز سوم این مسابقات را با دو شکست پیاپی سپری کرد. با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج   chess. com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان حضور دارند. در این بین حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاق‌های این مسابقات به شمار می‌رود. روز سوم این مسابقات در حالی دنبال شد که فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل لئون آرونیان، شطرنج‌باز معروف ارمنستانی با ریتینگ ۲۷۷۸ قرار گرفت که مقابل این حریف شکست خورد. فیروزجا در گام بعدی با شطرنج‌باز چینی با ریتینگ ۲۷۵۲ به رقابت پرداخت که از او نیز شکست خورد. با این نتایج تیم‌های چین، اروپا و آمریکا به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. تیم منتخب جهان با این نتایج در رده آخر جای گرفته است. کاپیتان تیم منتخب جهان، آرکادی دورکوویچ، رئیس فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) و کاپیتان تیم اروپا گری کاسپاروف قهرمان سابق جهان است. این مسابقات از ٥ تا ١٠ ماه مه ‌(۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت ) با حضور شش تیم در حال پیگیری است.
 
 
آماده‌باش ورزشگاه‌های تهران و مازندران

ادارات کل استانی ورزش و جوانان تهران و مازندران برای همراهی و همکاری با ستاد مدیریت بحران کشور در حالت آماده‌باش قرار گرفتند. مسعود سلطانی‌فر در تماسی تلفنی با مدیران کل ورزش و جوانان تهران و مازندران دستور داد، تمامی امکانات برای همراهی و همکاری با ستاد مدیریت بحران کشور آمادگی لازم را داشته باشند. این در حالی است که بعد از زلزله تهران و با دستور وزیر ورزش و جوانان درهای استادیوم آزادی، تختی، شیرودی و انقلاب برای استقرار مردم باز شد. همچنین به گفته مدیر کل ورزش و جوانان تهران و با دستور وزیر ورزش و جوانان، درهای استادیوم‌های حوزه‌های چهارگانه تهران برای مردم باز شد. گل محمدی گفت: «بعد از زلزله نیمه شب تهران و با دستور مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، در‌های استادیوم‌های حوزه‌های چهارگانه تهران از تختی تا شهید پناهی و حیدرنیا و دیهیم و کن به روی مردم باز شد و با تأکید وزیر ورزش، تمامی این مناطق آماده پذیرایی از هموطنانی هستند که تمایل دارند، در این اماکن ورزشی حضور داشته باشند.»

کوهنوردان برنامه صعود را عقب بیندازند

بخش جست‌وجو و نجات‌ فدراسیون کوهنوردی به دنبال وقوع زلزله تهران اعلام کرد که احتمال سقوط سنگ و بهمن در ارتفاعات وجود دارد بنابراین از کوهنوردان خواسته شد که برنامه‌های کوهنوردی خود را به تعویق بیندازند. باتوجه به وقوع زمین لرزه در اطراف استان‌ تهران در پنجشنبه، بخش جست‌وجو و نجات فدراسیون کوهنوردی اعلام کرد که احتمال سقوط سنگ و همچنین خطر سقوط بهمن در ارتفاعات وجود دارد. بنابراین از کلیه کوهنوردان تقاضا شد جهت جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه‌ای از صعود به ارتفاعات خودداری کنند. همچنین انجمن پزشکی کوهستان ایران طی اطلاعیه‌ای خواستار تعویق یک هفته‌ای صعود کوهنوردان با توجه به زلزله و پس لرزه‌های آن و احتمال ریزش سنگ شد. بنابراین از کلیه کوهنوردان خواسته شد برای حفظ جان خود و همنوردانشان از رفتن به کوهستان در این هفته جداً اجتناب کنند چرا که با توجه به لرزش زمین، سنگ‌های کوهستان ناپایدار شده و احتمال سقوط آنان بسیار زیاد خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0026 sec