printlogo


کد خبر: 208385تاریخ: 1399/2/20 00:00
هشدار فان‌درسار به تیم‌های اروپایی:
خواب گرفتن تخفیف را ببینید!



با توجه به افت قدرت مالی باشگاه‌های اروپایی به خاطر کرونا، پیش‌بینی‌های فراوانی درباره کاهش قیمت بازیکنان در بازار بعدی نقل و انتقالات انجام شده است اما ادوین فان‌در‌سار، مدیرعامل باشگاه آژاکس به باشگاه‌های اروپایی که احتمالاً در تابستان به سراغ بازیکنان این تیم خواهند آمد هشدار داد آژاکس به بازیکنانش چوب حراج نمی‌زند.
آژاکس که به کارخانه بازیکن‌سازی فوتبال اروپا معروف است تابستان سال گذشته تنها از فروش دو بازیکن خود، فرنکی دیونگ به بارسلونا و ماتیس دلیخت به یوونتوس، 150 میلیون یورو درآمد کسب کرد.
فان‌درسار می‌گوید مشتریان بازیکنان آژاکس امسال هم باید منتظر شنیدن قیمت‌های بالایی برای خرید این بازیکنان باشند: «ماه ژانویه سال گذشته مردم می‌گفتند که ما هفت هشت تا از بازیکنان‌مان را از دست می‌دهیم اما فقط دو مهره کلیدی‌مان جدا شدند. باشگاه‌های بزرگ مانند بایرن مونیخ مدعی شده‌اند که رقم پایه بازیکنان در چند پنجره بعدی نقل و انتقالات (به خاطر آسیب‌های ناشی از کرونا) کاهش پیدا می‌کند اما برای آنها زدن این حرف آسان است چون باشگاه‌های خرید‌کننده هستند. البته من قبول دارم که دیگر خبری از خرید‌های 150 تا 200 میلیون یورویی نخواهد بود اما فکر می‌کنم که بازیکنان آژاکس هنوز هم ارزش بالایی دارند. آنها به اندازه کافی برای بازی و کسب پیروزی در فوتبال اروپا آموزش دیده و باتجربه هستند.»
یکی از بازیکنانی که آژاکس قطعاً در تابستان امسال خواهد فروخت حکیم زیاش، بازیساز مراکشی است که توافق شده با قرارداد 40 میلیون یورویی به چلسی برود. در همین حال قلب تپنده خط میانی تیم دونی فن‌دبیک هم مورد توجه باشگاه‌های فراوانی قرار گرفته و خودش هم احتمال رفتن از آژاکس را رد نکرده است. نیکلاس تاگلیافیکو دفاع چپ و آندره اونانا دروازه‌بان تیم هم در رادار باشگاه‌های انگلیس، آلمان و اسپانیا هستند. فان‌درسار اما می‌گوید که تیمش امسال حراج دسته ‌جمعی نخواهد داشت.
او گفت: «پارسال، ما با اونانا، تاگلیافیکو و فن‌دبیک به صورت لفظی توافق کردیم و قرار بر ماندن آنها در کنار ما برای یک فصل دیگر شد. در پایان این مدت ما به دنبال کمک به یکدیگر خواهیم بود تا بهترین راه را برای ادامه دوران بازیگری‌شان پیدا کنیم. الان هم چیزی عوض نشده است. خبری از تخفیف 50 درصدی برای فروش آنها نخواهد بود. باشگاه‌های اروپایی خوابش را ببینند.»
با اعلام ممنوعیت تمامی فعالیت‌های ورزشی در هلند تا ابتدای ماه سپتامبر (11 شهریور)، اردی‌ویژه هلند نیمه تمام ماند و آژاکس صدرنشین هم فرصت کسب سی‌و‌پنجمین قهرمانی‌اش را از دست داد اما فصل آینده در لیگ قهرمانان خواهد بود. به تازگی زمزمه‌‌هایی مبنی بر احتمال ادامه فصل جاری از ابتدای سپتامبر شنیده می‌شود البته بدون حضور تماشاگران و فان‌درسار اعتراف کرد که از دست دادن درآمدهای حاصل از بلیت فروشی، آژاکس را مجبور خواهد کرد که در ماه‌های آینده با احتیاط بیشتری تصمیم‌گیری کند.
او افزود: «ما از بابت از دست دادن درآمدهای حاصل از بلیت فروشی و فرصت‌های بازاریابی متحمل ضربه مالی سنگینی خواهیم شد . در حال حاضر همه چیز در فاز طرح‌ریزی است. ممکن است فصل آینده هم یک نیم فصل یا یک فصل کامل بدون تماشاگر را داشته باشیم. به محض آنکه درک کاملی از شرایط مالی باشگاه داشته باشیم، باید با بازیکنان و اعضای کادر فنی‌‌مان صحبت کنیم.»
برخلاف لیگ هلند، مقامات فوتبال انگلیس، اسپانیا، آلمان و ایتالیا هنوز به ازسرگیری مسابقات و به پایان رساندن فصل امیدوار هستند. اکنون تمامی نگاه‌ها به بوندس‌لیگای آلمان است که اعلام کرده فصل را دقیقاً از هفته دیگر از سر می‌گیرد. فان‌درسار اما معتقد است که این تصمیم ممکن است به ضرر ژرمن‌ها تمام شود. او گفت: «به نظرم آنها با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد. مطمئنم که بسیاری از بازیکنان و مربیان از رخ دادن برخی احتمالات می‌ترسند. در برخی موارد هم بازیکنان، باشگاه‌ها و مدیران اختلاف نظر پیدا خواهند کرد.»
منبع: رویترز

 


Page Generated in 0.0050 sec