printlogo


کد خبر: 208379تاریخ: 1399/2/20 00:00
هند، هلند، فرانسه مقصد احتمالی 3 ستاره



استقلال در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی را از دست داده که بخشی از آنها به دلیل پایان قراداد رفته‌اند، عده‌ای به دلیل بدقولی‌های باشگاه و استفاده از بند جدایی بی‌قید و شرط و بودند برخی دیگر هم که از سوی باشگاه به دیگر باشگاه‌ها انتقال داده شده‌اند. نمونه‌هایش صیادمنش، تیام و نورافکن که باشگاه استقلال با دریافت مبالغی این بازیکنان را آزاد کرد.
در این میان جدایی بازیکنانی که از نظر کیفی شرایط ایده‌آل‌تری در قیاس با دیگر بازیکنان داشته‌اند، دشوار‌تر بوده و از سوی هواداران انتقادهایی را نیز متوجه باشگاه ساخته است. برای مثال می‌توان به ماجرای جباروف اشاره داشت که به دلیل بدقولی‌های باشگاه در نهایت به کشورش بازگشت و با استقلال ادامه نداد. با این حال پیشنهادهای خوب به برخی بازیکنان نیز بوده که مدیران باشگاه را برای صدور مجوز جدایی این بازیکنان ترغیب کرده که به نام‌های آنها اشاره شد.
لیگ نوزدهم چه به پایان برسد، چه نرسد و در همین نقطه متوقف شود انتقال برخی بازیکنان را به دلیل پیشنهادهای خوب خارجی هرگز نباید نادیده گرفت. بازیکنانی که بدون شک بودن‌شان در ترکیب استقلال لیگ بیستم می‌تواند به قوام بیشتر این تیم یاری رساند و حتی کار را برای سرمربی استقلال نیز ساده‌تر کند.
اما هنوز وضعیت لیگ نوزدهم روشن نشده خبر می‌آید که تیمی از لیگ هند به دنبال روزبه چشمی است. شاید لیگ هند از نظر اسم و رسم جایگاه مناسبی نداشته باشد اما همه می‌دانند که در لیگ حرفه‌ای هندوستان دستمزدهای بسیار خوبی به بازیکنان داده می‌شود و حتی بوده‌اند خارجی‌های نامداری که سر از لیگ هند درآورده و حقوق‌های نجومی نیز دریافت کرده‌اند. اقتصاد هند یک اقتصاد پویا است که به برخی باشگاه‌دار‌ها در این کشور اجازه می‌دهد تا همچون اعراب حاشیه خلیج فارس پول به پای بازیکنان نامی بریزند. به همین دلیل هرگز نمی‌توان خبر انتقال چشمی به لیگ هند را نادیده گرفت و از کنار آن عبور کرد. بدون شک اگر تیم اف‌سی گوای هند که از آن به عنوان یک مشتری جدی برای روزبه چشمی یاد می‌شود، مبلغ قابل توجهی به این بازیکن پرداخت کند، او بار سفر به این سرزمین خواهد بست و استقلال را ترک خواهد کرد.
جدایی چشمی را باید به واسطه اختلاف ارزش دلاری نیز انتقالی سودآور برای این بازیکن دانست کما اینکه ابتدای فصل نیز چشمی تلاش بسیاری برای خروج از ایران داشت و تا آستانه عقد قرارداد با یک تیم قطری نیز پیش رفت و حتی صحبت از حضورش در لیگ هلند هم بود.
 مهدی قائدی نیز دیگر بازیکنی خواهد بود که بعد از لیگ نوزدهم استقلال را به احتمال زیاد ترک خواهد کرد. گرچه مهدی با استقلال قرارداد دارد اما از همین حالا تیم‌های هلندی برای جذب این بازیکن دست به کار شده‌اند و بعید نیست که او به دلیل نزدیکی سبک فوتبالش به بازیکنان و تفکرات هلندی راهی لیگ این کشور شود.
هرچند که نباید احتمال حضور او در لیگ قطر را هم نادیده گرفت کما اینکه در گذشته نیز بارها این اتفاق افتاده بود که ستاره‌هایی همچون او با وجود دریافت پیشنهادهای بزرگ از اروپا لیگ‌های حاشیه خلیج فارس را برگزیده بودند تا در همان ابتدای راه لژیونر شدن خود پول قابل توجهی به جیب بزنند.
به هر حال ماجرای انتقال بازیکنان کنونی استقلال پیش از شروع لیگ بیستم ممکن است با انتقال دیاباته جدی‌تر هم شود به این دلیل که مهاجم اهل مالی پیشنهادهایی هم از محل زندگی‌اش در فرانسه دارد و هیچ بعید نیست که او نیز با پرداخت مبلغی از استقلال جدا شده و دیگر در لیگ بیستم دیده نشود. لیگی که اگر با حفظ این نام‌ها همراه باشد و مدیران استقلال بتوانند نزدیک‌ترین بازیکنان خود به در‌های خروجی را حفظ کنند شاید در همان ابتدای راه نمره قبولی دریافت کرده و به پیروز نقل و انتقالاتی تبدیل شوند که همواره برای هواداران این باشگاه به واسطه جدایی برخی ستاره‌ها طعمی تلخ و گس داشته است.

 


Page Generated in 0.0055 sec