printlogo


کد خبر: 201973تاریخ: 1398/10/5 00:00
سوژه

حمیدرضا عرب

اتهام‌زنی بی‌سابقه به باشگاه استقلال
آقای استراماچونی، شما باید ادعایت را ثابت کنی


از زمانی که علی فتح‌الله‌زاده مأموریت افشای درخواست‌های استراماچونی که توسط مدیربرنامه‌اش ارسال شده بود را به عهده گرفت (مأموریتی که فتحی و دیگر اعضای هیأت مدیره باید به انجام می‌رساندند، نه عضو جدید هیأت مدیره) واکنش‌هایی از سوی استراماچونی در رسانه‌ها دست به دست شد که تمام آن درخواست‌هایی که از سوی پاستورلو به باشگاه استقلال منتقل گردیده بود را نقض می‌کرد.
 تصویر سیاهه‌ای که بند به بند نشان می‌داد پاستورلو (وکیل استراماچونی) چه خواسته‌هایی از باشگاه استقلال دارد، در رسانه رسمی باشگاه استقلال نیز قرار گرفت تا همه آنهایی که ماجرای او با این باشگاه را دنبال می‌کنند در جریان اسناد موجود قرار بگیرند اما شگفتا که استراماچونی این ایمیل را هم تکذیب کرد و حتی مدعی شد باشگاه استقلال در این راستا دروغ می‌گوید تا سرگیجه عمیقی فضای فوتبال ایران را فرا بگیرد!
بدون شک باشگاه استقلال در رساندن موقعیت خود با سرمربی‌اش به وضع کنونی مقصر است و مدیرانی که نتوانستند به موقع به تعهدات خود در قبال این مربی عمل کنند تا کار به قهر (بخوانید گرو‌کشی) بکشد، باید پاسخگوی رفتار خود باشند اما نباید این مهم را هم نادیده بگیریم که باشگاه استقلال به هر شکل ممکن در نهایت حقوق این مربی را از طریق سفارت ایران در ایتالیا پرداخت کرد که استراماچونی نیز بعد از اخذ مبالغ درخواستی که از 50 درصد هم بیشتر بود! آن را تأیید و اعلام کرد به‌زودی راهی تهران خواهد شد. حتی رسانه‌های نزدیک به این مربی و حامیان چشم‌بسته‌اش خبر از بازگشت او در ابتدای هفته جاری داده بودند اما استراماچونی هرگز برنگشت چون اساساً قصد بازگشت نداشت!
سرمربی سابق استقلال بعد از افشای درخواست‌های خود در حالی دستخط وکیلش را تکذیب و باشگاه استقلال را متهم به دروغگویی می‌کند که هیچ عقل سلیمی باور ندارد که باشگاه استقلال در اقدامی مشمئز‌کننده ایمیل ارسالی پاستورلو را دستکاری کرده و در اختیار رسانه‌ها قرار داده باشد. این ادعا هرگز قابل باور نیست.
اتهام استراماچونی به باشگاه استقلال نشأت گرفته از همین افشاگری درست است و شاید سرمربی استقلال هرگز تصور نمی‌کرد مکاتبات خصوصی وکیلش با خلیل‌زاده، سرپرست مدیرعاملی استقلال اینطور رسانه‌ای شود که در نهایت تصمیم به تکذیب آن گرفت تا تصویری که از خود میان هواداران استقلال ساخته را همچنان حفظ کند.
استراماچونی اما برای حفظ جایگاهش میان هواداران استقلال، اتهام‌زنی را انتخاب کرد که راه درستی نبود چرا که هرگز قابل باور نیست که باشگاه استقلال با این قدمت و اصالت ایمیلی ساختگی با حجم عظیمی از درخواست‌ها را خود بسازد و بپروراند و به نام پاستورلو منتشر کند. استقلال در کدام برهه از تاریخ 70 ساله خود چنین کرده که حالا کرده باشد؟ آیا استراماچونی مفهوم حرف‌های خود را می‌داند یا بازهم اسیر احساسات و تصمیم‌های ناشیانه شده است؟
باشگاه استقلال گرچه در بخش مالی همواره با نقص‌هایی مواجه است و پرونده‌هایی دارد اما پذیرش جعل از سوی عوامل این باشگاه هرگز قابل پذیرش نیست و ادعایی که استراماچونی در دروغگو خطاب دادن این باشگاه مطرح کرد، در حقیقت توهین به تمام ارکان این باشگاه بود و نه فقط علی فتح‌الله‌زاده که مأمور افشای آن ایمیل شد.
باید پذیرفت که استراماچونی و مدیربرنامه‌هایش تعمداً دو موضع متفاوت را پیش گرفته‌اند تا ذهن اهالی فوتبال ایران را دچار سردرگمی کنند و هیچ‌کس به درستی تشخیص ندهد که مقصر این ماجرا کیست؛ یک بازی ساده اما کاملاً پیچیده و از قبل طراحی شده!
پاستورلو بعد از واریز پول استراماچونی با ارسال ایمیلی موضعی خصمانه و کاملاً حقوقی و بدون انعطاف‌پذیری اتخاذ کرد و استراماچونی در وادی دیگری با ادبیات نرم و البته پوپولیستی در اینستاگرامش ظاهر شد! آیا قابل پذیرش است که استراماچونی از محتوای ایمیلی که وکیلش ارسال کرده اطلاع نداشته باشد و پاستورلو نداند که قرار است آقای سرمربی در صفحه شخصی‌اش از چه واژه‌هایی استفاده کند؟
به هرحال این ماجرا آنقدرها هم پیچیده و جنایی نبود. پاستورلو ایمیلی ارسال و خواسته‌هایی مطرح کرد که باشگاه استقلال با آن مخالف است. استراماچونی هم به تمام آن خواسته‌های مالی‌اش رسید (نزدیک به 500 هزار دلار دستمزد گرفت) و حالا به راحتی می‌تواند به پیشنهادهای جدید فکر کند. استقلال هم بی‌سرمربی نمی‌ماند.

 


Page Generated in 0.0052 sec