printlogo


کد خبر: 201966تاریخ: 1398/10/5 00:00
سوژه روز

گزینه‌های داخلی و خارجی برای تیم ملی
ورود VAR با تأیید فیفا


ابراهیم شکوری در حاشیه اختتامیه کلاس دانش‌افزایی داوران فوتبال ایران این جملات را به زبان آورده است: «این دوره با همکاری فیفا و تلاش کمیته داوران برگزار شد و صد در صد به رشد و توسعه داوری فوتبال ما کمک می‌کند. داوران جوانی در این دوره حاضر شدند. با تمام مشکلاتی که برای فدراسیون فوتبال وجود دارد سعی کردیم این کلاس را برگزار کنیم. تمام تلاشمان این است که کلاس‌ها و دوره‌های لازم را برای فوتبال ایران برگزار کنیم. امیدواریم از این برهه که در آن قرار داریم به خوبی عبور کنیم.»
دبیر فدراسیون فوتبال در مورد اینکه مسائل داوری در فصل جدید باعث به وجود آمدن حواشی زیادی شده است، این توضیحات را داد: «به نظر من عملکرد داوران در نیم فصل اول خوب بود. فوتبال همیشه با حواشی همراه بوده و نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد. داوران ما تلاش می‌کنند بهترین قضاوت خود را در مسابقات داشته باشند. ما در سطح آسیا و دنیا در فوتبال و داوری آن دارای اعتبار هستیم اما باید تلاش کنیم تا داوران‌مان را به روز کنیم. در این بین با برگزاری اینگونه کلاس‌ها قدم برمی‌داریم تا اشتباهات را کمتر کنیم. نمی‌توان اشتباهات داوری را به صفر رساند اما شرایط داوری ما با توجه به لیگ پرفشار و حساسی که داریم تا به حال خوب بوده است.»
وی در مورد اظهارات حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ که امروز اعلام کرده بود قصد دارند از سیستم VAR در مسابقات سال آینده لیگ استفاده کنند و اگر ورزشگاهی این سیستم را نداشته باشد نمی‌تواند میزبان مسابقات لیگ برتر در فصل آینده باشد؛ این توضیحات را ارئه کرد: «برای استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی باید پروسه‌ای طی شود و مجوز آن را دریافت کنیم. کمیته داوران مشغول پیگیری این موضوع است. فکر می‌کنم ما در مرحله دوم یا سوم این پروسه قرار داریم. باید تاییدیه فیفا را بگیریم تا بتوانیم از سیستم VAR استفاده کنیم اما با توجه به شرایط سخت تحریم دچار مشکل هستیم. اگر مشکل خاصی پیش نیاید در لیگ آینده از این سیستم استفاده خواهیم کرد. در مورد جزئیات این مسأله جناب ممبینی به عنوان رئیس کمیته داوران و همچنین عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال که اشراف زیادی به این موضوع دارد می‌تواند صحبت کند.»
دبیر فدراسیون فوتبال در مورد سرانجام انتخاب سرمربی برای تیم ملی فوتبال ایران نیز این واکنش را نشان داد: «رئیس فدراسیون در مورد قرارداد سرمربی سابق و قرارداد سرمربی جدید به صورت شفاف صحبت کرده‌اند. یک پروسه‌ای باید طی شود ما هم گزینه داخلی داریم و هم گزینه خارجی. کمیته فنی فدراسیون و شخص مهدی تاج در حال پیگیری این موضوع هستند و به امید خدا در اردوی آینده تیم ملی از سرمربی جدید استفاده می‌کنیم.»

 

 

 قانون جدید ‌سازمان لیگ فوتبال برای باشگاه‌ها
 ‌به ورزشگاه بدون VAR میزبانی داده نمی‌شود

بعد از نمایش سازمان لیگ در ابتدای فصل و اصرار به اینکه به ورزشگاه‌های بدون صندلی شماره دار و دوربین میزبانی داده نمی‎شود، حالا نوبت به تکرار همان نمایش رسیده است. این بار اما درباره VAR . حتی علی‌رغم اینکه راهکار قبلی تأثیری در استانداردسازی ورزشگاه‌ها و کاهش خشونت نداشت.
حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ اما ظهر دیروز(چهارشنبه) در مجمع انتخابی هیأت فوتبال استان بوشهر در همین رابطه می‌گوید: «در فصل جدید فوتبال کشور یکی از الزامات VAR است، یعنی با تصویب ‌هیأت رئیسه هر استادیومی که VAR نداشته باشد نمی‌تواند میزبان باشد.»
رئیس سازمان لیگ با بیان اینکه هدف فدراسیون رشد و توسعه فوتبال در استان‌ها است، تأکید می‌کند: «استانی مثل بوشهر و خوزستان که دو تیم در لیگ برتر و چندین تیم در رده‌های مختلف دارند استان های مستعدی هستند، درحالی‌که بعضی استان‌ها شاید در لیگ دو هم تیم ندارند که شرایط متفاوتی درباره این استان‌ها وجود دارد.»
او با تاکید بر حمایت تیم‌های فوتبال استان بوشهر می‌گوید: «استان بوشهر برای کمک به تیم‌هایی مانند شاهین‌شهرداری بوشهر، ایران جوان و پارس جنوبی جم که نیاز به حمایت دارند، پای کار باشند تا بتوانیم مشکلاتی که برای پارس به وجود آمد حل شود و این دو تیم در لیگ برتر مانده و شاهد درخشش فوتبال بوشهر باشیم.» «در طول این سال‌ها می‌دانم که هیأت‌ها چه مشکلاتی دارند.» بهاروند با تأکید بر همین موضوع تأکید می‌کند: «با ایجاد تفرقه و دودستگی به هیچ جا نخواهیم رسید چراکه در فوتبال سلایق مختلف وجود دارد و باید با اصول مدیریتی سلایق مختلف را در کنار هم گذاشته و کارکنیم نه اینکه هرکسی با ما مخالف بود را طرد کنیم.»
در مجمع انتخابات هیأت فوتبال استان بوشهر امیرحسین محتشم با 16 رای برای یک دوره چهارساله به‌عنوان رئیس هیات فوتبال استان بوشهر انتخاب شد.
 


Page Generated in 0.0065 sec