printlogo


کد خبر: 201965تاریخ: 1398/10/5 00:00
گزارش

اراده وزارت ورزش برای واگذاری
این بار شوخی نیست...

از خصوصی‌سازی چه خبر؟ آیا استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی واگذار می‌شوند؟ عزم دولت در این راستا جزم است. مدیران در رأس وزارت ورزش و جوانان می‌خواهند هر طور شده تا پایان سال مقدمات را فراهم کرده و این دو باشگاه مردمی را به بخش خصوصی واگذار کنند. تصمیمی که هم به سود مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان است و هم دو باشگاه. اگر استقلال و پرسپولیس واگذار شوند بدون شک بسیاری از حواشی و مشکلات از سد راه وزارت ورزش و جوانان برداشته خواهد شد و تصمیم‌گیران در این وزارتخانه با آرامش بیشتری دیگر امور محوله را به انجام می‌رسانند و هم دو باشگاه می‌توانند به جذب منابع مالی بیشتری خوشبین باشند.
باور کنید اگر استقلال و پرسپولیس در اختیار بخشی خصوصی بودند سازمان صدا و سیما نمی‌توانست حقوق این دو باشگاه از کنار حق پخش را به طور کامل پرداخت نکند. اکنون که هم استقلال و هم پرسپولیس به طرقی از سوی دولت حمایت می‌شوند دست صدا و سیما باز است تا به راحتی بخشی از مطالبات این باشگاه‌های مردمی را پرداخت نکند اما فردا که این مشکل از میان برداشته شود و استقلال و پرسپولیس در اختیار بخش خصوصی باشند و البته مردم هم سهامدارش، بدون شک یک منبع بزرگ مالی به باشگاه استقلال و پرسپولیس تزریق خواهد شد و آنگاه خواهید دید که وضعیت مالی دو باشگاه چگونه خواهد شد.
تردیدی نیست با واگذاری دو باشگاه و سرریز شدن منابع مالی به آنها بدهی‌های هر دو باشگاه در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد و دیگر تهدید‌های بین‌المللی ناشی از حذف باقی نخواهد ماند. با خصوصی‌سازی موانع مالی بسیاری از پیش روی دو باشگاه برداشته خواهد شد و وزارت ورزش نیز نفسی به راحتی خواهد کشید.
این عزم و اراده به طور جدی در وزارت سلطانی‌فر وجود دارد و آقای وزیر در تلاش است تا این کشتی سردرگم رها شده در دل اقیانوس را به ساحل آرامش برساند.
 صحبت‌های جمشید تقی‌زاده، معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش نیز در همین راستا است. او نیز واگذاری دو باشگاه را در مراحل نهایی می‌داند. خبری مسرت‌بخش که بی‌گمان آتیه این دو باشگاه را تأمین خواهد کرد. تقی‌زاده در این خصوص گفته: «مقدمات واگذاری سرخابی‌ها تا پایان سال فراهم می‌شود. اوایل ماه آینده آخرین مجمع سال 98 استقلال و پرسپولیس را برگزار خواهیم کرد تا بعد به سمت قیمت‌گذاری برند برویم. ما 19 جلسه با سازمان خصوصی‌سازی و مسئولان اصل 44 برگزار کرده‌ایم. 3، 4 ماهی که مسئولیت واگذاری را بر عهده گرفتم، صحبت وزیر این بود که اگر امروز این دو باشگاه واگذار شوند، بهتر از فرداست. با توجه به مشکلات و شفافیت مالی که استقلال و پرسپولیس داشتند درفشی‌فر و مرغوبکار را در نخستین قدم به دو باشگاه دادیم.» آیا ساختمان‌های استقلال و پرسپولیس هم به آنها واگذار شده؟ تقی‌زاده در مقابل این سؤال این پاسخ را داده است: «در زمان دادکان این ساختمان‌ها خریداری شده که 50 درصد هزینه از سوی فدراسیون و 50 درصد از سوی باشگاه‌ها بوده و تلاش این است ساختمان‌ها هم به باشگاه‌ها منتقل شوند.» تقی‌زاده در مورد بدهی استقلال و پرسپولیس هم چنین گفته: «سازمان حسابرسی این موضوع را بررسی می‌کند.»


Page Generated in 0.0050 sec