printlogo


کد خبر: 201964تاریخ: 1398/10/5 00:00
حافظه تاریخی

مجتبی رفیعی

8 سال پیش در چنین روزی تیتر یک روزنامه ایران‌ورزشی به برخورد انضباطی پرویز مظلومی سرمربی وقت استقلال با آرش برهانی مهاجم این تیم اختصاص داشت. رسانه‌ها این را نخستین ترکش جدایی مجیدی از استقلال دانستند. از وقتی فرهاد مجیدی به الغرافه رفت، جا برای سایر مهاجمان استقلال باز شد. آنها هم توانستند برای باشگاه کلاس بگذارند و هر از چندگاهی در تمرین‌ها شرکت نکنند.
آرش برهانی بازیکنی بود که وقتی تمرین‌ها شروع شد مشکلات شخصی را بهانه کرد و همگام با سایر بازیکنان تمرین نکرد. برهانی با دو روز غیبت و تأخیر راهی تمرین شد تا نشان دهد وقتی مجیدی نیست و استقلال نیاز به مهاجم دارد او می‌تواند هر رفتاری را در باشگاه انجام دهد.
منصور پورحیدری در پاسخ به این سؤال که چرا برهانی در تمرین‌های دو روز اول حاضر نشده بود، می‌گوید: «آرش به من گفت و از من اجازه گرفت تا دو روز به دلیل مشکلات شخصی به تمرین نیاید. آرش نتوانسته بود مظلومی را پیدا کند و به همین خاطر با من هماهنگ کرد تا در تمرین‌ها شرکت نکند.»
همین هماهنگی با پورحیدری و پیدا نکردن مظلومی باعث شد سرمربی استقلال عصبانی شود و نامه‌ای برای باشگاه بنویسد. مظلومی به باشگاه نامه زد و به دلیل غیبت در تمرین‌ها از مسئولان خواست برهانی را جریمه کنند. این نامه مظلومی به دست حسابداری باشگاه رسید و باعث شد مبلغی از قرارداد برهانی به دلیل بی‌انضباطی کسر شود. این موضوع نشان داد مظلومی با بی‌انضباطی برخورد می‌کند و فرقی بین بازیکنان نمی‌گذارد؛ نکته‌ای که می‌تواند برای مربیان امروز آموزنده باشد.
مسأله دیگر بازوبند کاپیتانی بود که بعد از فرهاد به چه کسی می‌رسد؟ برای هواداران مهم بود که بعد از مجیدی کدام بازیکن بازوبند را به بازو خواهد بست. عده‌ای مهدی رحمتی را کاپیتان آینده استقلال معرفی می‌کردند. گروهی دیگر بحث مجتبی جباری را به راه انداخته بودند و عده‌ای هم معتقد بودند با توجه به قدمت امیرآبادی، او است که باید کاپیتان استقلال باشد.
منصور پورحیدری سرپرست وقت استقلال گفت: «هیچ بحثی در این زمینه نداریم. شما و همکارانتان وقت بگذارید و بررسی کنید در روزهایی که فرهاد مجیدی برای استقلال بازی نکرده چه بازیکنی بازوبند را به بازو بسته.» این صحبت‌های پورحیدری همه بحث‌ها را ختم به خیر کرد. یعنی حالا امیرآبادی کاپیتان اول استقلال است و مجتبی جباری و محسن یوسفی کاپیتان‌های دوم و سوم. پورحیدری که از وجود این بحث‌ها در مطبوعات ناراحت بود از حاشیه‌سازی‌هایی خبر می‌داد که چند هفته‌ای بود در کنار نام استقلال وجود داشت: «شما 3 هفته اخیر را نگاه کنید که در مورد استقلال چه حاشیه‌هایی به وجود آورده‌اند. از روزنامه‌ها گرفته تا رادیو و تلویزیون. نمی‌دانم باید چکار کنیم اما واقعاً بحثی درباره کاپیتانی نداریم و مشخص است چه کسی باید بازوبند را به بازو ببندد.»
در متن خبر می‌خوانیم: «با این حساب باید گفت مهدی امیرآبادی کاپیتان اول استقلال خواهد بود و در غیاب او مجتبی جباری جلوتر از سایر بازیکنان وارد زمین می‌شود. محسن یوسفی هم گزینه سوم آبی‌ها برای کاپیتانی است که به نظر می‌رسد با حضور جباری خیلی کم نوبت به او برسد. البته در این میان و با توجه به حضور احتمالی مهرداد پولادی و پایان مصدومیت خسرو حیدری به نظر می‌رسد مهدی امیرآبادی 32 ساله جایی در ترکیب اصلی استقلال نخواهد داشت.
یعنی مجتبی جباری را باید کاپیتان پنهان استقلال دانست، بازیکنی که در ترکیب اصلی آبی‌ها یک برگ برنده محسوب می‌شود و با توجه به حضور مداوم در میانه میدان می‌تواند یک کاپیتان واقعی برای استقلال باشد. جباری که حالا 28 ساله شده لیاقت بستن بازوبند کاپیتانی استقلال را دارد. مردی که هم بازیکنی قدیمی در ترکیب استقلال به حساب می‌آید و هم فنی و تاکتیک‌پذیر است.»


 


Page Generated in 0.0067 sec