printlogo


کد خبر: 201957تاریخ: 1398/10/5 00:00
فوتبال جهان

مجوز یک‌روزه سازمان به لیورپول برای استفاده از نشان قهرمانی


سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس به باشگاه لیورپول اجازه داده از نشان قهرمانی جدیدش رونمایی کند اما فقط برای یک روز!
لیورپول شنبه در دوحه قطر با نتیجه یک بر صفر بر تیم فلامنگوی برزیل غلبه کرد تا برای اولین‌بار قهرمانی در جام‌جهانی باشگاه‌ها را تجربه کند. به این ترتیب نشان فتح جام‌جهانی باشگاه‌ها بیش از هزار روز از روی پیراهن رئال‌مادرید برداشته می‌شود و روی پیراهن قرمزپوشان آنفیلد نقش می‌بندد اما فقط برای یک روز! طبق قوانین فیفا تیمی که قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها می‌شود برای یک سال تمام می‌تواند نشانه قهوه‌ای رنگ منقش به تصویر جام این رقابت‌ها را روی پیراهنش درج کند، اما قوانین سازمان لیگ برتر انگلیس تیم‌ها را از اضافه کردن هر نوع لوگو یا نشانی جز نشان تولیدکننده پیراهن، لوگوی باشگاه و اسپانسر اصلی باشگاه منع می‌کند. به همین دلیل مشخص نبود که لیورپول بتواند از نشان قهرمانی‌ جام‌جهانی باشگاه‌ها روی پیراهنش استفاده کند. اکنون سازمان لیگ برتر انگلیس اعلام کرده لیورپولی‌ها فقط در بازی یکشنبه مقابل ساوتهمپتون اجازه استفاده از این نشان روی پیراهن‌شان را دارند. این در حالی است که یوفا مخالفتی با استفاده از این نشان ندارد بنابراین قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان در صورت تمایل می‌تواند در مسابقات اروپایی با این نشان روی پیراهنش به میدان برود.

 



طعنه لمپارد به مورینیو:
امثال صلاح و د‌بروین را از دست نمی‌دهم

فرانک لمپارد از سرمربیان سابق چلسی به‌خاطر بی‌اعتمادی به دو تن از بازیکنان جوان سابق این تیم که به برترین ستاره‌های حال حاضر لیگ برتر انگلیس تبدیل شده‌اند، ایراد گرفت.
افت اخیر چلسی باعث شده مانند ابتدای فصل اعتماد سرمربی این تیم فرانک لمپارد به بازیکنان جوان و کم‌تجربه تیمش زیر سؤال برود. او اما هچنان به عقایدش برای فرصت دادن به بازیکنان جدید پایبند است و برای توجیه تصمیمش هم به یک واقعیت اشاره کرد که قطعاً به مذاق مورینیو خوش نمی‌آید.
لمپارد به حسرت چلسی بابت موافقت با فروش محمد صلاح، ستاره مصری حال حاضر لیورپول و کوین د‌بروین هافبک بلژیکی منچسترسیتی اشاره کرد و این اتفاق را نتیجه بی‌اعتمادی و عدم صبوری مربیان سابق چلسی به این دو بازیکن دانست. لمپارد در ابتدای دوره دوم مربیگری مورینیو در چلسی با این دو بازیکن هم‌تیمی بود اما د‌بروین در ازای 18میلیون پوند به منچسترسیتی رفت و صلاح تنها با 12میلیون پوند به رم واگذار شد؛ دو بازیکنی که الان جزو مهم‌ترین مهره‌های تیم‌شان و بهترین‌های لیگ برتر هستند.
لمپارد در آستانه مصاف امشب چلسی با ساوتهمپتون گفت: «اگر ما صبور نباشیم و به بازیکنانی که داریم اعتماد نکنیم، ممکن است زمانی به خودمان بیاییم که دیگر دیر شده و اتفاقی مانند آنچه در گذشته باشگاه رخ داده است را تجربه کنیم. ما در آن زمان بازیکنان طراز اول 20، 21ساله‌ای در چلسی داشتیم که سرمربی وقت تیم (اشاره به مورینیو) به آنها اعتماد نمی‌کرد. من اما در جایگاهی هستم که می‌خواهم به بازیکنان جوانم اعتماد کنم.»
انتقاد لمپارد از تصمیم مورینیو در حالی است که مربی پرتغالی چندی قبل مدعی شده بود جدایی این بازیکنان از چلسی تقصیر او نبوده است. آقای خاص در دفاع از خودش گفت: «وقتی باشگاه تصمیم گرفت صلاح را بفروشد، من نقشی نداشتم. من او را خریدم اما کسی نبودم که او را فروخت. رابطه‌ام هم همیشه با صلاح خوب بوده و هنوز هم خوب است.»
لمپارد به‌عنوان یکی از شاگردان وفادار مورینیو رابطه خیلی خوبی با او داشت، ولی پس از جنجال‌های بازی هفته گذشته تاتنهام – چلسی آنها در روزهای گذشته چند بار از هم انتقاد کرده‌اند.

 



سقف قرارداد ۳ میلیون یورویی در لیگ چین

فدراسیون فوتبال چین برای بازیکنان خارجی لیگ این کشور سقف قرارداد تعیین کرد.
بعد از آنکه اعتراضات زیادی نسبت به خریدهای نجومی در لیگ فوتبال چین صورت گرفت، فدراسیون فوتبال این کشور قانونی را تصویب کرد که به موجب آن نهایت پرداختی به بازیکن خارجی در لیگ فوتبال این کشور نباید بیش از ۳ میلیون یورو در یک سال باشد؛ یعنی دیگر بازیکنان بزرگی از جمله گرت بیل نمی‌توانند در لیگ چین بازی کنند. در چند سال اخیر پرداخت‌های غیرمعقول و نجومی باعث شد بازیکنانی نظیر کارلوس توس، اسکار، رامیرس، پائولینیو و لاوتزی حاضر به حضور در لیگ چین شوند.
با این روند اکنون قطر جزو تنها کشورهای آسیایی است که رقم‌های کلانی را برای بازیکنان مسن و پا به سن گذاشته پرداخت می‌کند. ماریو مانژوکیچ مهاجم کروات اخیراً با قراردادی که سالیانه ۵ میلیون یورو برای او خواهد داشت راهی الدحیل قطر شد.



 


Page Generated in 0.0078 sec