printlogo


کد خبر: 201931تاریخ: 1398/10/5 00:00
حذف ایران در دور نخست
5 فینالیست در 4 وزن برای کره فدراسیون برای پر کردن این شکاف برنامه دارد؟

سرمربی تیم ملی تکواندو روز گذشته نشست خبری برگزار کرد و در این نشست درباره موضوعات مختلفی بحث شد اما هیچ‌کس سراغ این موضوع نرفت که چرا این همه فاصله بین تکواندوی ایران و کره‌ جنوبی به وجود آمده و برنامه کادر فنی برای کمتر کردن این فاصله چیست؟ کره جنوبی در مسابقات گرنداسلم چین در چهار وزن، پنج فینالیست داشت و صاحب سه مدال طلا و دو نقره شد در حالی‌ که ایران در این مسابقات فقط یک نماینده داشت که آن ‌هم در همان دور نخست حذف شد.
طبق تصمیم‌ فدراسیون جهانی تکواندو (WTF) به نفرات اول گرنداسلم ۷۰ هزار دلار، نفرات دوم ۲۰ هزار دلار و نفرات سوم ۱۰ هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد که بیشتر جوایز این دوره به کره‌ای‌ها رسید. تکواندوکاران کره جنوبی در سه وزن به مدال طلا رسیدند. در اوزان 58-، 68- و 80+ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و سر جمع 210 هزار دلار را به جیب زدند. علاوه بر این در اوزان 58- کیلوگرم و 80- کیلوگرم هم دو کره‌ای دیگر در فینال حاضر شدند تا 40 هزار دلار هم آنها جایزه بگیرند و این یعنی کره جنوبی فقط در بخش مردان 250 هزار دلار جایزه به همراه برد که تقریباً به پول ایران نزدیک به سه و نیم میلیارد تومان می‌شود.
در وزن 58- کیلوگرم جون سئو مقابل مین یونگ لی به برتری رسید تا برنده یک فینال کره‌ای باشد. در وزن 68- کیلوگرم لی هون دائه با غلبه بر شون ژائو از چین به مدال طلا رسید تا دومین طلایی کره‌ جنوبی باشد و در وزن80- کیلوگرم ماکسیم از روسیه با غلبه بر هوان از کره جنوبی به مدال طلا رسید. تکواندوکار کره جنوبی در نیمه نهایی از سد میلاد بیگی گذشته بود اما در فینال تکواندوکار روسیه که هنوز وضعیتش برای حضور در بازی‌های المپیک نامشخص است، با قدرت حاضر شد و توانست همانند سال 2018 به مدال طلا دست پیدا کند.
در مقابل این درخشش کره‌ای‌ها ما چه کردیم؟ آنها نزدیک به بودجه یک سال فدراسیون تکواندو را در یک دوره از مسابقات گرنداسلم به عنوان جایزه بردند و در مقابل تیم ایران هم فقط نظاره‌گر مسابقات بوده. این موضوع مهمی است که چرا و چطور این همه فاصله بین تکواندوی ایران و کره‌ جنوبی به وجود آمد و اصلاً برنامه برای کم کردن این فاصله چیست؟
البته تکواندو متعلق به کره ‌جنوبی است و این کشور در این ورزش همیشه صاحب قدرت بوده اما در سال‌های گذشته هم تکواندوی ایران به این کشور نزدیک شده بود و حتی فاصله خود را هم کاملاً کم کرده بود اما حالا چه اتفاقی رخ داده که این همه فاصله به وجود آمده است؟
 


Page Generated in 0.0051 sec