printlogo


کد خبر: 201927تاریخ: 1398/10/5 00:00
در حالی که جودوی ایران همچنان در حالت تعلیق قرار دارد
قهرمان جودوی المپیک برای آموزش به ایران می‌آید

ایران ورزشی- در حالی که جودوی ایران در سال منتهی به بازی‌های المپیک 2020 توکیو همچنان در حالت تعلیق به سر می‌برد و مجموعه جودوی ایران کاملاً بلاتکلیف و بی‌هدف برنامه‌های خود را با بی‌انگیزگی مطلق پیش می‌برد، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو از توافق با قهرمان چشم‌بادامی المپیک و جهان از کشور کره‌ جنوبی برای آموزش مربیان و ملی‌پوشان ایران خبر می‌دهد! 
لی وون هی قهرمان جودوی جهان و دارنده مدال طلای المپیک از کره جنوبی طبق توافق صورت گرفته بین او و آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودوی کشورمان قرار است به زودی به تهران بیاید و دو هفته در کشورمان به مربیان جودو آموزش بدهد.
 بی‌شک اینکه قرار است یکی از ستاره‌های کاربلد و فنی جودوی دنیا به ایران بیاید و تجربیات فنی و دانش غنی خود در رشته المپیکی جودو را در اختیار مربیان و ملی‌پوشان این رشته رزمی قرار دهد، اتفاق خوب و قابل تقدیری است اما سؤال اصلی از رئیس فدراسیون جودو این است، آیا بهتر نبود به جای دعوت یکی از ستاره‌های جودوی دنیا به ایران برای برگزاری کلاس درس، تکلیف وضعیت مبهم و بلاتکلیفی محض جودوی ایران در آستانه بازی‌های المپیک 2020 توکیو مشخص می‌شد؟
 در حالی که ما تعلیق هستیم و اجازه شرکت در هیچ رویداد بین‌المللی را در سال المپیک نداریم اینقدر ضروری است که یک مدرس بین‌المللی را به ایران دعوت کرده و به جای هزینه کردن برای حل و فصل مشکلات ریز و درشت بین‌المللی جودو و رفع تعلیق فدراسیون، زیر بار هزینه‌های سنگین سفر این مربی برویم؟
یکی از سوال هایی که این روزها درباره جودو وجود دارد، این است که چرا رئیس فدراسیون جودو در این مدت حتی کوچکترین توضیحی درباره رایزنی‌ها یا جلسات و فعالیت‌هایی که او و همکارانش برای رفع تعلیق شدن هر چه سریعتر جودوی ایران با تصمیم‌سازان فدراسیون جهانی داشتند، نمی‌دهد و برای افکار عمومی این وضعیت مبهم را شفاف‌سازی نمی‌کند؟
 اصلاً چه لزومی دارد در شرایطی که جودوی ما فعلاً مجوز انجام هیچ گونه مراوده و فعالیت بین‌المللی در رقابت‌های مختلف برون مرزی را ندارد، برویم سراغ یک چهره شاخص بین‌المللی و او را برای آموزشی که فعالیت و نتیجه‌ای را با توجه به شرایط فعلی برای جودوی ما به دنبال ندارد به کشورمان دعوت کنیم؟ آیا این کار هدفی غیر از این دارد که بخواهیم نشان دهیم که همه چیز آرام است و اتفاقی نیفتاده است؟
به هر حال گویا آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو در حاشیه رقابت‌های قهرمانی جهان قزاق کورس در کشور قزاقستان با لی وون هی قهرمان جودوی جهان و دارنده مدال طلای رقابت‌های المپیک دیدار و مذاکره کرده و موافقت اولیه او را برای حضور در ایران گرفته است. لی هم در گفت‌‌و‌گویی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با میراسماعیلی داشته است، اعلام کرده که برای مدت دو هفته به ایران سفر می‌کند.
حضور این جودوکای سرشناس کره جنوبی جهت آموزش در رده‌های سنی مختلف و ارزیابی عملکرد جودوکاها و مربیان ایرانی خواهد بود و یکی دیگر از دلایل اصلی حضور لی در ایران مذاکره با مسئولان فدراسیون جودو است. زمان دقیق این سفر، به زودی اعلام می‌شود. در نهایت باید منتظر ماند و دید که سوای این قبیل برنامه‌های آموزشی، مسئولین فدراسیون جودوی ایران چه برنامه کارآمدی برای خارج شدن جودو از «حالت تعلیق» دارند.
 


Page Generated in 0.0047 sec