printlogo


کد خبر: 201926تاریخ: 1398/10/5 00:00
گزارش

کار فوق‌سنگین‌های وزنه‌برداری ایران سخت‌تر شد
غول محروم روس‌ها با قهرمانی برگشت


ایران ورزشی - الکسی لوچف وزنه‌بردار قدرتمند و سرشناس فوق سنگین روس‌ها، پس از چهار سال محرومیت دوباره به عرصه مسابقات بازگشت تا هم رقیب سرسخت و جدی برای تالاخادزه گرجستانی باشد، هم کار برای فوق‌سنگین‌های وزنه‌برداری ایران سخت‌تر از قبل شود.
الکسی لوچف، وزنه‌بردار فوق سنگین روسیه اولین نفری بود که موفق شد در سال 2015 و رقابت‌های جهانی هیوستون آمریکا به رکوردهای رضازاده حمله کرده و آنها را بشکند. این وزنه‌بردار در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ موفق شد با ثبت رکورد ۲۶۴ کیلوگرم در دوضرب و ۴۷۵ کیلوگرم در مجموع رکوردهای پیشین جهانی حسین رضازاده را بشکند اما در حالی که تصور همه بر این بود که ستاره جدید فوق سنگین بار دیگر از کشور روسیه است، ناگهان تست دوپینگ این وزنه‌بردار بعد از رکوردشکنی و کسب سه نشان طلای جهانی در رقابت‌های سال 2015 مثبت شد و او به همین دلیل چهار سال محروم شده و رکوردهایی که شکسته بود نیز از رنکینگ جهانی دسته فوق سنگین پاک شد. در این رقابت‌ها لاشا تالاخادزه که در آن سال تازه در عرصه جهانی و دسته فوق‌سنگین سری در سرها در آورده بود، در حالی که بعد از لوچف روس در آمریکا موفق شده بود از سکوی نایب قهرمانی جهان بالا برود، به واسطه مثبت شدن تست دوپینگ لوچف به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید و از آن به بعد تبدیل به وزنه‌بردار یکه‌تاز دسته فوق سنگین دنیا شد.
حالا اما بعد از گذشت 4 سال از دوره محرومیت این وزنه‌بردار قدرتمند و عنواندار روس، اکنون محرومیت چهار ساله لوچف تقریباً سه روز پیش به اتمام رسید و او بلافاصله در یک مسابقه رسمی در خود کشور روسیه شرکت کرد و با قدرت قهرمانی را از آن خود کرد.
 لوچف در اولین حضورش در مسابقات پس از محرومیت چهار ساله رکورد ۱۹۰ کیلوگرم در یکضرب، ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۲۰ کیلوگرم را برای خود به ثبت رساند. رکوردهای خوبی که بعد از چهار سال دوری او از دنیای وزنه‌برداری برای این ملی‌پوش روس نویدبخش روزهای روشن در این رشته است.
 بازگشت دوباره این وزنه‌بردار به مسابقات جدی است چرا که او خودش در صفحه اینستاگرامش و در فضای مجازی اعلام کرده که قرار است به زودی در مسابقات بین‌المللی کاپ روسیه که فوریه ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، روی تخته برود. احتمال اینکه این وزنه‌بردار به زودی مجدداً رکوردهای جهانی لاشا تالاخادزه گرجستانی را شکسته و به نام خود تغییر دهد زیاد است، چون او نیز سن و سال زیادی ندارد و ثابت کرده که توانایی شکستن رکوردهای دنیا را دارد. با بازگشت لوچف به نظر می‌رسد کار ایران در فوق سنگین سخت‌تر خواهد شد و یک رقیب دیگر به رقبای علی داودی که نفر اول فوق سنگین ایران است، اضافه می‌شود.



پایان یک پرونده پرحاشیه در لیگ وزنه‌برداری
باشگاه یاسین پیشرو محکوم شد


باشگاه یاسین پیشرو قم با رأی نهایی دادگاه سرانجام بعد از حواشی فراوان محکوم به پرداخت مبالغ کامل درج شده در قراردادهای وزنه‌برداران و اعضای کادرفنی خود شد. وزنه‌برداران و تیم یاسین پیشرو بر اثر تسویه حساب قراردادها در رقابت‌های فصل 96 لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور دچار اختلاف جدی شدند، تا جایی که در نهایت کار به شکایت وزنه‌برداران از مدیریت تیم یاسین پیشرو رسید.
پس از اینکه رأی اولیه به نفع وزنه‌برداران صادر شد، یاسین پیشرو درخواست تجدید نظر داد اما اکنون بعد از مدت‌ها انتظار رأی نهایی صادر شد و باشگاه یاسین پیشرو باید علاوه بر پرداخت کامل قراردادهای وزنه‌برداران، خسارت و هزینه‌های دادرسی را نیز پرداخت کند. به این ترتیب بالاخره پرونده اختلاف یاسین پیشرو و وزنه‌برداران بسته شد و ملی‌پوشان وزنه‌برداری بعد از چهار سال به حق‌الزحمه خود می‌رسند.

 


Page Generated in 0.0047 sec