printlogo


کد خبر: 201925تاریخ: 1398/10/5 00:00
مصاحبه و خبر

علی‌نژاد: هیچ‌جا نگفتیم به مربیان المپیکی حقوق نمی‌دهیم
فیده اعتراض شطرنج ایران را نادیده گرفت

 

سرپرست معاونت قهرمانی وزارت ورزش درباره ماجرای فیروزجا می‌گوید: «فدراسیون شطرنج اعتراض خود را به فدراسیون جهانی مبنی بر حضور فیروزجا زیر پرچم فیده داشت اما به این اعتراض توجهی نشد.»
مهدی علی‌نژاد در حاشیه تجلیل از بزرگان پزشکی ورزشی با سؤالاتی درباره بحث‌های روز ورزش مواجه می‌شود. او ابتدا درباره تغییر تابعیت علیرضا فیروزجا می‌گوید: «اتفاقی که افتاده این است که فیروزجا زیر پرچم فیده شرکت می‌کند. ما به‌خاطر مصالحی موافق شرکت تیم آقایان نبودیم. فدراسیون شطرنج هم مخالفت صریح خود را به فدراسیون جهانی اعلام کرده و حضور فیروزجا زیر پرچم فیده خلاف عرف و مقررات است اما ظاهراً توجهی به این اعتراض نشده است. ما نمی‌توانیم به افراد چیزی را اجبار کنیم. ایرانی‌ها علاقه‌مندند زیر پرچم خودمان افتخارآفرین باشند. اینکه کسی این علاقه‌مندی را ندارد جای اشکال دارد. البته او ایران زندگی نمی‌کند و از همانجا هم به مسابقات می‌رود.»
سرپرست معاونت قهرمانی همچنین در مورد بازی کردن دو شطرنج‌باز ایرانی با نماینده رژیم صهونیستی نیز توضیح کوتاهی می‌دهد: «آنها خودشان هم اعلام کرده‌اند که متوجه نشده بودند. برخی نمایندگان مجلس دیدگاهی داشتند اما این دو بازیکن سابقه این را دارند که با نماینده رژیم صهیونیستی بازی نکرده‌اند. به‌نظرم حرف آنها مبنی بر اینکه متوجه نشده بودند صادقانه بوده است. ما هم اصل را بر این گذاشتیم و این حرف‌ها را از آنها قبول کردیم.»
او در مورد گلایه مربیان نسبت به تعیین نشدن حقوق برای آنها همانند سرمربیان و ورزشکاران تا المپیک می‌گوید: «انتهای جلسه ستاد توضیحات کلی دادم و یادم نمی‌آید گفته باشم به سرمربی حقوق می‌دهیم اما به مربیان نه. ما مصوباتی داشتیم که به ورزشکاران، مربیان و سرمربیان علاوه بر حقوق فدراسیون‌ها ما هم کمک کنیم و قطعاً هر سه بخش سرمربی، مربی و ورزشکار حقوق می‌گیرند اما اینکه مکانسیم آن به چه صورت باشد هر موقع پرداخت کردیم مشخص می‌شود. کسانی که در ستاد هستند تجربه ورزشی دارند و قطعاً چنین کاری نمی‌کنند که به مربیان حقوق ندهند.»


25 دی، برگزاری مسابقات آزاد پاراتکواندو

مسابقات آزاد کشوری پاراتکواندو در سه رده سنی به میزبانی هیأت تهران برگزار می‌شود. رقابت‌های آزاد کشوری پاراتکواندو در دو بخش پومسه و کیورگی و در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان و در دو بخش مردان و زنان، 25 دی ماه به میزبانی هیأت تکواندوی تهران، در مجموعه ورزشی شهرک آزادی برگزار می‌شود. ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان روز مسابقه در محل برگزاری انجام می‌شود و به همراه داشتن معرفی‌نامه کتبی از هیأت تکواندوی استان الزامی است.

۳۰ دی، مجمع سالانه کمیته ملی المپیک

با تصمیم هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، قرار شد مجمع این کمیته ۳۰ دی ماه برگزار شود.
هیأت اجرایی پیش از این گزارش حسابرسی که قرار است در مجمع ارائه شود را به تصویب رسانده بود.
پیش از این اعلام شده بود، کمیته ملی المپیک ۱۰درصد از بودجه فدراسیون‌ها را پرداخت کند تا واریزی خود در سال ۹۸ را به ۱۰۰ درصد برساند که از دیروز (چهارشنبه) واریز این ۱۰ درصد باقیمانده به فدراسیون‌ها نیز آغاز شده است.

شروع اردوی تیم ملی پارا اسکی

نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی پارا اسکی صحرانوردی ایران از هفتم تا دوازدهم دی ماه در محل فدراسیون برگزار می‌شود. عباس دیانی، امین امانی‌نژاد، امین عبدی‌پور، ابوالفضل خطیبی، پیمان صالحی، عرفان نوری، الهه قلی‌فلاح، مرتضی محمدی و امیر سهرابی، 9 ملی‌پوشی هستند که زیر نظر احمد کاویان سرمربی تیم ملی به تمرین می‌پردازند. محمد دلیران و فرزانه رضا‌سلطانی به‌عنوان مربیان تیم ملی در اردو حضور دارند.


Page Generated in 0.0047 sec