printlogo


کد خبر: 201923تاریخ: 1398/10/5 00:00
واکنش قهرمان فرمول یک به تغییر مهندس‌ ماشینش
همیلتون: یک تک خال جدید نیاز داشتم

لوئیز همیلتون از اینکه مدیران تیم فرمول یک مرسدس تصمیم گرفته‌اند مهندس مکانیک خودروی او را هم جابه‌جا کنند، نه ‌تنها ناراضی نیست بلکه از آن هم استقبال کرد. تیم مرسدس قهرمان فصل گذشته رقابت‌ها، تصمیم گرفته  برای فصل آینده، مهندس موتور ماشین لوئیز هملیتون را مسئول رسیدگی به موتور خودروی والتری بوتاس کند. تا پیش از این تونی راس به عنوان مهندس مسابقه بوتاس فعالیت می‌کرد اما او با نظر مسئولان تیم به تیم فرمول E مرسدس رفته و جای او را ریکاردو موسکنی مهندس خودروی همیلتون گرفته است.
اولین باری که بوتاس فرصت کار با موسکنی را پیدا کرد و آن را هم یک فرصت فوق‌العاده دانست ابتدای فصل گذشته بود که این راننده فنلاندی از 4 تا گرندپری اول فصل دو تا را برد. بالعکس همیلتون خیلی صریح گفت که انتصاب موسکنی به عنوان مهندس خودروی او در سال 2019، کار را برای او سخت‌تر کرده بود. همیلتون به سایت موتوراسپورت گفت: «او واقعاً مهندس با استعدادی است و طبیعتاً می‌خواهد پیشرفت کند. هیچ کس دوست ندارد درجا بزند و موسکنی هم می‌خواهد به مهندس ارشد تبدیل شود و این هدف بزرگ او است. با این حال من و او از مدتی که در کنار هم کار کردیم، چیزهای زیادی یاد گرفتیم. من چیزهایی از او آموختم که شاید خودش هم نمی‌دانست که این قابلیت‌ها را دارد یا شاید هم مدت زمان بیشتری طول می‌کشید تا به پتانسیل‌هایش پی ببرد و بالعکس. پس قطعاً زمانی که او مهندس ماشین والتری شود به او می‌گوید «والتری چرا این کار را نکردی و آن کار را انجام ندادی، لوئیز این کارها را انجام می‌داد پس چرا تو انجامش نمی‌دهی؟ سالی که گذشت برای من چالش‌برانگیزتر بود چون با خودم فکر می‌کردم که خب باشد، من چطور می‌خواهم وضعیت را عوض کنم؟ چطور می‌خواهم این همه تغییرات کوچک را بدون اینکه عملکردم دچار افت شود، انجام دهم؟ الان اما من باید حرکتی انجام دهم و همه چیز را تصحیح کنم. زمانی که همه چیز نزدیک صد درصد است، گرفتن آن یک درصد هم مهم است چون فاصله‌ها کم شده است. پس آوردن یک تک خال جدید آن چیزی است که من می‌‌خواهم و البته پیدا کردنش کار بسیار سختی است.»
همانطور که انتظار می‌رفت، بوتاس از شنیدن خبر همکاری‌اش با موسکنی خوشحال شد. او گفت: «برای من چنین تغییری خوب بود. این روش متفاوتی برای کار کردن با مهندسان است، ضمن اینکه ریکاردو با همیلتون کار کرده است پس خیلی چیزها را درباره او و تکنیک‌های رانندگی‌اش می‌داند. مطمئناً برای من کار کردن با او فرصتی بهتر از آن چیزی است که تا الان صرفاً در جلسات تیمی داشته‌ام.»


 


Page Generated in 0.0051 sec