printlogo


کد خبر: 201920تاریخ: 1398/10/5 00:00
بوریس بکر: دنیای تنیس با بازنشستگی فدرر، نادال و جوکوویچ به پایان نمی‌رسد

سال 2020 برای بسیاری از تنیسورهای جهان مانند استفانوس سیتسیپاس، دومنیک تی‌یم، دانیل مدودف و الکساندر زورف می‌تواند سالی سرنوشت‌ساز باشد. سیتسیپاس قهرمان فینال تور ATP شد در حالی که تی‌یم امسال برای دومین بار متوالی فینالیست گرنداسلم اوپن فرانسه شد.
مدودف روس هم سال 2019 را با 59 پیروزی و دو قهرمانی مسترز 1000 به پایان رساند. در نهایت زورف آلمانی هم توانست با رفع ضعف‌هایش در ابتدای فصل و نزاع حقوقی که با مدیربرنامه سابقش داشت، سال را به انتها برساند.
هر یک از این 4 نفر در سالی که گذشت یا مقابل سه تنیسور برتر دنیا یعنی رافائل نادال، نواک جوکوویچ و راجر فدرر به پیروزی رسیدند یا حداقل آنها را آزار دادند و ثابت کردند که امکان پایان سلطه این مثلث ستاره‌ها، در آینده‌ای نزدیک وجود دارد، اتفاقی که خیلی‌ها نگران رخ دادن آن و از بین رفتن جذابیت تنیس هستند.
بوریس بکر اما نگران چنین چیزی نیست.
 اسطوره آلمانی تنیس دنیا گفت: «هر وقت که دوره یکسری قهرمانان به پایان می‌رسد، ما فکر می‌کنیم که این دیگر آخر تنیس است اما بعد یک نسل جدید می‌آید. من هم یکی از اعضای نسلی بودم که امثال آندره آغاسی و پیت سمپراس در آن حضور داشتند. حالا داریم درباره پایان دوره فدرر، نادال و جوکوویچ حرف می‌زنیم اما تنیس هرگز پایانی ندارد. ما بازیکنان جوان و آینده‌دار جدیدی داریم که دارند از پیله‌های‌شان در می‌آیند و در آینده ستاره‌های این ورزش خواهند بود. زورف قطعاً یکی از آنها خواهد بود. دومنیک تی‌یم هم همینطور. جز اینها دی‌مینائور و شاپووالوف هم هستند. شاپووالوف خیلی خوب است. کرجیوس را هم نباید فراموش کرد، کسی که پتانسیل فراوانی دارد و به وقتش یکی از محبوب‌ترین بازیکنان این رشته خواهد بود.»


 


Page Generated in 0.0064 sec