printlogo


کد خبر: 197704تاریخ: 1398/8/8 00:00
باشگاه مدیران

جلسه واگذاری استقلال و پرسپولیس برگزار شد
انتخاب کارگزار بورس مطمئن برای روند واگذاری

ادامه جلسات واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حضور داورزنی و تقی‌زاده، معاونان وزیر ورزش و مدیران عامل استقلال و پرسپولیس برگزار شد. جلسه‌ای که به انتخاب کارگزار بورس برای تسریع در روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها انجامید.
داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان می‌گوید: «انتخاب یک شرکت کارگزاری مناسب با خدمات خوب و کارکنان خبره، از عوامل مهمی است که باید برای اطمینان خاطر و سرعت گرفتن کار مورد نظر باشد.»
بعد از این نشست جمشید تقی‌زاده، مسئول پیگیری واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال، درباره روند واگذاری این دو باشگاه می‌گوید: «در دو ماه گذشته هشت جلسه منظم و مستمر با حضور مدیران عامل پرسپولیس و استقلال تهران و مدیران سازمان بورس و فرابورس و همینطور سازمان خصوصی‌سازی برگزار کرده‌ایم.»
تقی‌زاده درباره مبنای واگذاری دو باشگاه می‌گوید: «روش‌های مختلفی به بحث گذاشته شده است و توسط کارشناسان دو سازمان بورس و اوراق بهادار و خصوصی‌سازی دنبال می‌شود، ولی برند دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران مبنای اصلی واگذاری خواهد بود و خوشبختانه شفافیت مالی، حسابرسی قانونی و سامان یافتن وضعیت مالیاتی دو باشگاه وضعیت خوبی را برای واگذاری ایجاد کرده و هم‌اکنون صورت‌های مالی سال‌های 95، 96 و 97 پرسپولیس و استقلال تهران به سازمان فرابورس فرستاده شده است.» معاون وزیر ورزش و جوانان تأکید می‌کند: «همانطور که آقای سلطانی‌فر از مدیرعامل و هیأت مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران خواست نسبت به تسریع روند واگذاری و خصوصی شدن دو باشگاه اهتمام بیشتری داشته باشند، ما هم با کمک مدیران و کارشناسان سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی درصدد هستیم هر چه سریع‌تر روند خصوصی‌سازی دو باشگاه انجام گیرد.»


اعتراضی که واکنش سازمان لیگ را برانگیخت
خلأ یکپارچگی در بلیت‌فروشی لیگ برتر

دربی اصفهان شروع زمزمه‌هایی بود که درباره بلیت‌فروشی حضوری در شهرستان‌ها به راه افتاد. هرچند باشگاه ذوب‌آهن به عنوان میزبان این مسابقه بلیت‌فروشی حضوری را تکذیب کرد اما برخی گزارش‌ها خبر از این می‌داد که امکان خرید بلیت حضوری برای این بازی برای حاضران فراهم بوده است. حالا در آستانه بازی تراکتورسازی مقابل استقلال، باز هم زمزمه‌هایی درباره فروش حضوری بلیت بازی برای تماشاگرانی مطرح شده است که از روستاهای اطراف برای تماشای بازی تراکتورسازی می‌آیند و امکان خرید اینترنتی بلیت را ندارند. این موضوع اما با اعتراض‌هایی مواجه شده و سازمان لیگ را وادار به واکنش کرده است. خواسته معترضان هم مشخص است و آن چیزی نیست جز موضع یکپارچه سازمان لیگ درباره نحوه فروش بلیت‌ها. اگر قرار است تمهیداتی در نظر گرفته شود تا تماشاگران مقابل در ورزشگاه بتوانند با کمک شخص دیگری بلیت‌ مورد نظر خود را خریداری کنند، این امکان باید مقابل سایر ورزشگاه‌ها هم فراهم شود.  سازمان لیگ با انتشار مطلبی روی سایت رسمی خود به این موضوع این‌طور واکنش نشان داده است: «بلیت‌فروشی تمامی دیدارهای نوزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و بلیت کاغذی در هیچ‌کدام از مسابقات فروخته نخواهد شد. بلیت‌فروشی الکترونیکی از ابتدای این فصل در تمام مسابقات انجام گرفته است که اشکالات جزئی این طرح روز به روز در حال کاهش است و شاهد شرایط مطلوبی در فروش بلیت الکترونیکی در ورزشگاه‌های سراسر کشور هستیم. هواداران فوتبال در سراسر کشور نیز برای تهیه بلیت مسابقات لیگ برتر به سامانه‌های معتبر بلیت‌فروشی الکترونیک مراجعه کنند.»

 


ایران با 40 تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا چند نماینده خواهد داشت؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرده که در جلسه کمیته اجرایی مقرر شد لیگ قهرمانان آسیا از سال 2021 با 40 تیم برگزار خواهد شد. پیش از این مسابقات با 32 تیم برگزار می‌شد. در فرمت جدید قرار است 2 گروه 4 تیمی به منطقه غرب و شرق آسیا اضافه شود. نشریه «الرایه» قطر درباره سهمیه‌‌بندی لیگ قهرمانان آسیا در فرمت جدید توضیح می‌دهد: «در فرمت جدید با وجود اضافه شدن 8 تیم به مسابقات در قالب 2 گروه در منطقه غرب و شرق سهمیه‌‌بندی‌ها برای 6 فدراسیون برتر قاره آسیا به شکل سابق می‌ماند.» بدین ترتیب این 40 تیمی شدن لیگ قهرمانان آسیا برای سهمیه ایران نیز تاثیری نمی‌گذارد و مثل گذشته سهمیه ایران 1+3 می‌ماند. ایران اکنون در رده‌بندی AFC دومین تیم برتر قاره آسیا بعد از قطر است. دو گروه 4 تیمی که به این مسابقات اضافه می‌شوند از فدراسیون‌های رده پایین در منطقه غرب و شرق خواهند بود و سهمیه آنها اضافه خواهد شد.



 


Page Generated in 0.0047 sec