printlogo


کد خبر: 197700تاریخ: 1398/8/8 00:00
اولین گفت‌وگوی مفصل گابریل کالدرون بعـد از چهار ماه حضور در ایران
‌امیدوارم نتیجه فقط در زمین فوتبال تعیین شود؛ نه مثل بازی آخر استقلال
تعجب کردم هم طرفداران و هم رسانه‌ها اعتقاد داشتند باید به کالدرون زمان بدهیم از بازی آخر و روشی که این بازی را بردیم خیلی خوشحال و راضی‌ام وقتی بازیکنی در سطح آمادگی مد نظر نیست یا فلسفه مرا متوجه نمی‌شود، من تغییرش می‌دهم هر بازی برای من فینال است و هیچ وقت نمی‌گویم ما قهرمانیم

آرمن ساروخانیان - علی عالی


پس از شروع دشوار کالدرون در پرسپولیس به نظر می‌رسد که مربی آرژانتینی آرام آرام توانسته افکارش را پیاده کند و این روزها از وضعیت تیمش راضی به نظر می‌رسد. هرچند پرسپولیس به خاطر برنامه سخت شروع فصل سه بار شکست خورد، ولی دو برد اخیر توانست موقعیت این تیم را ارتقا دهد و خیال هواداران را هم تا حدودی راحت کند. بخصوص برد 5 بر صفر مقابل شاهین بوشهر که کالدرون آن را اولین نشانه‌های پیاده شدن فلسفه بازی‌اش در پرسپولیس می‌داند و امیدوار است که روند بردهای پرگل ادامه داشته باشد. مربی آرژانتینی پس از تمرین دوشنبه ساعاتی میهمان ایران ورزشی بود و از انگیزه بالایش برای تکرار قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و البته فرمولش برای رسیدن به این قهرمانی گفت.
  از اولین برداشت‌ها و برداشت‌هایی که الان نسبت به ایران دارید بگویید.
 حقیقت این است که از ابتدا احساس می‌کردم در خانه خودم هستم. از روز اولی که اینجا بودم احساس خوبی داشتم و میهمان‌نوازی ایرانی‌ها بی‌نظیر بوده و همیشه احساس کرده‌ام که انگار در خانه خودم هستم. از غذای ایرانی خیلی خوشم می‌آید، همچنین موسیقی ایرانی و علی‌الخصوص از رفتار و کردار مردم خیلی خوشم آمده.
تیمی که تحویل گرفتید در چه شرایطی بود و بعد از چهار ماه به کجا رسیده؟
 من این تیم را از قبل می‌شناختم. به خاطر همین آمدم چون می‌دانستم یک چالش سخت و مهم برای من است. تجربه سال‌های طولانی که در فوتبال بودم چیز متفاوتی برای من نبود و از این مطمئن بودم بازیکنانی که سه بار قهرمان شده‌اند می‌توانند برای بار چهارم هم قهرمان شوند. می‌دانم برای اینکه شما سه بار قهرمان شوید، باید شخصیت داشته باشید، کیفیت داشته باشید و از همه مهم‌تر باهوش باشید. از لحظه اول می‌دانستم که باید خیلی کار کنم، صبور باشم تا تیم هرچه زودتر فلسفه فوتبالی من را متوجه شود. مربی وقتی تازه به تیمی وارد می‌شود بازیکنان را نمی‌شناسد و نمی‌داند هرکدام از بازیکنان چقدر زمان نیاز دارند. می‌دانستیم که به زمان نیاز داریم ولی نمی‌دانستیم که چقدر زمان می‌خواهیم. به خاطر همین از بازی آخر، از روشی که این بازی را بردیم خیلی خوشحال و راضی‌ام.
بحث فلسفه فوتبال شما به میان آمد. شما ابتدای فصل گفتید که علاقه دارید تیم‌تان تهاجمی بازی کند، با گل‌های زیاد ببرد و درباره دفاع‌تان هم گفتید دوست دارید خط دفاع‌تان خیلی بالا بازی کند. می‌خواهیم ببینیم چقدر به این اهداف نزدیک شده‌اید و اگر نه چقدر دیگر زمان لازم دارید تا پرسپولیس تیم دلخواه‌تان شود؟
 فکر می‌کنم بازی آخر مقابل شاهین بوشهر مشخص کرد که من از تیمم چه انتظاراتی دارم، چون از ابتدا هم گفتم برای گل زدن باید خوب بازی کنیم. این تیم قهرمان شد اما در فصل‌های گذشته گل‌های کمی زده بود، من آمدم تا کمی فلسفه فوتبالی تیم را عوض کنم و اینکه دوست دارم بیشتر گل بزنیم. برای اینکه می‌بینم بازیکنان خوب و باکیفیتی دارم که می‌توانند این کار را انجام دهند، ولی همانطور که شما هم می‌دانید در چهار ماه آسان نیست که شما بتوانید فلسفه یک تیم را تغییر بدهید. علاوه بر این در قرعه‌کشی ما در هفته‌های اول با تیم‌هایی بازی کردیم که خیلی خوب بودند، در مرحله‌ای که می‌خواستیم فلسفه فوتبال‌مان را تغییر بدهیم. وقتی نتایج آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود مردم شک می‌کنند و بازیکنان هم شک می‌کنند. در مجموع به نظر من بازیکنان در مجموع از کادر فنی راضی بودند. در مجموع من تعجب کردم که هم طرفداران و هم رسانه‌ها ما را درک می‌کنند. من همیشه چیزهایی که برایم ترجمه می‌کردند را می‌شنیدم، اینکه مردم می‌گویند به کالدرون زمان بدهید تا به اهدافش برسد.


ادامه گفت‌وگو  در صفحه 11


Page Generated in 0.0062 sec