printlogo


کد خبر: 197695تاریخ: 1398/8/8 00:00
فوتسال

رضا سالار

نیم فصل هیجان‌انگیز لیگ برتر فوتسال تمام شد
در انتظار نبرد‌های باشکوه باشید

نیم فصل لیگ برتر فوتسال با برگزاری دیدارهای عقب افتاده مس به پایان رسید تا این تیم پس از برگزاری ۴ دیدار عقب افتاده خود، صدرنشین شود. پس از مس ۳ تیم ۲۳ امتیازی گیتی پسند، سن ایچ و فرش آرا قرار دارند که دو تیم ۲۲ امتیازی سوهان محمد سیما قم و ستارگان ورامین تعقیب‌کنندگان مسیر هستند. این ۶ تیم مدعیان اصلی حضور در مرحله پلی آف هستند و دو تیم دیگر احتمالاً از بین تیم‌های شهروند، حفاری و مقاومت البرز خواهد بود. مگر اینکه تیم‌های پایین‌تر نیم فصل دوم را متفاوت شروع کنند. مروری بر عملکرد ۱۴ تیم جدول خواهیم داشت.
 
 فرش آرا مشهد
 تمدید مدعی بودن
مشهدی‌ها پس از سال‌ها حضور در لیگ برتر دومین سالی است که مدعی بودن را تجربه می‌کنند. آنها سال گذشته در لیگ رده سوم را داشتند اما در پلی‌آف نتایج خوبی کسب نکردند. مجید مرتضایی پس از دو سال برگشت و توانست روند صعودی تیمش را ادامه دهد. مرتضایی توانست پس از دو شکست تلخ اول فصل، در ادامه ۱۱ هفته بدون شکست را پشت سر بگذارد و رکورد جالبی و البته قابل تمدیدی را در لیگ به نام فرش‌ آرا ثبت کند. فرش آرا توانسته بود شاکله اصلی تیم خود را حفظ و بهادری و عظیمی را هم اضافه کند. اگر چه در نیم فصل سروش احمدنیا را از دست داده و هنوز مشخص نیست چه بازیکنی را اضافه می‌کند. فرش آرا تا پایان نیم فصل ۲۳ امتیاز کسب کرده و به خاطر تفاضل گل در رده چهارم است.
 
 سوهان محمد سیماقم
 فراز و فرود بی‌هنگام
 قمی‌ها لیگ جدید را با ادعای قهرمانی آغاز کردند. کادر فنی را تغییر دادند و به دنبال این بودند که بتوانند در طول لیگ مدعی باشند اما مهم‌ترین مشکل قمی‌ها فراز و فرودهای بی‌هنگام بود‌. یک روز در خانه حریف پیروز بودند و روز دیگر در خانه به نتیجه دلخواه نرسیدند. همین باعث شد که در نیمه فصل سکان تیم را از غیاثی بگیرند و به دستان محسن حسن‌زاده بسپارند. حسن‌زاده‌ای که از خانواده فوتسالی و قمی بود و البته چندین سال در شهرش به او تیم نمی‌دادند تا در اهواز و ساوه و مشهد به مربیگری بپردازد اما بالاخره به تیم شهرش رسید اما باز هم همین اوج و فرودها در دوره حسن زاده هم بود تا این تیم با ۶ پیروزی و ۳ شکست و با ۲۲ امتیاز در رده پنجم نیم فصل را تمام کند‌. قمی‌ها دنبال وفایی هستند که با مس به مشکل خورده.
 
ستارگان ورامین
سوسوهای یک شهاب سنگ
قرچک که به نوعی شهر فوتسالی است عاقبت بی‌تیم شد تا برادر بزرگتر آنها یعنی ورامین صاحب امتیاز تیم شود. قرچکی‌ها به ورامین کوچ کردند و دو نفر که سابقه سال‌ها حضور در قرچک را داشتند (تقوی-داورزنی) بالای سر این تیم باشند. ورامینی‌ها لیگ را با یک پیروزی شیرین شروع کردند اما در ادامه نتایج خوبی کسب نکردند. در نهایت تجربه و البته میزبانی این تیم منجر به نتایج بهتری شد که این تیم را در برخی از بازی‌ها به یک تیم خطرناک تبدیل می‌کرد. البته در برخی بازی‌ها هم آنقدر ساده شکست می‌خورند که باعث تعجب می‌شد. این تیم با کسب ۱ تساوی از ۱۳ دیدار نشان داد که یا می‌برد (۷ پیروزی) و یا شکست می‌خورد۵ شکست). این نتایج باعث شد تا ستارگان ورامین تا رده ششم جدول نیم فصل صعود کند که برایش نتیجه خوبی بود. بازیکنان با تجربه در چند بازی عصای دست تیم شدند. نصیری‌نیا و طاهری توانستند بار تیم را در برخی دیدارها بردارند تا به حضور در پلی‌آف امیدوار باشند. کسب ۲۲ امتیاز از ۱۳ بازی و رده ششم برای داورزنی نتیجه خوبی است که اگر ادامه داشته باشد می‌تواند برای او و تیمش موفقیت به بار بیاورد.‌


 


Page Generated in 0.0052 sec