printlogo


کد خبر: 197693تاریخ: 1398/8/8 00:00
نکته جامانده از هفته هشتم
از گربـــــه سیــــــاه آبادانــــی تا رکوردشکنی اصفهانی


سعید آقایی

       بازی شاهین بوشهر و پرسپولیس در بوشهر یک بازی عجیب و پر از اتفاق بود. برد 5 گله پرسپولیس در یک بازی یکطرفه، بهترین برد سرخ‌ها در این فصل جاری محسوب می‌شد تا گابریل کالدرون نفس راحتی بکشد. مرد اول این برد 5 گله، علی علیپور مهاجم افول کرده سرخ‌ها بود که در یک جهش خیره کننده از ته چاه ویل ناکامی بیرون آمد و در این بازی هت‌تریک کرد تا پایش برای نخستین بار در فصل جاری به گل باز شود و همه انتقادات بی‌رحمانه و تند و تیز هفته‌های گذشته را یک جا دیلیت کند و به فراموشی بسپارد. علیپور علاوه بر گلزنی نوبرانه، برای نخستین بار در تاریخ گل توانست هت تریک کند تا کلکسیون شب فوق‌العاده‌اش کامل شود.
 
       مهدی ترابی این روزها در پرسپولیس یک چهره خاص است. ستاره سرخ‌ها که هفته پیش با شادی گلش در برابر پیکان حسابی خبرساز شد و در بوشهر نیز یک روز زشت و زیبا را تجربه کرد. ترابی در 3 گل از 5 گل پرسپولیس نقش مستقیم داشت تا چهره اول بازی لقب بگیرد. ترابی با اینکه گل نزد اما یکی از ستاره‌های بازی بود اما طعم شیرین این درخشش زیر سایه یک مصدومیت ناگهانی تلخ شد. در دقیقه 87 و مصدومیت نسبتاً شدید از ناحیه کشاله ران، مهم‌ترین بازیکن این روزهای پرسپولیس را وادار به ترک زمین کرد تا برد پرگل پرسپولیس با این مصدومیت گس شود.
 
       عیسی آل کثیر مهاجم صنعت نفت آبادان چهره جنجالی آبادانی‌ها دوباره خبرساز شد. آل‌کثیر در بازی قبلی نفت مقابل پارس جنوبی وقتی فهمید در ترکیب اصلی قرار ندارد، قهر کرد تا اسکوچیچ او را از لیست 18 نفره بیرون بگذارد. بعد از بازی نیز آل‌کثیر از تیم کنار گذاشته شد اما در نهایت 48 ساعت مانده به بازی برابر تراکتور بخشیده شد و یک جلسه با تیم تمرین کرد و جالب اینکه اسکوچیچ نیز او را مقابل تراکتور در ترکیب اصلی قرار داد! آل‌کثیر نیز در این بازی سنگ تمام گذاشت و بسیار باانگیزه بازی کرد و گل اول تیمش را به ثمر رساند اما از بد حادثه مصدوم شد تا درخشش او نیمه‌کاره باقی مانده و خیلی زود زمین را در دقیقه 35 ترک کند.
 
       بازی سپاهان و سایپا اگرچه با تساوی بدون گل و توقف زردها تمام شد اما این تساوی گس برای زردها دو دستاورد بزرگ داشت. نخست حفظ رکورد اعجاب انگیز بسته ماندن دروازه در فصل جاری و دوم رکوردشکنی جالب پیام نیازمند. سپاهان در یک اتفاق تاریخی تا پایان هفته هشتم گلی نخورده که یک رکورد هیجان‌انگیز در لیگ ایران به شمار می‌رود اما اتفاق جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر، رکوردشکنی پیام نیازمند در لیگ برتر است. نیازمند با بسته نگه داشتن دروازه خودی در این بازی از رکورد 873 دقیقه حسین حسینی گذر کرده که در لیگ هفدهم با تیم استقلال به رهبری وینفرد شفر ثبت شد و این آمار مقابل تیمی ثبت شد که حسینی هم مقابل آنها رکورد بهرام مودت را شکسته بود. ارزش کار نیازمند و سپاهان وقتی بیشتر مشخص می‌شود که بدانیم گلرهای بزرگی مثل بهرام مودت، احمدرضا عابدزاده و در نهایت حسینی پشت سر گذاشته شده‌اند تا این دروازه‌بان جوان و مستعد و ملی‌پوش به رکورد جدیدی برسد. پیام نیازمند ستاره غیرمنتظره لیگ ایران است که حالا به نام خود یک رکورد جذاب را نیز سنجاق کرده.
 
        علی کریمی هافبک استقلال در فصل جاری فروغ همیشگی را نداشته و هفته‌های پر فراز و نشیبی را در لیگ پشت سر گذاشته. نقطه عطف نمایش بد کریمی در دربی در هفته چهارم بود که هم پنالتی استقلال را خراب کرد و هم اخراج شد. با این وجود کریمی در برابر پارس جنوبی نشان داد که می‌خواهد این تلخکامی‌ها را جبران کند. شوت کات‌دار و ناگهانی او در دقیقه 27 با واکنش بد خسوس به تور دروازه بوسه زد. در ثبت این گل زیبا البته اشتباه گلر برزیلی پارس بیشتر از شوت کریمی مؤثر بود تا دوباره زمزمه‌های عجیب پشت سر این گلر برزیلی را به یاد بیاوریم. بعد از مصدومیت ناگهانی شجاعیان، استقلال بیش از پیش به درخشش کریمی برای ادامه روند رو به رشد خود احتیاج دارد.
 
        فولاد بعد از یک شروع نه چندان خوب در لیگ، آرام آرام جا افتاده و به یک تیم چغر و تیغدار بدل می‌شود. بعد از برد شیرین و پرگل برابر ماشین سازی در هفته گذشته، آنها این بار نساجی را در فولاد آرنا با یک گل دیرهنگام و زیبا مغلوب کردند. در یک بازی پایاپای، ضربه دقیقه 87 عبدالله‌زاده به طاق دروازه رفت و فولاد را به 3 امتیاز شیرین رساند. در نساجی هم کماکان کابوس گل‌های دقایق پایانی ادامه دارد. کابوسی که از فصل گذشته برای نساجی آغاز شده و هنوز حل نشده است.
 
         ذوب‌آهن هر روز بیشتر از دیروز در سیاهچاله ناکامی فرو می‌رود. تیم علی‌منصور کماکان روی دور ناکامی و باخت گام برمی‌دارد و به هیچ تیمی نه نمی‌گوید. آنها در ادامه نوار ناکامی‌های خود این هفته به پیکان حسین فرکی باختند. پیکانی که خود هفته گذشته اسیر پرسپولیس بی‌تماشاگر شده بود. بعد از دو گل پیکانی‌ها، ذوب‌آهن یکپارچه حمله شد و در نهایت امیرارسلان مطهری در دقیقه 1+90 یکی را جبران کرد اما این گل برای کامبک ذوب کافی نبود تا نوار ناکامی‌های علی‌منصور ادامه داشته باشد. تیمی که هنوز تا پایان هفته هشتم رنگ برد را ندیده است.
 
          تراکتورسازی مهم‌ترین ناکام هفته بود. تیمی که در یک کورس شانه به شانه با سپاهان در صدر جدول قرار دارد اما در آبادان بدجور غافلگیر شد. جایی که قتلگاه و گربه سیاه تبریزی‌ها در این دو فصل شده. صنعت نفت مثل یک گربه سیاه پنجه به صورت پرشورهای صدرنشین کشید تا تراکتور برای نخستین بار در فصل جاری گل بخورد و نخستین شکست فصل را تجربه کند. صنعت نفت فصل پیش تراکتور را برد و وارد بحران کرد تا جان توشاک اخراج شود، در جام حذفی با یک برد غیرمنتظره، پرشورها را از جام بیرون انداخت و حالا نخستین شکست فصل را به آنها تحمیل کرد تا حکایت گربه سیاه آبادانی برای تبریزی‌ها کماکان ادامه داشته باشد.

 


Page Generated in 0.0047 sec