printlogo


کد خبر: 197691تاریخ: 1398/8/8 00:00
حافظه تاریخی



مجتبی رفیعی

8 سال پیش در چنین روزی تیتر یک روزنامه ایران ورزشی به برد پرسپولیس برابر مس رفسنجان اختصاص داشت. حمید استیلی انتظارش را از هواداران بیان کرده بود و خواسته بود تا دقیقه 90 تیم را تشویق کنند، محمد پنجعلی هم از عضویت در هیأت مدیره استعفا داده بود اما یک خبر در بالای صفحه ما را به یاد یکی از خاطره‌انگیزترین مربیان فوتبال ایران می‌اندازد: فیروز کریمی. کریمی در یکی از شوخی‌های جدی‌اش به کارلوس کی‌روش و کادر فنی تیم ملی تاخته بود و بعد از کسب اولین پیروزی خود با شاهین در لیگ برتر، گفته بود: «چشمان کی‌روش و دستیاران او آب مروارید دارد و باید چشم‌های خود را جراحی کنند تا بتوانند بازیکنان شاهین را ببینند. هزینه جراحی آب مروارید آنها را هم حاضرم بپردازم.» و حالا کمیته انضباطی او را تهدید کرده بود. حسن‌زاده اعتقاد داشت که ادبیات فیروز کریمی در شأن تیم ملی نیست و می‌گفت به احتمال زیاد او را محروم می‌کنند: «فدراسیون فوتبال از فیروز کریمی شکایت کرده و به زودی او را احضار می‌کنیم تا جوابگوی صحبت‌هایش باشد. باید دید آیا همه صحبت‌هایی که مطبوعات نوشته‌اند، تأیید می‌کند یا نه. اگر لازم شد باید فایل صوتی را بیاورد. اگر صحبت‌ها همان طوری باشد که چاپ شده، این توهین به کارلوس کی‌روش و کادر فوتبال ملی را نشان می‌دهد. این ادبیات در شأن مربی لیگ برتری نیست. او باید پاسخگو باشد.» رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: «از نظر ما این ادبیات کریمی جزو مواردی است که در آیین‌نامه برای آن مجازات تعیین شده است. مجازات هم بسته به کم و زیاد این مسأله دارد. این مجازات به دفاع کریمی هم مرتبط است. این مجازات از تذکر کتبی تا محرومیت ممکن است اعمال شود.» حسن‌زاده با اشاره به صحبت‌های فیروز کریمی مبنی بر اینکه چشمان کادر فنی تیم ملی آب مروارید دارد، گفت: «این صحبت‌ها توهین محسوب می‌شود. البته شاید آنها شاکی نباشند یا بگویند که کریمی شوخی کرده و حلال کنند ولی این ادبیات، ادبیات خوبی نیست. شما می‌دانید که کریمی از این دست ادبیات زیاد دارد و این هم خاص اوست. او باید مواظب صحبت‌هایش باشد و آنها را مدیریت کند. در جریان هستید که از وقتی او سرمربی شاهین شده کم هم مصاحبه اینچنینی نکرده است.»
از سوی دیگر کریمی در گفت‌وگویی هر گونه توهین را تکذیب کرده بود:
«آقای کریمی خبر جدید را شنیده‌اید؟
 نه. مگر قرار است خبر جدیدی باشد؟
کمیته تیم‌های ملی از شما به کمیته انضباطی فدراسیون شکایت کرده است.
 شکایت کرده؟ مگر من چه کرده‌ام؟ من تا به حال این خبر را نشنیده بودم.
به دلیل اینکه مصاحبه کردید. گفتید که کارلوس کی‌روش و دستیارانش آب مروارید دارند؛ گویا از شما به خاطر همین کنایه شکایت شده است؟
 این طوری‌اش را دیگر ندیده بودیم. من به کسی اهانت نکرده‌ام. با این حال هیچ علاقه‌ای به صحبت کردن راجع به این موضوع ندارم. اصلاً نمی‌خواهم حرفی در این باره بزنم تا حاشیه تازه‌ای درست شود.
به فدراسیون می‌روید؟
 گفتم که اصلاً در این مورد حرفی برای گفتن ندارم.»





 


Page Generated in 0.0057 sec