printlogo


کد خبر: 197680تاریخ: 1398/8/8 00:00
از بلیت‌فروشی تا شکایت بودیمیر
انصاری فرد در باتلاق مشکلات

جعفر برزگر


از آنجا که سابقه مدیرعاملی پرسپولیس را داشت، روزی که مسئولیت این باشگاه را برای دومین مرتبه پذیرفت می‌دانست که کار بسیار سخت و روزهای پر تنش و التهابی را پیش رو دارد اما شاید تصور نمی‌کرد که این همه مشکلات مالی و گرفتاری از در و دیوار باشگاه سرازیر شود. مطالبات تیم فعلی که گفته می‌شود مبلغش بسیار بیشتر از فصل قبل بوده، شکایت بودیمیر، شکایت شرکت گل ریحان، طلب برانکو و... . که حل کردن آنها به حمایت‌کننده‌های مالی قوی نیاز دارد. شاید محمدحسن انصاری فرد مدیرعامل پرسپولیس امروز خودش را در باتلاقی می‌بیند که دیگران مقابلش قرار دادند.
 
از ما بخرید از آنها نخرید
دو بلیت برای یک صندلی
ایرج عرب مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در اردیبهشت ماه سال جاری قراردادی با شرکت ریحان فیلم امضا کرد که بر اساس این قرارداد این شرکت از شهریور ماه سال جاری و با پایان دوره همکاری پرسپولیس و شرکت مبنا توسعه مبین مسئولیت فروش بلیت بازی‌های این باشگاه را برعهده بگیرد. در این میان 7 میلیارد تومان هم از سوی این شرکت به حساب باشگاه پرسپولیس واریز شد اما عرب وقتی متوجه شد که برانکو به ایران برنمی‌گردد به جای پرداخت به سرمربی کروات آن را به بازیکنان پرداخت کرد.
از طرف دیگر فروش بلیت بازی‌های خانگی پرسپولیس به شرکت توسعه و تجهیز واگذار شد و آنها به فروش بلیت بازی‌های پرسپولیس مبادرت کردند اما شرکت ریحان فیلم که حق خود را پایمال شده می‌دید با طرح شکایت از باشگاه پرسپولیس خواهان فروش بلیت بازی‌های این تیم بر اساس قراردادی شد که با ایرج عرب به امضا رسانده بود. آنها در حالی از محمدحسن انصاری فرد شکایت کرده‌اند که این قرارداد، مبلغ واریز شده و هزینه شده همه در زمان ایرج عرب بوده است.
اما نکته جالب‌تر این است که می‌شنویم با وجود شکایت آنها از مدیرعامل فعلی پرسپولیس، اقدام به بلیت فروشی هم کرده‌اند که پیرو همین موضوع باشگاه پرسپولیس هم در سایت رسمی‌اش از هواداران خواسته که فقط و فقط از سایتی که اعلام کرده‌اند بلیت را خریداری کنند و با این شرایط مشخص نیست که چه اتفاقاتی در این باره رخ خواهد داد. البته انصاری‌فرد مدعی شده که مطالبات شرکت گل ریحان را پرداخت خواهد کرد اما اینکه چرا با وجود طرح شکایت باز هم تصمیم به بلیت‌فروشی گرفته‌اند سؤالی است که حتماً برای آن پاسخی محکمه پسند خواهند داشت.
به هر حال آنچه مشخص است اینکه هوادار پرسپولیس و بخصوص آنهایی که تا امروز بلیت را خریداری کرده‌اند دچار سردرگمی هستند که در نهایت با کدام بلیت می‌توانند وارد ورزشگاه شوند. فروش دو بلیت برای یک صندلی به هیچ وجه در شأن باشگاه پرسپولیس نیست. اما سؤال دیگر اینکه اگر تا امروز دو نفر از دو سایت موجود یک بلیت را تهیه کرده باشند تکلیف چه خواهد بود؟ کدام‌شان اجازه ورود به ورزشگاه را پیدا می‌کنند و نفر دومی که بیرون می‌ماند چطور باید پولش را پس بگیرد؟ باشگاه پرسپولیس با اعلام رسمی در سایتش خیال خودش را راحت کرده و شاید هواداران هم بیشتر به این مهم اعتماد کنند. البته باید دید با وجود شکایت گل ریحان از انصاری فرد و بلیت فروشی آنها برای بازی پرسپولیس با ماشین‌سازی قانون در این باره چه می‌گوید. اینکه حق با کدام طرف دعوا است را باید تا عصر فردا منتظر بود و دید در نهایت با کدام بلیت، هواداران می‌توانند به استادیوم بروند.
 
 پول کالدرون در گرو حامی مالی جدید
یکی از امید‌های اصلی انصاری فرد برای برطرف شدن بخش زیادی از مشکلات مالی تیمش، توافق نهایی با حامی مالی جدید است که نقش شرکت مجری را خواهد داشت. این حمایت کننده که گفته می‌شود یکی از بانک‌های فعال بوده در صورت نهایی شدن مذاکرات می‌توانند خیال پرسپولیسی‌ها را راحت کند. مدیرعامل پرسپولیس خیلی امیدوار است که از این طریق مطالبات معوقه گابریل کالدرون را بدهد. مدیران باشگاه طی هفته‌های گذشته مذاکرات متعددی با حامی مالی مورد نظر داشته‌اند و این احتمال وجود دارد که تا اواخر هفته آینده به توافق نهایی هم برسند.
 
پرداخت چند میلیاردی از سوی پرسپولیسی‌ها
شکایت بودیمیر رسید
حدود چهار ماه پیش بود که خبر شکایت ماریو بودیمیر از پرسپولیس به فیفا رسانه‌ای شد و این بازیکن هم با تأیید این خبر اینطور گفت: «البته که ما مثل دوست و با خاطره‌ای خوب از هم جدا نشدیم و باشگاه پرسپولیس هیچ پولی به من نداده است ولی باید صبور باشم. فیفا همه مسائل را حل می‌کند. منتظر هستم فیفا این مسأله را حل کند و پولی که حقم است را بگیرم.» قرارداد این کروات با پرسپولیس یک فصل و نیم بود و بابت نیم فصل اولش هم دریافتی قابل توجهی از باشگاه نداشته است. مبلغ قرارداد این بازیکن عدد قابل توجهی است که اگر جریمه و دیرکرد آن هم لحاظ شود آن وقت محمدحسن انصاری فرد باید برای پرداخت آن چندین میلیارد تومان هزینه کند. بدون شک اگر مدیران وقت پرسپولیس خیلی اصولی و کاملاً حرفه‌ای قراردادش را فسخ می‌کردند مشکلات امروز برایشان به وجود نمی‌آمد.

 


Page Generated in 0.0049 sec