printlogo


کد خبر: 197672تاریخ: 1398/8/8 00:00
لژیونرها



تمجید دوباره روس‌ها از زوج سردار- جیوبا
آزمون: من و آرتم درک خوبی از هم داریم

در ادامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر روسیه، تیم زنیت سن‌پترزبورگ که مثل دیدارهای اخیرش سردار آزمون را در کنار آرتم جیوبا در خط حمله داشت، در ورزشگاه سامارا آرنا به مصاف کریلیا سووتوف رده هفتمی رفت. زنیت روی توپ ارسالی از کرنر و شوت تماشایی یوری ژیرکوف در دقیقه ۲۸ دروازه کریلیا سووتوف را باز کرد اما در حالی که بازی با همین تک گل به سود یاران آزمون رو به پایان بود، درخشش ستاره ایرانی برتری این تیم را در این دیدار تثبیت کرد.
در سومین دقیقه وقت‌های اضافه زنیت یک ضد‌حمله سریع با دفع توپ از محوطه جریمه خودی تدارک دید که سردار آزمون با حمل توپ بیش از ۵۰ متری، دریبل دو طرفه تماشایی و فریب سه بازیکن کریلیا سووتوف، با پاس در عرض آرتم جیوبا را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این مهاجم بلند قامت با ضربه پای راست گل دوم تیمش را به ثمر برساند. یاران آزمون که در دیدار اخیرشان در هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا برابر لایپزیش آلمان شکست خورده بودند، برابر کریلیا سووتوف برای سومین بازی پیاپی در لیگ برتر روسیه موفق به کسب پیروزی شدند تا ۳۲ امتیازی شوند و صدرنشینی‌شان را تثبیت کنند.
سردار آزمون که تا پیش از این مسابقه ۴ گل زده و ۴ پاس گل داده بود، بعد از دو گل پیاپی این بار توانست پنجمین پاس گل فصل خود را بدهد و در جایگاه سوم برترین پاسورهای لیگ برتر روسیه قرار بگیرد. سردار آزمون درباره پیروزی 2 بر صفر زنیت و تداوم صدرنشینی گفت: «بازی آسانی نبود و برابر تیمی قدرتمند که مربی خوبی هم دارد بازی کردیم. به خوبی بازی حریف را آنالیز کرده بودیم. ما هم خوب بودیم و توانستیم برنامه‌های مورد نظر کادرفنی را در زمین پیاده کنیم.» آزمون در واکنش به این پرسش که آیا با ارسال پاس گل در ثانیه‌های پایانی بازی به جیوبا آیا شخصاً تمایلی برای گلزنی نداشت، گفت: «نه، این‌طور نیست. ما یک تیم هستیم و باید طبق خواسته‌های تیمی کار کنیم. همیشه باید توپ را به کسی که در موقعیت بهتری قرار دارد، انتقال دهید. مهم‌ترین مسأله این است که من و جیوبا درک بسیار خوبی از هم داریم. پیش از بازی با هم بحث کردیم که باید هنگام حمله در محوطه جریمه حریف خوب عمل کنیم. ما طبق وظایفی که کادر‌فنی به ما سپرده‌اند، عمل می‌کنیم.»
جیوبا در فصل جاری 9 گل به ثمر رسانده و 8 پاس گل داده. سردار آزمون نیز دارای آمار 4 گل زده و 5 پاس گل در لیگ روسیه است. بر این اساس آندره کوبلف، بازیکن سابق زنیت درباره زوج خط حمله این تیم می‌گوید: «در تیم زنیت حرفه‌ای‌ترین بازیکنان جمع شده‌اند. اگر کسی از ترکیب خارج شود بدون هیچ مشکلی می‌توانند بازیکن دیگری جایگزین کنند. زوج جیوبا و آزمون بسیار قدرتمند هستند و درک خوبی از هم دارند. این ترکیب در دومین فصل بازی‌شان در زنیت بسیار خوب است اما این تیم بدون جیوبا هم توانست برابر سامارا مؤثر بازی کند. تیمی که برای قهرمانی مبارزه می‌کند نباید متکی به یک، دو یا سه بازیکن باشد. البته می‌دانیم که جیوبا اکنون یکی از بهترین مهاجمان فوتبال روسیه است. شاید در بازی با سامارا غیبت او به چشم نیامد اما در رقابت با حریفان قدرتمندتر نمایان خواهد شد.»
 
آزمون کاندیدای بهترین بازیکن
ماه روسیه
رسانه رسمی لیگ برتر روسیه پنج نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن ماه اکتبر را معرفی کرد که در میان آنها نام سردار آزمون از تیم زنیت سن‌پترزبورگ نیز دیده می‌شود. نامزدهای عنوان بهترین بازیکن ماه اکتبر لیگ برتر روسیه که با مشارکت کارشناسان این رقابت‌ها و شبکه تلویزیونی MATCH TV انتخاب می‌شوند به شرح زیر هستند:
آرتم جیوبا از تیم زنیت سن‌پترزبورگ (4 گل زده و 3 پاس گل)، رومان ارمنکو از تیم روستوف (3 گل زده)، سردار آزمون از تیم زنیت سن‌پترزبورگ (2 گل زده و 3 پاس گل)، اواس کانگوا از تیم آرسنال (2 گل زده)، سوسلان ژانائف، دروازه‌بان تیم روستوف (مهار 3 پنالتی)

 


Page Generated in 0.0060 sec