printlogo


کد خبر: 197670تاریخ: 1398/8/8 00:00
ادهم مخادمه، ایران- عراق را چگونه سوت می‌زند؟
به یاد اعتراض‌های کی‌روش



جدال ایران و عراق نه تنها در شرایط فعلی بلکه در تمامی سال‌ها و دهه‌های گذشته از حساسیت‌های خاصی برخوردار بوده. این دو تیم به عنوان همسایه همواره کری‌های خاصی با هم داشتند که این کری در یکی، دو سال گذشته داغ‌تر از همیشه پیگیری می‌شود و حالا کار به جایی رسیده که در دور نخست مقدماتی جام جهانی 2022 باید این بار در خاک عراق بازی رفت را برگزار کنند.
در شرایطی که اتفاقات رخ داده در این هفته‌ها نگاه‌ها به انتخاب داور و تیم داوری این بازی را حساس‌تر کرده بود، کمیته داوران فیفا در معرفی داور بازی ترجیح داد تیمی از اردن را برای قضاوت بازی روز 23 آبان ماه معرفی کند. داور و کمک‌هایی که برای فوتبالدوستان ایران چندان ناشناخته نیستند، بخصوص برای سرخابی‌ها که در لیگ قهرمانان آسیا با سوت‌های او آشنا هستند.
ادهم محمد مخادمه داور 32 ساله اردنی متولد 14 فوریه 1987 در شهر ایربید کشور اردن از سال 2013 رسماً وارد لیست الیت آسیا شد و هر سال فرصت بیشتری برای خودنمایی در میان داوران مشهور قاره پیدا کرد. اولین باری که این داور بازی‌های ملی ایران را سوت زد به رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه برمی‌گشت که در چین بازی شاگردان لیپی با ایران را قضاوت کرد. آن روز شاگردان کی‌روش در زمین نامناسب شهر شنیانگ با تساوی بدون گل به کار خود پایان دادند، جدالی که مرد پرتغالی نسبت به برخی سوت‌های داور اردنی اعتراض داشت.
در شرایطی که کارنامه سال 2019 ادهم محمد مخادمه چندان چشمنواز نیست باید منتظر ماند و دید انتخاب این داور اردنی، آن هم برای قضاوت یکی از حساس‌ترین دوئل‌های ایران و عراق به عنوان جدال کلاسیک فوتبال آسیا در خاورمیانه چه نتیجه‌ای در پی خواهد داشت. مخادمه که در آمارهای به ثبت رسیده از او در قضاوت‌هایش همواره علاقه خاصی به بهره بردن از کارت زرد و قرمز داشت روز 23 آبان در ورزشگاه 45 هزار نفری بصره مهم‌ترین چهره داخل زمین خواهد بود، بخصوص که حساسیت‌های زیادی در قبال انتخاب داور عرب‌زبان آن هم در بازی ایران و عراق حسابی اوج گرفته است.


Page Generated in 0.0040 sec