printlogo


کد خبر: 197658تاریخ: 1398/8/8 00:00
سوادکوهی: در جریان اتمام اعتبار گذرنامه‌ام نبودم
مدال جهانی می‌توانست مشکلات من و خانواده‌ام را حل کند



دارنده مدال طلای امیدهای آسیا که در اتفاقی عجیب فرصت حضور در رقابت‌های جهانی مجارستان را از دست داده است، می‌گوید: «یک هفته مانده به اعزام به من گفتند مهلت اعتبار گذرنامه‌ات تمام شده است.»
علی سوادکوهی، عضو تیم کشتی آزاد امید ایران که از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان جا مانده است، درباره علت این اتفاق می‌گوید: «از زمانی که انتخابی تیم ملی برگزار شد، پاسپورتم در فدراسیون کشتی بود و من در جریان اتمام اعتبار آن نبودم تا اینکه یک هفته مانده به اعزام به من گفتند اعتبار گذرنامه‌ات تمام شده و باید پاسپورت جدید بگیری. پس از آن خیلی زود برای گرفتن گذرنامه جدید اقدام کردم و توانستم از طریق آشنایان یک‌روزه پاسپورتم را بگیرم، بعد از آن به سفارت مجارستان رفتم اما به من گفتند زمان کافی برای گرفتن ویزا نداری و احتمال اینکه ویزا برایت صادر شود بسیار کم است. در نهایت همین اتفاق هم افتاد و در موعد مقرر ویزایم صادر نشد و حضور در رقابت‌های جهانی را از دست دادم.»
کشتی‌گیر مازندرانی تیم ملی با اشاره به اینکه باور نمی‌کند به این راحتی فرصت حضور در رقابت‌های جهانی را از دست داده و زحمات چندین‌ماهه‌اش به هدر رفته است، ادامه می‌دهد: «کشتی‌گیران اکثراً از طبقه محروم جامعه هستند اما ما یکی دو طبقه نیز از دیگر کشتی‌گیران پایین‌تریم. مدال مسابقات جهانی می‌توانست خیلی از مشکلات من و خانواده‌ام را حل کند. تا لحظه آخر هم امید داشتم کارم درست شود اما وقتی به من زنگ زدند که کارم درست نشده تمامی زحمات و زجرهایی که کشیده بودم از جلوی چشمانم گذشت.»
او حرف‌هایش را با بیان اینکه بعد از این اتفاق روی رفتن به خانه را نداشته، ادامه می‌دهد: «مادرم زحمت زیادی برای من کشید و خیلی خوشبین بود که به نتیجه خوبی می‌رسم. به همین خاطر به خانه یکی از دوستانم رفتم و مادرم تا شب قبل اصلاً خبر نداشت که به مجارستان نرفته‌ام.»
سوادکوهی در پاسخ به این سؤال که واکنش مسئولان فدراسیون به این اتفاق چه بوده، می‌گوید: «به من گفتند رئیس فدراسیون حتی با وزیر خارجه هم برای حل این مشکل تماس داشته اما این موضوع از اختیارات سفارت مجارستان بوده و باید روال قانونی گرفتن ویزا طی می‌شد. امیدوارم دیگر چنین اتفاقاتی برای هیچ ورزشکاری رخ ندهد چراکه خیلی سخت و غیرقابل تحمل است.»


Page Generated in 0.0049 sec