printlogo


کد خبر: 197656تاریخ: 1398/8/8 00:00
مصاحبه



عرفان آهنگریان: اوجاقی گواردیولای ووشو است
سعی کرده‌ام در گوشه‌ای از تاریخ ووشو ثبت شوم


یکی از چهره‌های ویژه ووشوی ایران، عرفان آهنگریان است که به تازگی لقب مسی را به او داده‌اند. البته او هم مثل بقیه ووشوکاران سهم حسین اوجاقی را در افتخارات ووشو بخصوص نتایجی که در قهرمانی جهان، به دست آمده، بسیار بالا می‌داند و می‌گوید: «او گواردیولای ووشو است.»
عرفان آهنگریان ابتدا درباره قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین که نتیجه تاریخی در تقویم ووشوی ایران و جهان است، می‌گوید: «در دور گذشته این مسابقات که سال ۲۰۱۷ به میزبانی شهر کازان روسیه برگزار شد، تیم ملی ایران توانست با کسب ۷ مدال طلا و یک مدال نقره عنوان نخست و قهرمانی را برای نخستین بار به دست آورد. در این دوره خوشبختانه با عملکردی بهتر نسبت به دور قبل، توانستیم ۸ مدال طلا را از ۸ فرصت موجود کسب کنیم، تا یک نتیجه تاریخی به دست آمده و از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم.» تکنیکی‌ترین سانداکار رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ چین ادامه می‌دهد: «ملی‌پوشان برای حضوری موفق در این رقابت‌ها ۴ ماه تمام را مداوم در اردوها بودند. با برنامه دقیق کادر فنی و فراهم شدن همه امکانات از سوی مدیریت فدراسیون اعم از پرداخت منظم حقوق‌ها، شرایط لازم برای کسب این موفقیت فراهم شد که جا دارد از فدراسیون ووشو تشکر کنم.» ووشوکار وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی ایران با بیان اینکه برای اولین بار مبارزه در وزن ۶۵ کیلوگرم را تجربه می‌کرد که شلوغ‌ترین وزن رقابت‌ها بود، می‌گوید: «سه نفر از رقبایم را با کسب بیش از ۱۲ امتیاز (دیسکالیفه) شکست دادم. در فینال نیز حریف روسی را با کسب بیش از ۱۲ امتیاز مغلوب کردم. خوشحالم که در این مسابقات جواب اعتماد آنها را دادم.»
آهنگریان در واکنش به این موضوع که دادن لقب «مسی ووشو» به او انتظارات هواداران ووشو از او را در ادامه راه بالاتر می‌برد، ادامه می‌دهد: «همه کسانی که این لقب را به من می‌دهند، لطف دارند. اگر من مسی ووشو باشم، اوجاقی قطعاً گواردیولای ووشو است (با خنده). همیشه سعی کرده‌ام در گوشه‌ای از تاریخ ووشوی ایران ثبت شوم، فرق نمی‌کند با چه اسم یا لقبی. به عنوان ووشوکاری که خوب جا‌به‌جا می‌شود یا خوب امتیاز می‌گیرد یا با هر عنوان دیگری، تنها تلاش من این است که هر روز پیشرفت کنم.»
 


Page Generated in 0.0048 sec