printlogo


کد خبر: 197655تاریخ: 1398/8/8 00:00
سوژه روز

رستمی به جای پرو در جام فجر وزنه می‌زند
گره کیانوش کورتر می‌شود

ایران ورزشی - کیانوش رستمی بعد از اینکه دست خالی از تورنمنت گزینشی سوئیس به تهران بازگشت، به بهانه وزنه زدن در رقابت‌های گزینشی جام فجر در رشت و رقابت‌های آسیایی 2020 قزاقستان از اعزام به پرو و حضور در این تورنمنت گزینشی انصراف داد.
اگرچه مثل روز روشن بود که مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، به هیچ وجه قانونی که خودشان برای ورود به المپیک وضع کرده‌اند را نمی‌شکنند اما کیانوش رستمی با شلوغ‌کاری‌های همیشگی خود سعی داشت حضورش در تورنمنت سوئیس را چراغ سبز فدراسیون جهانی برای بازگرداندن او به گردونه امتیازی المپیک نشان داده و شرایط را برای خودش روشن جلوه دهد. در نهایت کیانوش به سوئیس اعزام شد و روی تخته رفت اما همانطور که پیش‌بینی می‌شد نه امتیازی برای این وزنه‌بردار ثبت شد و نه حضور او در ترامیلان باعث شد قدری از مشکلات این وزنه‌بردار کاسته شود.
کیانوش رستمی پس از اینکه از مسابقات سوئیس دست خالی‌ به ایران برگشت، ناامیدتر از همیشه نسبت به مسیر پیش روی خود برای حضور در المپیک2020 توکیو، قید رفتن و حضور در تورنمنت پرو که برای او ثبت شده بود را زد. البته بهانه جدید رستمی حضور در دو تورنمنت داخلی جام فجر و رقابت‌های آسیایی 2020 قزاقستان است.
 کیانوش رستمی اینطور وانمود می‌کند که این تصمیم را از قبل گرفته و پیش از این گفته که در صورت سفر به سوئیس، دیگر تمایلی برای شرکت در تورنمنت پرو ندارد.
رستمی حالا که گره کارهایش در مسیر المپیک را کورتر از قبل می‌بیند، تصمیم گرفته در آخرین فرصت قانونی خود ضمن وزنه زدن در جام فجر، در رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا که تورنمنت طلایی گزینشی المپیک نیز محسوب می‌شود، در قزاقستان روی تخته برود. به هر روی با توجه به اینکه در سوئیس هیچ امتیازی برای رستمی ثبت نشد، این وزنه‌بردار حتی اگر در رقابت‌های فجر و آسیایی قزاقستان هم روی تخته برود، بعید به نظر می‌رسد دیگر شانسی برای کسب سهمیه المپیک و حضور در سومین المپیک تاریخ ورزشی‌ خود داشته باشد.


Page Generated in 0.0053 sec