printlogo


کد خبر: 197650تاریخ: 1398/8/8 00:00
نایب قهرمانی تکواندوی ایران در تورنمنت صربستان
دومی کم فایده



تیم ملی تکواندوی ایران با کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز عنوان نایب قهرمانی تورنمنت بین‌المللی صربستان را از آن خود کرد. هجدهمین تورنمنت بین‌المللی تکواندو در صربستان در رده سنی بزرگسالان با حضور 285 هوگوپوش، یکشنبه (5 آبان) در شهر بلگراد برگزار شد که تیم ملی تکواندوی ایران در مجموع تیمی مردان و زنان توانست به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند.
تیم ملی تکواندوی مردان ایران به منظور کسب امتیاز در راستای ارتقای رنکینگ المپیکی که سال پیش از بازی‌های المپیک 2020 توکیو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، با شش هوگوپوش در این رویداد حضور پیدا کرده بود که هر شش نفر هم توانستند به مدال دست پیدا کنند اما با توجه به امتیازاتی که در این مسابقات توزیع می‌شد، بعید است که حضور در این مسابقات کمک چندانی به تیم ملی تکواندوی ایران کرده باشد.
آرمین هادی‌پور در وزن 58- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در وزن 63- کیلوگرم، سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم، میرهاشم حسینی در وزن 74- کیلوگرم، سجاد مردانی در وزن 87+ کیلوگرم و سعید رجبی در وزن 87+ کیلوگرم هوگوپوشان اعزامی به این رویداد بودند که هر شش نفر هم توانستند به مدال دست پیدا کنند.
این تورنمنت بعد از آن در دستور کار کادر فنی قرار گرفت که تکواندوکاران ایران نتوانستند در مسابقات گرندپری ژاپن نتیجه خوبی را کسب کنند. کادر فنی این تیم را راهی بلغارستان کرد که در بلغارستان هم نتایج خیلی خوب رقم نخورد و به ناچار مسابقات صربستان در دستور کار قرار گرفت تا حداقل بخشی از امتیازات را جبران کنند. در پایان این رقابت‌ها ایران با کسب دو مدال طلا توسط سروش احمدی و میرهاشم حسینی، یک نقره آرمین هادی‌پور و سه برنز فرزان عاشورزاده، سجاد مردانی و سعید رجبی با 20 امتیاز تیمی عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ملی تکواندوی ایران در این رقابت‌ها تنها در بخش مردان نماینده داشت اما این رده‌بندی بر اساس مجموع تیمی مردان و زنان محاسبه شده است. مکزیک با 3 مدال طلا، یک نقره و 24 امتیاز قهرمان شد و استرالیا با 2 مدال طلا و 14 امتیاز بر سکوی سومی ایستاد.
این مسابقات G1 بود و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 10، 6 و 60/ 3 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق گرفت که حالا باید دید 10 امتیاز طلا به کمک میرهاشم حسینی می‌آید یا نه؟ نقره آرمین هادی‌پور هم برای او 6 امتیاز در پی دارد و سجاد مردانی صاحب 60/ 3 امتیاز شده است. این سه نفر پر امیدترین تکواندوکاران ایران در راه رسیدن به بازی‌های المپیک 2020 هستند.
 


Page Generated in 0.0047 sec