printlogo


کد خبر: 197646تاریخ: 1398/8/8 00:00
رونمایی از سپاهان و دیگر مدعیان والیبال
آغاز لیگ پرحاشیه



ایران ورزشی - لیگ برتر والیبال بالاخره امروز آغاز می‌شود. رقابت‌هایی که با گذر از حواشی هر ساله خود، قرعه‌کشی شد. قرعه‌کشی که البته فدراسیون با کنار گذاشتن خاتم اردکان قدری جدیت از خود نشان داد اما در نهایت این تیم هم پس از قرعه‌‌کشی جواز حضور در لیگ را به دست آورد و سیزدهمین تیم لیگ شد. اردکانی‌ها البته با توجه به مشخص بودن برنامه هفته اول و فرد شدن تعداد تیم‌ها، در هفته اول استراحت خواهند کرد و از هفته دوم وارد بازی‌ها می‌شوند.
 
شهرداری گنبد – شهرداری ارومیه
یکی از جذاب‌ترین دیدارهای هفته اول، رقابت دو شهرداری حاضر در لیگ برتر است. شهرداری ارومیه پس از فصل ضعیفی که سال گذشته پشت سر گذاشت، در لیگ 98 با تدارک و بازیکنان بهتر وارد مسابقات شده و مصطفی کارخانه را هم به‌عنوان مربی در اختیار دارد. ارومیه‌ای‌ها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ پیش رو به حساب می‌آیند. آنها البته موسوی را از دست دادند اما به جای او علی شفیعی را به خدمت گرفتند تا در پست دفاع وسط هم شرایط خوبی داشته باشند. شهرام محمودی هم دیگر ستاره ارومیه‌ای‌ها در لیگ 98 است.
شهرداری گنبد هم با در اختیار داشتن بازیکنان بومی و تیمی بهتر از سال گذشته، به دنبال نتیجه بهتر و رسیدن به مراحل پایانی لیگ است. جدال این دو تیم پر هوادار در هفته اول، می‌تواند جذاب‌ترین مسابقه هفته را در پی داشته باشد.
این مسابقه نخستین بازی لیگ 98 است و یک ساعت زودتر از سایر مسابقات آغاز خواهد شد.
 
شهرداری ورامین – پیام خراسان
قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، در هفته اول میزبان نماینده خراسان است. ورامینی‌ها پس از قهرمانی در لیگ 97، در جام باشگاه‌های آسیا هم قهرمان شدند اما به دلیل بدهی‌های گذشته خود به بازیکنان خارجی، حضور در جام باشگاه‌های جهان را از دست دادند. به این ترتیب در شرایطی که قرار بود چند هفته دیگر لیگ را رها کرده و به این مسابقات مهم بروند، تمام تمرکزشان را بر روی لیگ خواهند گذاشت و البته باید بتوانند از زیر سایه این حاشیه تلخ و جدی خارج شوند.
نماینده مشهد هم که حواشی بسیاری بر سر حضور دوباره‌شان در لیگ وجود داشت، در نهایت با همان نام پیام وارد لیگ شدند و با حریفان رقابت خواهند کرد.
 
سایپا – راهیاب ملل مریوان
دیگر جدال هفته بین سایپا و تیم تازه لیگ برتری شده راهیاب ملل مریوان برگزار خواهد شد. سایپا به‌عنوان دیگر فینالیست و تیم دوم سال گذشته، امسال هم یکی از مدعیان قهرمانی است. آنها اگرچه امسال دیگر پیمان اکبری را روی نیمکت خود ندارند و ناصر شهنازی مربیگری‌شان را بر عهده دارد، بازیکنان خوب و برجسته‌ای دارند و تلاش می‌کنند یک بار دیگر به فینال برسند و بالاخره به نخستین قهرمانی‌شان در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کنند.
در طرف دیگر هم تیم تازه لیگ برتری شده راهیاب مریوان قرار دارد. تیمی که نماینده استان کردستان است و نخستین تجربه خود در این لیگ را پشت سر گذاشت. با این حال کار سختی مقابل تیم مدعی سایپا در پیش رو دارد.
 
شهروند اراک – پیکان
پیکانی‌‌ها یکی از پرحاشیه‌ترین تیم‌های لیگ برتر، پیش از آغاز این رقابت‌ها بودند. دعوای آنها با فدراسیون بر سر پرونده جواد کریمی هفته‌ها به طول انجامید و مدیران این تیم که فدراسیون را تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر کرده‌ بودند، تمرینات این تیم را هم آغاز نکردند. با این حال فشارها در نهایت جواب داد و حکم آن پرونده به سود پیکان اعلام شد تا محمد ترکاشوند در فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز لیگ، تمرینات تیمش را آغاز کند.
پیکانی ها که سال گذشته با وجود نتایج خوب در مرحله مقدماتی لیگ، در پلی‌آف به سایپا باختند و به نیمه‌ نهایی هم نرسیدند، امسال با بازیکنان ملی‌پوش خود، دنبال نتیجه بهتر و جایگاهی در خور نام بزرگ تیم‌شان هستند.
شهروند اراک هم که سال گذشته را در انتهای جدول سپری کرد و به پایان رساند، امسال را در جست‌وجوی جایگاهی بهتر، با میزبانی از پیکان آغاز خواهد کرد.
 
سپاهان – فولاد سیرجان ایرانیان
یکی از تیم‌هایی که شاید خیلی‌ها منتظر دیدن عملکرد و نتایجش در لیگ برتر باشند، تیم سپاهان اصفهان است. اصفهانی‌ها پس از موفقیت در لیگ دسته یک سال گذشته، جواز حضور در لیگ برتر را دشت کردند و مثل بسیاری از تیم‌ها – علی‌رغم امکان – به طور مستقیم و با مذاکره لیگ برتری نشدند.
باشگاه با سابقه و اسم و رسم‌داری مثل سپاهان، در والیبال هم با وجود تازه واردی، با قدرت آمده و در نخستین اقدامش هم موفق‌ترین مربی فصل گذشته والیبال باشگاهی ایران یعنی رحمان محمدی راد را به خدمت گرفت. مربی جوانی که مشخص بود از حواشی بی‌پایان ورامین گریخته و به تیمی رفته که آرامش داشته باشد و بتواند کار فنی خودش را پیش ببرد.
سپاهان با داشتن سیستم درست و ثابت که در والیبال به ندرت دیده می‌شود و همینطور کادر فنی و بازیکنان خوب، همین حالا یکی از مدعیان لیگ به حساب می‌آید و البته باید عیار خود را در زمین مسابقه هم نشان دهد.
حریف هفته اول آنها شاگردان دامغانی هستند که در لیگ گذشته در بازی‌های مهم، یقه بسیاری از تیم‌های خوب را گرفتند و نشان دادند که انگیزه و توانایی بالایی دارند.
 
کاله – شهداب یزد
کاله و شهداب هم آخرین بازی این هفته را برگزار خواهند کرد. کاله که به تازگی آقچه‌لی را به دلیل مصدومیت از دست داده، بردیا سعادت را از ارومیه خرید تا جایگزین کاپیتان خود کند.
کاله با بهروز عطایی سال گذشته به نیمه نهایی رسید و فاصله چندانی هم تا فینال نداشت و در لیگ پیش رو شاید هدف‌های بزرگتری هم داشته باشد. تیمی که بخش اعظمی از آن را بازیکنان جوان تشکیل می‌دهند که زیر نظر، بهروز عطایی کار می‌کنند.
تیم شهداب هم در نخستین حضور لیگ برتری خود، مربی بومی یزدی‌ها یعنی عباسعلی میرحسینی را روی نیمکت خود دارد و کار سختی در هفته اول پیش رو خواهد داشت.
برنامه کامل بازی‌های هفته نخست:
شهرداری گنبد – شهرداری ارومیه؛ ساعت 16
شهرداری ورامین – پیام خراسان؛ ساعت 17
سایپا – راهیاب ملل مریوان؛ ساعت 17
شهروند اراک – پیکان؛ ساعت 17
سپاهان – فولاد سیرجان ایرانیان؛ ساعت 17
کاله – شهداب یزد؛ ساعت 17
 


Page Generated in 0.0061 sec