printlogo


کد خبر: 197645تاریخ: 1398/8/8 00:00
خبر کوتاه

پیروزی وفایی در مسابقات ۷۷۲ هزار پوندی

حسین وفایی، تنها نماینده اسنوکر ایران در مسابقات آزاد اسنوکر جهان موفق شد در دور اول این دیدار مقابل حریف چینی به پیروزی برسد. حسین وفایی اسنوکرباز ایرانی در دور اول مسابقات اسنوکر آزاد جهان در مقابل لو هائوشن نفر ۲۵ رنکینگ حرفه‌ای‌های جهان توانست با نتیجه پنج بر یک به پیروزی برسد. حسن وفایی در حالی این پیروزی را به دست آورد که در رنکینگ جهانی در رده ۳۱ قرار دارد. این اسنوکرباز امروز (چهارشنبه) برای بازی در دور دوم به مصاف برنده بازی کایرن ویلسون و رابی ویلیامز می‌رود. این مسابقات از ششم تا ۱۲ آبان ماه در یوشان چین در حال پیگیری است. مجموع جوایز این مسابقات حدود ۷۷۲ هزار پوند پیش‌بینی شده است که نفر اول ۱۵۰ هزار پوند جایزه دریافت می‌کند. وفایی پیش از این در مرحله انتخابی این رقابت‌ها موفق به کسب پیروزی مقابل میشل مان از کشور انگلستان شده بود.

اولین باخت اوسالیوان بعد از ۲۷ سال

چهره شاخص اسنوکر جهان، بالاخره بعد از ۲۷ سال اولین شکست تاریخ حضور خود در میان حرفه‌ای‌ها را برابر دیل در مسابقات قهرمانی جهان تجربه کرد.
رونی اوسالیوان که توانسته به پنج‌ قهرمانی جهان دست پیدا کند، نخستین شکست دوران حرفه‌ای خود را برابر ولزومان دومینیک دیل تجربه کرد. رونی اوسالیوان که در رده دوم برترین اسنوکربازان جهان قرار دارد، طی رقابت‌های آزاد یوشان چین مقابل ولزمان دومینیک دیل نفر ۹۴ رنکینگ جهان تن به شکست ناباورانه داد. این اولین باخت این اسنوکر‌باز معروف بعد از ۲۷ سال بود. در این مسابقات، حسین وفایی تنها اسنوکر‌باز ایرانی و نفر ۳۱ رنکینگ جهان نیز حضور دارد که پس از پیروزی در مسابقه اول، امروز در دومین مسابقه به مصاف حریف خود می‌رود.

الناز رکابی از 7 آذر در انتخابی المپیک

الناز رکابی، ملی‌پوش سنگنورد ایران توانست سهمیه مسابقات انتخابی المپیک را دریافت کند. پس از پایان جام جهانی سنگنوردی که در کشور ژاپن برگزار شد، فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی (IFSC) رده‌بندی ترکیبی جام‌های جهانی سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. در این رده‌بندی الناز رکابی سنگنورد ایرانی توانست رتبه ۲۴ را کسب کند و با همین رتبه موفق شد سهمیه حضور در مسابقه انتخابی المپیک را دریافت کند. این مسابقه از ۷ تا ۱۰ آذر در کشور فرانسه برگزار می‌شود. این سهمیه به ۲۰ ورزشکار برتر رده‌بندی یادشده که در مسابقه قهرمانی جهان سال ۲۰۲۰ موفق به کسب سهمیه المپیک نشده‌اند، تعلق می‌گیرد.



رقابت شطرنج‌بازان ۱۵ کشور در جام پایتخت

چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام پایتخت از امروز (چهارشنبه) آغاز می‌شود. در این رقابت، شطرنج‌بازان بیش از ۱۵ کشور جهان به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. مجموع جوایز در نظر گرفته شده برای این رقابت‌ها ۷۰۰ میلیون تومان است که بر اساس جدول رقابت‌ها، بین برترین‌ها تقسیم می‌شود. چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی شطرنج جام پایتخت در ۳ جدول برگزار می‌شود و رقابت‌ها تا ۱۶ آبان ماه در جریان است.

شروع رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا از 14 آبان
آخرین فرصت برای سهمیه المپیک

چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و آخرین پنجره توزیع سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از 14 تا ۲۲ آبان ماه در دوحه قطر برگزار می‌شود. تیم ملی تیراندازی ایران در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی پا به این رقابت‌ها می‌گذارد تا شاید سهمیه‌ای مشابه سهمیه دوره قبل نصیب تیراندازی ایران شود. طبق برنامه اعلام شده، تیراندازان از روز چهاردهم آبان ماه به طور رسمی رقابت‌های خود را آغاز می‌کنند که برنامه روز نخست به این ترتیب است:
سه‌شنبه، ۱۴ آبان:
روز اول: تراپ زنان و مردان
مقدماتی و فینال تراپ میکس جوانان
مقدماتی و فینال تفنگ ۱۰ متر مردان و زنان
تپانچه ۲۵ متر مردان
تپانچه ۲۵ متر جوانان پسر
مقدماتی و فینال تپانچه ۱۰ متر زنان

تیم ملی تکواندوی زنان عازم چین می‌شود

تیم ملی تکواندوی زنان ایران به منظور حضور در تورنمنت انتخابی گرنداسلم دوشنبه ایران را به مقصد ووشی چین ترک می‌کند. مسابقات انتخابی گرنداسلم، ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه در ۴ وزن المپیکی مردان و زنان در ووشی چین برگزار می‌‌شود. تیم‌ملی تکواندوی زنان ایران به منظور کسب آمادگی بیشتر برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در این رویداد حضور پیدا می‌کند. مهلا مؤمن‌زاده (۴۹- کیلوگرم)، کوثر اساسه (وزن ۵۷- کیلوگرم)، کیمیا همتی و یلدا ولی‌نژاد (وزن ۶۷- کیلوگرم) و ملیکا میرحسینی (وزن ۶۷+ کیلوگرم) نفرات اعزامی به این رقابت‌ها هستند. این رقابت‌ها G۲ است و به نفرات اول تا سوم مشترک به ترتیب ۲۰، ۱۲ و 20/ 7 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد اما تنها نفرات اول تا سوم جواز حضور در مسابقات گرنداسلم را کسب می‌کنند. سومین دوره مسابقات گرنداسلم از ۲۶ آذر تا یکم دی‌ماه در چین برگزار می‌شود. همچنین تینا مدانلو و بیتا صنعتی در وزن ۵۷- کیلوگرم و محمد کاظمی در وزن ۵۸- کیلوگرم به عنوان نمایندگان ایران به صورت شخصی در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.

تیم زیر ۲۳ سال سابر ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم سابر پسران زیر۲۳ سال ایران با شکست ۴۵بر۲۶ برابر کره جنوبی برسکوی دوم رقابت‌های آسیایی تایلند ایستاد. تیم سابر ایران در دیدار نهایی رقابت‌های زیر۲۳ سال آسیا معلوب کره جنوبی شد و مدال نقره این رقابت‌ها را از آن خود کرد. تیم زیر۲۳ سال سابر ایران با ترکیب نیما زاهدی، امیرحسین شاکر، احمدرضا شهمیری و شهریار گلزارفرد به مربیگری حمیدرضا شیر در این رقابت‌ها شرکت کرده بود.

ثبت رکورد خارق‌العاده به نام کوهنورد نپالی
فتح 14 هشت هزار متری در هفت ماه!

کوهنورد نپالی روز گذشته پروژه خارق‌العاده خود در دنیای کوهنوردی را به پایان رساند. نیرمال پورجا، کوهنورد نپالی صبح دیروز با صعود به قله شیشاپانگما در تبت، پروژه خارق‌العاده صعود به 14 قله بالای 8 هزار متر در کمتر از 7 ماه را با موفقیت به پایان رساند. این شرپای معروف نپالی که برای فتح قله چهاردهم دچار مشکل شده بود و نمی‌توانست به دلیل قوانین کشور چین در سال 2019، برای صعود شیشاپانگما اقدام کند، با مذاکرات سیاسی موفق به کسب مجوز صعود شد تا با ایستادن روی این قله، سریع‌ترین رکورد فتح قلل هشت هزار متری را به نام خود ثبت کند. سریع‌ترین زمانی که پیش از این برای فتح تمام هشت هزار متری‌ها صرف شده بود، بیش از 2 سال بود و این شرپالی آن را به حدود یک سوم کاهش داد.

گروه‌بندی انتخابی والیبال زنان مشخص شد

گروه‌بندی رقابت‌های انتخابی المپیک زنان آسیا مشخص شد. به این ترتیب تیم ملی والیبال زنان ایران در گروه دوم این مسابقات با تیم‌های کره‌جنوبی، قزاقستان و اندونزی رقابت می‌کند. در گروه اول نیز با انصراف هندی‌ها از این رقابت‌ها، سه تیم تایلند، چین‌تایپه و استرالیا حضور دارند.
گروه یک: تایلند، چین‌تایپه، استرالیا
گروه دو: کره‌جنوبی، قزاقستان، ایران، اندونزی
این مسابقات به میزبانی تایلند از  ۱۷ تا ۲۲ دی امسال برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0061 sec