printlogo


کد خبر: 197640تاریخ: 1398/8/8 00:00
بعد از تصادف همیلتون و فرستاپن
جنگ لفظی در فرمول یک



لوییز همیلتون جنگ لفظی با مکس فرستاپن را بعد از قهرمانی در گرندپری مکزیک ادامه داد. فرستاپن، ستاره جوان ردبول، جایگاه اولی خود برای شروع مسابقه در مکزیکوسیتی را از دست داد، بعد از آنکه به پرچم‌های زرد به نشانه کم کردن سرعت اعتنایی نکرد. طبیعی بود که این راننده 21 ساله هلندی عصبانی باشد چون به جای اینکه مسابقه را از خط اول شروع کند، در رده چهارم شروع کرد ولی بعد از مسابقه در کنایه به همیلتون گفت، «ماشین نقره‌ای» هم باید جریمه می‌شد.
در عین حال، فرستاپن در نخستین دور مسابقه هم برخوردی با همیلتون داشت که منجر به پنچری لاستیک فرستاپن شد.
همیلتون، ستاره تیم مرسدس که در نهایت در مکزیک اول شد، در مصاحبه بعد از مسابقه گفت: «هر راننده‌ای تفاوت‌های جزیی دارد. بعضی‌ها باهوش و جسور هستند و بعضی‌ها کارهای احمقانه‌ای انجام می‌دهند. تجربه رقابت با بعضی باعث می‌شود به آنها فضا بدهید اما در مورد برخی دیگر مجبور به این کار نیستید هرچند برایشان احترام زیادی قائل هستید. در مورد مکس، خیلی احتمال دارد که با او برخورد کنید اگر به او فضای اضافه ندهید بنابراین بیشتر اوقات مجبور هستید چنین کاری را انجام دهید اما من آنقدر جا نداشتم که بخواهم به او بدهم. فکر نمی‌کنم تعمدی در کار بود فقط چیزی شبیه قانون جاذبه بود که ما را به هم نزدیک کرد اما خوشبختانه توانستم ماشین را در مسیر خودش حفظ کنم.»
فرستاپن هم البته بیکار نبوده و گفته در تعیین خط گرندپری مکزیک همیلتون باید جریمه می‌شد. به خاطر تصادف والتری بوتاس پرچم‌های زرد به اهتزاز درآمد اما او اعتنا نکرد. او اعتراف کرد عمداً این کار را کرده که منجر شد سه رتبه پایین‌تر از جایگاهی که به دست آورده بود، مسابقه اصلی را شروع کند. فرستاپن گفت: «قانون خیلی واضح است. تنها چیزی که می‌توانم از طرف خودم بگویم به خاطر اظهار نظرهای زیادی که در این باره شده این است که قانون باید برای همه یکسان اجرا شود. می‌دانم سباستین فتل هم همینطور مورد اعمال قانون قرار گرفت اما یک ماشین نقره‌ای برخورد متفاوتی دید. او جریمه نشد و این آزارم می‌دهد ولی نمی‌توانم درباره رفتار قانون با راننده‌های دیگر تصمیم بگیرم.»
مدیر مسابقات فرمول یک، مایکل ماسی توضیح داد چرا فرستاپن جریمه شد و همیلتون نه: «کار راهنما عالی بود و کاملاً به موقع پرچم زرد را بالا برد، بعد از لوییز همیلتون اما در مورد فتل و مکس این اتفاق افتاد.»
کریستین هورنر مدیر تیم ردبول اما از ستاره‌اش دفاع کرد: «مکس نمایشی فوق‌العاده در دور تعیین خط داشت و برای دومین بار در این فصل نفر اول شد. واقعاً حیف شد که مسابقه را در رده چهارم آغاز کرد.»
این دو در طول یک هفته منتهی به گرندپری مکزیک با هم درگیر بودند و فرستاپن به همیلتون لقب «ملکه درام» داد به خاطر پست‌هایی که در اینستاگرام در حمایت از محیط زیست منتشر کرد. فرستاپن گفت: «بله من واقعاً سوخت را دوست دارم. می‌توانم چیزی بگویم؟ از ماشین‌های برقی خوشم نمی‌آید. من موتور کوچک برقی خودم را که در خانه است دوست دارم اما به عنوان یک راننده اتومبیل فرمول یک دوست ندارم با ماشینی برانم که با برق کار می‌کند. می‌دانم محیط زیست مهم است اما فرمول یک سال‌هاست که اینطور برگزار می‌شود و فکر نمی‌کنم مثل ملکه‌های درام به آن واکنش نشان دهیم. اگر دوستش ندارید، تماشایش نکنید.»
 


Page Generated in 0.0057 sec