printlogo


کد خبر: 197639تاریخ: 1398/8/8 00:00
گزارش

در پی گسترش آتش‌سوزی در ایالت کالیفرنیا
لبران جیمز از خانه‌اش فرار کرد


لبران جیمز ستاره سرشناس بسکتبال آمریکا و NBA، جزو آن دسته از افرادی بوده که خانه‌های‌شان در شهر لس‌آنجلس را در پی وقوع آتش‌سوزی مهیب در ایالت کالیفرنیا ترک کردند. در ابتدای هفته جاری آتش‌سوزی گسترده‌ای در تپه‌های نزدیک به منطقه موزه گتی در شهر لس‌آنجلس به‌وقوع پیوست و خطراتی را برای ساکنان این شهر ایجاد کرد. به همین دلیل گروهی از مردم شهر از جمله ستاره 34ساله تیم بسکتبال لس‌آنجلس‌لیکرز مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند.
او دقایقی قبل از ساعت 4 صبح روز دوشنبه پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد و در آن نوشت که مجبور شده خانه‌اش را به‌صورت اضطراری تخلیه کند و اکنون به‌دنبال محلی جدید برای اسکان خانواده‌اش می‌گردد. او در این پیام نوشت که میزان آتش‌سوزی‌ نگران‌کننده است و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را شوخی گرفت. او سپس در توئیتی دیگر اعلام کرد که محل مناسبی برای اسکان خانواده‌اش پیدا کرده و برای آن دسته از خانواده‌هایی که زندگی‌شان تحت‌الشعاع این اتفاق قرار گرفته آرزوی سلامتی و با آنها ابراز همدردی کرد. جیمز همچنین به همشهریان خود توصیه کرد هشدارها را جدی بگیرند و خودشان را به مکان‌های امن برسانند. جیمز در این پیام نوشت: «من برای همه خانواده‌هایی که در نزدیکی محل آتش‌سوزی اقامت دارند و زندگی‌شان تحت تأثیر این اتفاق قرار گرفته دعا می‌کنم. لطفاً هرچه زودتر خودتان را به مناطق امن برسانید. در عین حال برای تمام آنهایی که به‌منظور برطرف کردن این وضعیت دست به کار شده‌اند آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم در تلاش‌های‌شان موفق باشند.»
سازمان آتش‌نشانی شهر لس‌آنجلس در ساعات اولیه روز دوشنبه هشدار داد آتش‌سوزی رخ‌داده در نزدیکی موزه گتی در حال پیشروی به سمت غرب است. به همین دلیل دستور تخلیه اضطراری خانه‌های واقع در مناطق ماندویل کانیون و مانتین گیت و نیز بخش‌هایی از برنت‌وود صادر شد. ساعاتی بعد با گسترش آتش‌سوزی، هشدار تخلیه برای بخش‌‌های دیگری از شهر شامل مناطق توپانگا استیت پارک و پسیفیم پالسیدس نیز اعلام شد. چند ساعت مانده به ظهر، آتش در حال سوزاندن شمال و غرب موزه گتی بود اما هیچ خسارتی به کلکسیون‌ اشیایی که داخل این موزه بودند وارد نیامد. طبق اعلام مقامات محلی، این موزه به‌خاطر داشتن دیوارهای قطور و درهای مخصوص در برابر آتش‌سوزی مقاوم است.
در همین حال در بخش‌هایی از جنوب ایالت کالیفرنیا نیز آتش‌سوزی مهیبی در نزدیکی منطقه سانتا کلارا باعث تخلیه اجباری بیش از 50هزار نفر از منازل‌شان شده و این آتش‌سوزی تا کنون هزاران هکتار از زمین‌های اطراف را سوزانده است. البته طبق اخبار اعلام‌شده، این آتش‌سوزی تا یکشنبه شب 70درصد مهار شده بود. در شمال ایالت کالیفرنیا هم آتش‌نشان‌ها کار سختی را در مهار یک آتش‌سوزی گسترده در منطقه سونومو داشتند که طبق اعلام مقامات محلی، این آتش‌سوزی 85درصد از زمین‌های منطقه را دربر گرفته و باعث خروج 185هزار نفر از منازل‌شان شده است.


در آستانه مسابقات مسترز پاریس
نادال و جوکوویچ حریف تمرینی هم شدند

رقابت رافائل نادال و نواک جوکوویچ شاید به اندازه دوئل‌های نادال و فدرر زبانزد نباشد اما بدون شک یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های دنیای تنیس است. هرچه نباشد یکی از آنها جوکوویچ مرد شماره یک تنیس دنیا و دیگری مرد شماره دو است و این دو نفر روی هم مجموعاً 34 قهرمانی در گرنداسلم‌ها دارند. آنها اما اقدامی انجام داده‌اند که فدرر هم آن را تجربه نکرده است؛ کمک به یکدیگر به‌عنوان حریف تمرینی در آستانه تورنمنتی که هر دو مدعی قهرمانی در آن هستند. نادال و جوکوویچ تا کنون در دوران بازیگری‌شان 54بار برابر هم قرار گرفته‌اند که در 26بار آن پای یک جام در میان بوده است. در آستانه آغاز رقابت‌های مسترز پاریس اما این دو تنیسور در برسی فرانسه با هم تمرین کردند. برای خیلی‌ها شاید این سؤال پیش آمده باشد که چرا؟ اما نادال گفت: «چراکه نه!» کارلوس مویا مرد شماره یک سابق تنیس دنیا که یکی از اعضای تیم مربیگری نادال هم هست، این جلسه تمرینی را برای مردان یک و دوی تنیس دنیا ترتیب داد. این دو رقیب این‌بار با ذهنیتی متفاوت نسبت به رویارویی‌های قبلی‌شان در دو سوی تور مقابل هم قرار گرفتند، بدون فکر کردن به اینکه چه کسی در آن سوی تور قرار گرفته است. نادال در یک نشست خبری با رسانه‌ها درباره تصمیمش برای برگزاری یک جلسه تمرینی مشترک با رقیب صرب خود به سایت اتحادیه تنیسورهای حرفه‌ای جهان گفت: «من خوشحالم که با نواک تمرین می‌کنم و هیچ مشکلی هم با این قضیه ندارم. تنیس یک ورزش است. اینکه به یک جلسه تمرینی به چشم یک اتفاق عجیب و غریب نگاه کنید، کار درستی نیست و به‌نظر باعث می‌شود رقابت ما را از چارچوب خارج کنید. من به ورزش چنین نگاهی ندارم.»
اگرچه نادال و جوکوویچ برخی از به یادماندنی‌ترین مسابقات تاریخ تنیس را مقابل یکدیگر برگزار کرده‌اند، اما این دلیل نشده که آنها نتوانند در خارج از زمین مسابقه همزیستی مسالمت‌آمیزی با یکدیگر داشته باشند. نادال ادامه داد: «فکر نمی‌کنم رقبای اصلی‌ من هم به تمرین کردن با کسی که حریف‌شان محسوب می‌شود به چشم یک عجیب و غریب نگاه کنند، به همین دلیل هم هست که ما در تنیس، جایی حضور داریم که همه‌چیز حسی طبیعی دارد نه زشت. ما می‌توانیم خیلی عادی در کنار هم زندگی کنیم.» جوکوویچ هم روز دوشنبه به رسانه‌ها گفت او و نادال سال‌ها بود که با هم تمرین نکرده بودند اما تمرین مشترک‌شان برای او یک تجربه مثبت بود. او گفت: «راستش را بخواهید این تمرین برای من لذت‌بخش بود، فوق‌العاده بود. کلی تفریح کردیم البته خیلی هم فشرده و رقابتی بود، همانطور که خودتان هم می‌توانید تصورش را بکنید، اما به شیوه‌ای کاملاً محترمانه برگزار شد. درست است که ما رقیب یکدیگر هستیم اما این باعث نمی‌شود که رسم احترام گذاشتن و درست معاشرت کردن با یکدیگر و تیم‌های‌مان را از یاد ببریم. من همیشه دوست داشتم چنین رابطه‌ای با رافا داشته باشد و صرفنظر از اینکه رقابت‌های ما گاهی چقدر جدیدی و شدید بوده، من و او همیشه برای یکدیگر احترام قائل بوده‌ایم. البته این را هم باید بگویم که این تمرین خیلی غیرعادی و عجیب بود. معمولاً وقتی رافا را آن طرف تور می‌بینم، یعنی اینکه احتمالاً در یک نیمه‌نهایی یا فینال یک تورنمنت بزرگ با او رقابت می‌کنم اما این‌بار در یک جلسه تمرینی روبه‌روی او قرار داشتم. با این حال این جلسه تمرینی مانند یک مسابقه جدی و پرفشار بود.»
 


Page Generated in 0.0059 sec