printlogo


کد خبر: 197637تاریخ: 1398/8/8 00:00
بحران در آرسنال علنی شد
امری، زیر گیوتین
آرسنال در تلاش است که قراردادهای جدیدی با لاکازت و بهترین گلزنش، یعنی اوبامیانگ امضا کند اما آرسنال در چهار بازی اخیر در لیگ برتر تنها یک برد داشته است و چهار امتیاز کمتر از چلسی، تیم چهارم جدول دارد. اگر آرسنال نتواند به لیگ قهرمانان راه پیدا کند، مشخص نیست که در امضای قرارداد با این دو نفر موفق باشد. استوارت مک‌فارلین، عکاس رسمی آرسنال تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که نشان می‌دهد لوکاس توریرا بابت توهین‌هایی که به ژاکا شده دارد گریه می‌کند. او در توضیح این عکس‌ها نوشت: «نمی‌خواستم آنها را منتشر کنم اما حس کردم مجبورم این کار را انجام دهم. این واکنش احساسی لوکاس توریرا به توهین‌ها است. کسی نمی‌توانست او را آرام کند.»


مت لاو



بحران آرسنال با واکنش خشمگین گرانیت ژاکا به هواداران علنی شد. هواداران آرسنال به عملکرد ضعیف ژاکا در بازی با کریستال پالاس اعتراض داشتند و او را هنگام تعویض هو کردند و ژاکا هم به آنها توهین کرد و سپس ورزشگاه را ترک کرد. این اتفاقات تنها بخش کوچکی از اوضاع آرسنال را نشان می‌دهد که در آستانه غرق شدن در بحران است. آنها شاید در پایان فصل ستارگان خود را هم از دست بدهند.
اونای امری، مربی تیم روز دوشنبه با ژاکا دیدار و با اعضای آرسنال هم مشورت کرد تا در این باره تصمیم بگیرد که آیا ژاکا می‌تواند همچنان کاپیتان تیم باشد یا نه.
اما امری با چالش‌های بزرگ‌تری روبه‌رو است. او در تلاش است که آرسنال را مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان نگه دارد، چرا که در غیر این صورت، از آرسنال اخراج می‌شود.
اگر آرسنال به لیگ قهرمانان نرسد، آرسنال کار بسیار دشواری برای راضی نگه داشتن الکساندر لاکازت و پیر امریک اوبامیانگ خواهد داشت و این دو نفر احتمالاً از آرسنال خواهند رفت.
امری نه‌تنها باید تلاش کند که شغلش را حفظ کند، بلکه باید بازیکنانش را هم متقاعد کند که فرد مناسبی برای به پیش بردن باشگاه است. تصمیمات او و حرف‌های ضد و نقیضش باعث شده که بازیکنان سردرگم شوند. همچنین بین بازیکنان بر سر ماجرای مسعود اوزیل – که موقتاً از تیم کنار گذاشته شده – و نیکولاس په‌په، خرید جدید باشگاه، دودستگی به وجود آمده است.
اوزیل در این فصل تنها یک بار در لیگ برتر بازی کرده و در شش بازی اخیر جایگاهی در لیست آرسنال نداشته است. په‌په هم در هشت بازی اخیر در لیگ برتر در ترکیب ثابت بوده و این در حالی است که در این بازی‌ها تنها یک گل زده که آن هم از روی نقطه پنالتی بوده است. این بازیکن در تابستان با قیمت 72 میلیون پوند از لیل خریداری شد.
امری هفته گذشته گفت که تصمیمش برای کنار گذاشتن اوزیل با موافقت هیأت مدیره همراه بوده است. یک منبع نزدیک به باشگاه می‌گوید: «کسی نمی‌داند که چه کسی تصمیمات نهایی را می‌گیرد. آیا به مربی گفته شده که اوزیل را بازی ندهد، یا اینکه خود او مشکلی با این بازیکن دارد؟ شاید هم هر دو صحیح باشد اما این کار به آرسنال آسیب می‌زند چون آنها فرصت‌های گلزنی زیادی ایجاد نمی‌کنند و اوزیل در برخی بازی‌ها می‌توانست این کار را به شکلی عالی انجام دهد. همچنین خیلی‌ها می‌پرسند که چرا په‌په در همه دیدارها در ترکیب ثابت است. او خرید گران‌قیمتی برای باشگاه بوده و آیا امری مجبور است که به او بازی بدهد یا اینکه خودش می‌خواهد این کار را بکند؟ شاید به او فشار می‌آورند کاری که هیأت مدیره می‌خواهد را انجام دهد اما او باید قوی باشد و تصمیمات خودش را بگیرد. این مسائل باعث شده جوی عجیب در تیم به وجود بیاید، چرا که هیچ‌کس واقعاً نمی‌داند چه خبر است.»
گفته می‌شد که شاید آرسنال در رابطه با کار ژاکا بیانیه بدهد اما حالا می‌گویند که امری این موضوع را به صورت داخلی حل خواهد کرد.
ژاکا در حالی این اعتراض عجیب را داشت که جاش کروئنکه، مدیر آرسنال روی سکوها بود و استن، پدر جاش هم در لندن بود. البته استن در ویمبلی به سر می‌برد تا بازی راگبی تیمش، یعنی لس‌آنجلس رمز را مقابل سینسیناتی بنگالز تماشا کند.
جاش کروئنکه پس از بازی به سراغ امری رفته و با او صحبت کرده است اما این موضوع طبیعی است چون معمولاً او پس از دیدارهای خانگی آرسنال این کار را می‌کند.
انتظار می‌رود امری به کارش در آرسنال ادامه دهد اما اگر آرسنال در جمع چهار تیم برتر قرار نگیرد، او احتمالاً اخراج خواهد شد.
هکتور به‌یرین، کاپیتان سوم آرسنال پس از ژاکا و اوبامیانگ در این بازی حضور نداشت چرا که همچنان در دوران نقاهت پس از مصدومیت جدی زانو به سر می‌برد اما او در توییتر حمایت خود را از ژاکا اعلام کرد: «ما همه انسان هستیم و همه احساس داریم. گاهی مدیریت احساسات آسان نیست. حالا وقت آن است که روحیه همدیگر را خوب کنیم، نه اینکه حال هم را خراب کنیم. ما تنها زمانی که متحد هستیم پیروز می‌شویم.»
ژاکا در میان بازیکنان محبوبیت بالایی دارد و گرفتن بازوبند از او می‌تواند دردسرهای جدیدی برای امری ایجاد کند اما او بود که تصمیم گرفت کاپیتان تیم با آرای بازیکنان انتخاب شود و این تصمیم او با موافقت جمعی همراه نبود. یک منبع می‌گوید: «مسأله این است که چه اتفاقی دارد می‌افتد و چه کسی مسئول تیم است؟ ژاکا شاید محبوب باشد اما مربی باید این تصمیم را بگیرد که چه کسی کاپیتان تیم باشد، نه بازیکنان. حالا آیا بازیکنان تصمیم خواهند گرفت که ژاکا بازوبند را نگه دارد یا نه؟ امری باید شفاف‌سازی کند و نشان دهد که می‌تواند تیم را مدیریت کند، چون اگر این کار را نکند، مشکلات بسیار بزرگ‌تری در راه هستند.»
منبع: تلگراف
 


Page Generated in 0.0061 sec