printlogo


کد خبر: 197633تاریخ: 1398/8/8 00:00
ستاره ولزی می‌خواهد برود
سریال بیل؛ فصل جدید



ماجرای گرت بیل وارد مراحل جدیدی شده است. به نظر می‌رسید که مهاجم ولزی رئال مادرید سرانجام با زین‌الدین زیدان به تفاهم رسیده است، و اوضاع در رئال آرام شده است.
اما اخیراً زیدان این بازیکن ولزی را از فهرست تیم برای دیدار با بروژ در لیگ قهرمانان کنار گذاشت و در ابتدا هیچ توضیحی درباره دلیل این کار نداد. کادر پزشکی رئال به زیدان گفته بودند که اگر او مقابل بروژ بازی کند، به احتمال فراوان مصدوم خواهد شد. زیدان البته پس از بازی گفت که بیل و خامس رودریگس به دلیل مشکلات جسمانی در فهرست نبوده‌اند: «بله، آنها مصدوم بودند. ما به همه بازیکنان رئال کاملاً نیاز داریم، به هر 25 نفرشان اما این دو نفر مصدوم بودند و ما نمی‌خواستیم ریسکی متحمل شویم.»
اما بیل به این نتیجه رسیده که زیدان او را در واقع با این کارش جریمه کرده است، و کینه او را به دل گرفته است. او به جاناتان بارنت، ایجنتش گفته که به دنبال باشگاهی باشد تا او در ژانویه از رئال برود. این بازیکن ولزی حس می‌کند که باشگاه قدر او را نمی‌داند و از او به اندازه کافی مراقبت نمی‌کند.
بیل با وجود توانایی‌هایش، در تابستان نتوانست باشگاهی اروپایی را پیدا کند که به دنبال جذبش باشد. اوضاع در حال حاضر هم همین است. هیچ باشگاهی در اروپا نیست که حاضر باشد به او پس از کسر مالیات، 17 میلیون یورو در سال (معادل دریافتی‌اش در رئال) دستمزد بدهد، چرا که او بازیکنی است که مدام مصدوم می‌شود. بیل در شش فصل اخیر تنها در 53 درصد بازی‌های رئال حضور داشته است، چرا که 26 بار مصدوم شده است. به این ترتیب، حالا که به نظر می‌رسد او در اروپا جایی نخواهد داشت، به سراغ باشگاه‌های چینی رفته است. شانگهای شنهوا با ایجنت او مذاکره داشته است. فصل جدید فوتبال چین در بهار آغاز می‌شود و آنها می‌خواهند بیل را به‌عنوان فوق ستاره برای فصل پیش رو در اختیار داشته باشند.
باشگاه شنهوا در تابستان هم به خرید بیل نزدیک شده بود. آنها حاضر بودند 25 میلیون یورو (پس از کسر مالیات) در سال به بیل دستمزد بدهند. رئال مادرید قیمت او را 30 تا 40 میلیون یورو تعیین کرده بود اما باشگاه شنهوا به دلیل مقررات فوتبال در چین، حاضر نبود این مبلغ را بپردازد.
باشگاه‌های چینی به ازای هر مبلغی که برای خرید بازیکنان می‌پردازند، باید معادل آن مبلغ را برای توسعه فوتبال چین خرج کنند. شنهوا در نهایت از خرید بیل منصرف شد و به سراغ استفان الشعراوی از رم رفت. با این حال این احتمال وجود دارد که بیل در ژانویه راهی چین شود. دو هفته پیش از آنکه شنهوا برای خرید بیل وارد عمل شود، باشگاه جیانگسو سونینگ به دنبال خرید او بود. رئال مادرید خواستار آن شد که برای انتقال بیل پولی به این باشگاه پرداخته شود، و به این ترتیب سونینگ هم حاضر به خرید او نشد اما این بار، رئال مادرید حاضر است که بیل را به صورت رایگان واگذار کند، چرا که آنها با در نظر گرفتن مالیات، سالانه 34 میلیون یورو خرج بیل می‌کنند.
منبع: مارکا
 


Page Generated in 0.0046 sec