printlogo


کد خبر: 196668تاریخ: 1398/7/20 00:00
اعتراض، نتایج بد یا مخالفت‌های خاص
ویسی توافق کرد و از شاهین جدا شد

سمیرا شیرمردی


وقتی شاهین بوشهر بعد از سال‌ها دوری، به لیگ برتر صعود کرد، خیلی‌ها در بوشهر از جمله هواداران، پیشکسوتان، مسئولان و...‌ می‌گفتند عبدالله ویسی باید حفظ شود تا یک شگفتی دیگر مثل قهرمانی استقلال خوزستان، برای شاهین به وجود بیاورد.
 ویسی هم با هواداران بوشهری ارتباط خیلی خوبی پیدا کرد، با وجود داشتن چند پیشنهاد از دیگر تیم‌های لیگ برتری و یک پیشنهاد شگفت‌انگیز از یک تیم لیگ یکی، تصمیم گرفت در شاهین بماند. او می‌دانست در شاهین کار سختی خواهد داشت اما به خواست هواداران بوشهری احترام گذاشت و گفت با وجود مشکلات (که البته منظورش مشکلات مالی و کم بودن امکانات بود) در این تیم می‌ماند. ویسی قراردادش را با شاهین بوشهر امضا کرد تا زودتر کار را شروع کند و از بقیه تیم‌ها عقب نمانند. هنوز زمان زیادی از امضای قرارداد نگذشته بود که اتفاقات عجیبی افتاد که ویسی نسبت به آنها معترض شد. او در همان روزها، اعلام کرد عده‌ای نمی‌خواهند اجازه دهند شاهین موفق باشد و سنگ جلوی پایش می‌اندازند. ویسی در ابتدا اشاره‌ای به این «عده» نکرد اما شرایط جوری پیش رفت که او به صراحت گفت 2 عضو شورای شهر می‌خواهند در مسائل فنی و نفرات جذب شده دخالت کنند که به آنها اجازه چنین کاری نخواهد داد. به همین دلیل جوی علیه‌اش راه انداخته‌اند و می‌خواهند در کارش مشکل ایجاد کنند.
این دخالت‌ها و مخالفت‌ها آنقدر زیاد شده بود که حتی عبدالله ویسی یک بار قهر کرد و از بوشهر رفت اما اصرار مسئولان باشگاه، باعث شد او برگردد تا کارش را دنبال کند. این اتفاقات در حالی می‌افتاد که بودجه شاهین بوشهر هر بار کمتر و کمتر می‌شد. ظاهراً قرار بود شاهین بوشهر با 20 میلیارد تومان بسته شود که این مبلغ به 15 و بعد از آن به 5/12 و ظاهراً در نهایت به 10 میلیارد رسید. ویسی نسبت به این مسأله اعتراضی نداشت اما مخالفت‌ها، شرایطش را سخت می‌کرد. با این وضعیت، شاهین بوشهر به مصاف حریفان رفت اما نتوانست نتایج خوبی بگیرد. البته شاهین در هفته‌های ابتدایی لیگ، به مدعیان خورد و با وجود اینکه بازی‌های خوبی انجام می‌داد اما نتوانست هیچ بردی به دست بیاورد.
همین مسأله هم باعث شد بحث برکناری عبدالله ویسی پیش بیاید اما به او یک فرصت دیگر دادند تا در بازی حذفی مقابل خوشه طلایی ساوه کارش را دنبال کند. ویسی در آن بازی توانست تیمش را برنده کند تا به مرحله یک هشتم پایانی جام حذفی صعود کند اما این نتیجه هم از نظر یکسری هوادار چندان خوشایند نبود. این در حالی بود که باشگاه به حمایت از ویسی پرداخت.
وقتی شاهین به بوشهر برگشت تا تمریناتش را در شهر خودش دنبال کند، اتفاق عجیبی افتاد. در اولین تمرین این تیم، تعدادی هوادار به محل تمرین آمدند و علیه ویسی شعار سر دادند. این شعار دادن‌ها باعث شد یکسری جر و بحث هم بین آنها و خداکرم ایزدپناه سرپرست تیم به وجود بیاید که در نهایت هواداران معترض از تمرین دور شدند.
نکته جالب این بود که بعد از این اعتراض‌ها، تعدادی از پیشکسوتان فوتبال بوشهر از جمله بهرام غریب‌زاده، ایمان دشتی، مهرداد پورحیدر، اصغر غنی‌زاده، بهمن بنه‌گزی و... ‌به محل تمرین شاهین رفتند تا به این صورت از ویسی حمایت کنند اما ظاهراً سرمربی خوزستانی شاهینی‌ها دیگر انگیزه‌ای برای ماندن نداشت. او نمی‌توانست بیش از این جلوی مخالفان دوام بیاورد و ترجیح داد به جای مقاومت، تیم را ترک کند چون می‌دانست با این مخالفت‌ها، نمی‌تواند تمرکزش را روی مسائل فنی بگذارد و تیم دچار مشکل می‌شود. البته در همان روز هم خبر رسید احتمال دارد مهدی تارتار (که در آن روز به دنبال فسخ قراردادش با نفت مسجدسلیمان بود) به جای گل‌گهر سیرجان، به شاهین بوشهر برود. همین خبر کافی بود تا ویسی تصمیمش برای جدایی از شاهین را جدی کند چون او می‌دانست اگر خودش نرود احتمال هر اتفاقی وجود دارد.
بر این اساس، عبدالله ویسی چهارشنبه شب با سعید مسیگر سرپرست باشگاه شاهین بوشهر جلسه داشت و درخواستش را برای جدایی از تیم مطرح کرد. مسیگر هم این مسأله را به جلسه هیأت مدیره باشگاه برد که در نهایت با آن موافقت شد. به این ترتیب توافق لازم برای جدایی ویسی از شاهین بوشهر صورت گرفت. گفته می‌شود بر اساس این توافق، قرار است ویسی 50 درصد مبلغ کل قراردادش را بگیرد و رسماً از شاهین بوشهر جدا شود.
با جدایی عبدالله ویسی از شاهین بوشهر، حالا خبرهای جالبی در مورد گزینه‌های جانشینی او به گوش می‌رسد. هر بار از یک گزینه نام برده می‌شود که به نظر می‌رسد بیشتر شایعه و بازارگرمی باشد اما فعلاً قرار است مهرداد کریمیان دستیار ویسی به‌عنوان سرمربی موقت کار را پیش ببرد تا سرمربی بعدی مشخص شود.
 

 

ویسی: کار من و شاهین به آخر رسید


عبدالله ویسی اگرچه توانست شاهین بوشهر را به لیگ برتر بیاورد اما در این رقابت‌ها چندان موفق نبود تا خودش تصمیم به جدایی بگیرد. ویسی در مورد جدایی از شاهین می‌گوید: «فکر می‌کنم کار ما به آخر رسیده باشد و با توافقی که با هم می‌رسیم، از هم جدا می‌شویم. متأسفانه نتوانستیم کارمان را در شاهین انجام دهیم. در تمرین تیم حاضر شدم که زمین تمرین، نور کافی و خط‌کشی نداشت و تمرین را به همین دلیل ترک کردم. جلسه‌ای با مدیران باشگاه داشتم تا به صورت توافقی از هم جدا شویم. از هواداران واقعی و مردم بوشهر عذرخواهی می‌کنم که نتوانستم آنها را خوشحال کنم.»
سرمربی مستعفی شاهین بوشهر در مورد اظهارات سرپرست این باشگاه درباره افزایش مخالفت‌ها با او پس از نتایج ضعیف تیم، توضیح می‌دهد: «پنج نفر از اعضای یک خانواده که وضعیت مشخصی داشتند، عربده‌کشی کردند که نیروی انتظامی آنها را جمع کرد. کاپیتان ما از آنها خواست که فحاشی نکنند اما آنها به این کار ادامه دادند. با این حال 98 درصد ورزشگاه ما را تشویق کردند. امیدوارم شاهین شهرداری بوشهر همیشه خوشحال و موفق باشد.»
‌ عبدالله ویسی با تشکر از پیشکسوتان شاهین که به حمایت از او پرداختند، در مورد اینکه آیا با تیم دیگری مذاکره داشته یا نه، می‌گوید: «با کسی مذاکره نکرده‌ام اما در خانه می‌نشینم و منتظرم ببینم چه پیش می‌آید.»


Page Generated in 0.0056 sec