printlogo


کد خبر: 196646تاریخ: 1398/7/20 00:00
انتقاد نایب‌قهرمان جهان و پارالمپیک از نداشتن وزنه استاندارد!
محمدیان: بعد از ریو حتی یک اردو هم نداشتیم


نایب قهرمان پرتاب وزنه کلاسF۴۲ پارالمپیک و جهان و قهرمان دو دوره بازی‌های آسیایی از نبود وزنه استاندارد گلایه دارد. بعد از اینکه ورزشکاران پاراتیروکمان به انتقاد از وضعیت اردوهای خود پرداختند، این بار نوبت به ورزشکاری از پارادوومیدانی رسید تا از وضعیت موجود انتقاد کند.
سجاد محمدیان که از ورزشکاران مدال‌آور ایران در مسابقات جهانی و بازی‌های پارالمپیک است، به انتقاد از شرایط فعلی اردوهای تیم ملی دوومیدانی پرداخت: «بعد از ریو حتی یک مرحله هم اردوی تیم ملی نداشته‌ایم و در مجموع شرایط سختی داریم. حدود شش سال است با وزنه غیراستاندارد تمرین می‌کنم و با این شرایط بهترین رکوردها را به ثبت می‌رسانم. امسال با وزنه‌ای که تمرین می‌کنم قصد داشتم در انتخابی تیم ملی شرکت کنم اما اجازه ندادند.» این ورزشکار لرستانی با بیان اینکه وزنه استاندارد نداریم، ادامه داد: «خیلی سخت است با وزنه‌ غیراستاندارد تمرین کنیم و در مسابقات با استاندارد پرتاب کنیم و این در حالی است که رقیبان ما بهترین امکانات را دارند. هیچگونه وسیله‌ای به ما نمی‌دهند و بعد از پارالمپیک ریو برای خرید وسیله استاندارد قول داده‌اند اما هنوز عملی نشده است‌.»
 سجاد محمدیان با گلایه از اینکه فقط سه پرتابگر را جزو شانس‌های طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ قرار داده‌اند و کمیته ملی پارالمپیک به آنان حقوق می‌دهد، گفت: «این یک سیاست غلط است و ما که شانس نقره و برنز هستیم را در اختیار فدراسیون جانبازان و معلولان قرار داده‌اند که حقوق بگیریم و همه از این تبعیض ناراضی هستند. فدراسیون‌نشین‌ها می‌گویند بعد از رقابت‌های جهانی حقوق می‌دهند و این در حالی است که ما پیش از این رقابت‌ها به حقوق نیاز داریم تا بتوانیم هزینه کنیم و حداقل مکمل بخریم!»


Page Generated in 0.0047 sec