printlogo


کد خبر: 196642تاریخ: 1398/7/20 00:00
ایران 14 - کامبوج صفر
گلزنان

پنجشنبه 18/7/1398، هفته دوم از مرحله نخست مقدماتی جام جهانی 2022، ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 15 هزار نفر، ساعت: 17
ایران 14
گل‌ها: احمد نوراللهی (5)، حسین کنعانی‌زادگان (18 )، کریم انصاری‌فرد (40، 48، 60، 88)، سردار آزمون (11، 35، 44)، مهدی طارمی (22 و 54)، محمد محبی (65 و 67 )، مهرداد محمدی (85)
کامبوج صفر
داور: پرنجال بنرجی
کمک‌ها: آسیت کومار، تونی جوزف
اخطار: مرتضی پورعلی‌گنجی (ایران)
بازیکن برتر: کریم انصاری‌فرد (ایران)
ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، احسان حاجی‌صفی (61 -امید ابراهیمی)، محمد محبی (72 - مهرداد محمدی‌)، مهدی طارمی، سردار آزمون (57 -مسعود شجاعی)، کریم انصاری‌فرد
سرمربی: مارک ویلموتس
کامبوج: کئو سوکسلا، چنک منگ (69 - کن چانسوفیک)، اوک سوان، سارا کریا، سوی ویسال، آورن چان پولین، کوچ سوکومپیک، سوس ساهانا، سات روسیب (69 - بین تیری)، مانی یودوم (57 - سینگ چاندیا)، کئو سوک پنگ
سرمربی: فیلیکس دالماس
وارد ورزشگاه آزادی که شدیم، تصویر متفاوتی دیدیم. تصویری ویژه با حضور زنان در ورزشگاه. صدای بوق و شیپورشان که ممتد بود و قطع هم نمی‌شد، همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده بود. چهار سکوی اختصاص یافته به زنان که زودتر از حد تصور پر شد و مملو از جمعیت بود. همه چیز آماده برگزاری یک جشن کوچک و پیروزی مقابل کامبوج که قابل پیش‌بینی بود اما نه با این تعداد گل. بلندگوی ورزشگاه برای معرفی بازیکنان و کادر‌فنی برای نخستین بار از لفظ «لیدیز ‌اند جنتلمن» استفاده کرد. خانم‌ها و آقایان. معرفی بازیکنان و یک دقیقه سکوت به احترام مرحوم جعفر کاشانی و سپس سرود ملی و آغاز بازی.
زنان انگار سال‌ها تجربه حضور در ورزشگاه را داشته و آداب و رسوم آن را می‌دانستند. هنگام پخش سرود ملی کامبوج سکوت کردند و وقتی سرود ایران پخش شد ایستادند و همراه با بلندگو و بازیکنان آن را کلمه به کلمه فریاد کشیدند. صدای غالب، صدای زنان بود که جلوه‌ای دیگر به ورزشگاه می‌داد. هر چند مردان هم سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند خطایی هر چند کوچک انجام نمی‌دهند. همه چیز مهیا بود تا داور سوت آغاز بازی را به صدا در‌بیاورد و زنان و مردان از تماشای یک بازی زیبا لذت ببرند.
ایران یک - کامبوج صفر: دقیقه 4 اشتباه مدافعان کامبوج و شوت زیبای احمد نوراللهی نخستین شادی زنان را رقم زد.
ایران2- کامبوج صفر: دقیقه 11 سردار آزمون شوت برگشتی محمد محبی را با ضربه‌ای فنی به گل دوم ایران تبدیل کرد.
ایران3- کامبوج صفر: دقیقه 18 ارسال رامین رضاییان از سمت چپ خط دفاع کامبوج با ضربه سر پرقدرت محمد حسین کنعانی‌زادگان به گل سوم بازی تبدیل شد.
ایران4- کامبوج صفر: دقیقه 22 ضربه مهدی طارمی که به نظر نمی‌رسید راهی به دروازه کامبوج پیدا کند با اشتباه مدافع حریف گل چهارم را رقم زد.
ایران5- کامبوج صفر: دقیقه 35 ضربه احمد نوراللهی از داخل محوطه جریمه با اشتباه دروازه‌بان روبه‌رو شد تا سردار آزمون که در یک قدمی دروازه‌بان پراشتباه حریف بود، با یک بغل پای ساده گل دوم خودش را در این بازی و گل پنجم ایران را ثبت کند.
ایران6- کامبوج صفر: خطای دو ضرب به سود ایران اعلام شد و کریم انصاری‌‌فرد در دقیقه 39 آن را با ضربه‌ای زیبا و محکم به گل ششم ایران تبدیل کرد.
ایران7- کامبوج صفر: دقیقه 43 تلاش مهدی طارمی در تصاحب یک توپ مرده در سمت چپ محوطه جریمه کامبوج با پاس به جلوی او همراه شد و دفع ناقص توپ توسط دروازه‌بان حریف با ضربه سردار آزمون بدل به سومین گل این مهاجم و هفتمین گل تیم ملی شد.
دقیقه 46: علیرضا بیرانوند مهاجم حریف را داخل محوطه جریمه متوقف کرد تا داور به سود کامبوج پنالتی بگیرد. این ضربه توسط علیرضا بیرانوند مهار شد تا دروازه ایران همچنان بسته بماند.
ایران8- کامبوج صفر: پس از اینکه پنالتی کامبوج از دست رفت، در دقیقه 47 تیم ملی بار دیگر یک حمله را ترتیب داد و این‌بار کریم انصاری‌فرد بود که گل دوم خودش را با خونسردی و با یک بغل پای ساده با پای چپ از محوطه شش قدم ثبت کرد.
ایران9- کامبوج صفر: دقیقه 54 پاس نرم انصاری‌فرد، مهدی طارمی را با دروازه‌بان کامبوج تک به تک کرد و این بازیکن توانست با یک ضربه چیپ گل دوم خودش و نهم تیم ملی را به ثمر برساند.
ایران10- کامبوج صفر: دقیقه 61 مرتضی پورعلی‌گنجی روی کرنر تیم ملی اثر گذاشت تا توپ به انصاری‌فرد برسد و این مهاجم دروازه کامبوج را باز کند.
ایران11-کامبوج صفر: دقیقه 65 محمد محبی روی یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه کامبوج را باز کرد، گلی که در اولین بازی ملی‌ این بازیکن ثبت شد.
ایران12-کامبوج صفر: ارسال از سمت راست خط دفاعی کامبوج به محبی رسید تا این بازیکن گل دوم ملی‌اش را دو دقیقه پس از ثبت اولین گلش رقم بزند.
ایران13-کامبوج صفر: مهرداد محمدی در دقیقه 85 روی پاس زیبای مسعود شجاعی که به عمق انداخته شد، با حرکت تکنیکی در موقعیت تک به تک با گلر قرار گرفت و با شوتی محکم موفق شد گل سیزدهم شاگردان ویلموتس را ثبت کند.
ایران14-کامبوج صفر: کریم انصاری‌فرد در دقیقه 89 روی پاس مهدی طارمی گل چهاردهم بازی و گل چهارم خودش را ثبت کرد. این گل در شرایط تک به تک و با یک ضربه بغل پا از محوطه شش قدم رقم خورد تا انصاری‌فرد به اصطلاح در این بازی پوکر کرده باشد.
بازیکنان تیم ملی در این بازی موقعیت‌های متعددی هم به‌وجود آوردند که راهی به دروازه کامبوج پیدا نکرد. نمونه‌اش شوت زیبای مسعود شجاعی که به تیر دروازه خورد و یا ضربه سر کریم انصاری‌فرد. در پایان مسعود شجاعی بازیکنان تیم ملی را صدا زد و از آنها خواست سمت زنان بروند و بابت حمایت 90 دقیقه‌ای‌شان تشکر کنند که این اتفاق با استقبال ویژه‌ای مواجه شد.

 


Page Generated in 0.0064 sec