printlogo


کد خبر: 196633تاریخ: 1398/7/20 00:00
بازگشت خوب تیم کولاکوویچ و برد چهارم مقابل آرژانتین
ایران – ژاپن؛ جدال حساس آسیایی‌ها

تیم ملی والیبال در هشتمین مسابقه خود در جام جهانی والیبال، به برد چهارم خود دست پیدا کرد. شاگردان کولاکوویچ پس از باخت سنگین و تحقیرآمیز مقابل آمریکا در روز ششم، تونس قعرنشین را به راحتی در روز هفتم شکست دادند و صبح دیروز هم در یک بازی نزدیک و حساس، از سد آرژانتین گذشتند تا به چهارمین برد خود دست پیدا کنند و امیدوار به جایگاه بهتر، منتظر سه دیدار باقی‌مانده‌شان شوند.
ملی‌پوشان ایران در این مسابقه که 5 ست به طول انجامید، با نتیجه 2 بر صفر از آرژانتین عقب افتادند اما در نهایت موفق به پیروزی 3 بر 2 مقابل نماینده آمریکای جنوبی شدند.
 
آمار بازی هشتم
در این مسابقه پنج سته که با نتایج (۲۵‌-۲۷، ۲۳‌-۲۵، ۲۵‌-۱۹، ۲۵‌-۱۷ و ۱۵‌-۱۰) به پایان رسید، تیم ایران ۵۲ امتیاز از آبشار، ۱۳ امتیاز از دفاع، ۸ امتیاز از سرویس و ۳۶ امتیاز از خطاها و اشتباهات بازیکنان آرژانتین به دست آورد.
همچنین آرژانتین نیز ۵۹ امتیاز از آبشار، ۸ امتیاز از دفاع روی تور، ۱۱ امتیاز از سرویس و ۲۴ امتیاز از خطاها و اشتباهات بازیکنان ایران کسب کرد.
آماری که نشان می‌دهد استفاده از اشتباهات حریف و دفاع روی تور، عامل پیروزی ایران در این مسابقه بوده است.
در پایان این دیدار «پالاسیون» با کسب ۲۰ امتیاز برای تیم ملی آرژانتین، امتیاز‌آورترین بازیکن زمین معرفی شد. یلی نیز با کسب ۱۸ امتیاز در این مسابقه، امتیازآورترین بازیکن تیم ایران شد.
 
هفتمی با شانس صعود به رده پنجم
این چهارمین برد ایران در این رقابت‌ها پس از غلبه بر کانادا، استرالیا و تونس بود که تیم ایران را 11 امتیازی کرد. با این نتیجه تیم ایران بالاتر از آرژانتین در رده هفتم جدول رده‌بندی جای گرفت. بالاتر از ایران ایتالیا و روسیه‌ای قرار دارند که تعداد بردهای‌شان با ایران برابر است و اینطور که به نظر می‌رسد رقابت اصلی در میانه جدول را بین یکدیگر ادامه خواهند داد.
بهترین رتبه ایران در ادوار گذشته حضورش، عنوان هشتمی دوره گذشته است که باید دید با توجه دیدارهای باقی‌مانده و نتایج کنونی، آیا شانسی برای بهتر کردنش وجود دارد یا همان هشتمی یا شاید هم نهمی نصیب ایران خواهد شد؟
 
جدال حساس با ژاپن آماده
ژاپنی‌ها به دلیل میزبانی در جام جهانی، در جام ملت‌های آسیا با تیم کامل و قدرت صد در صدی حاضر نشدند و تمام آمادگی خود را برای این رقابت‌ها کنار گذاشتند. نتایج چشم‌ بادامی‌ها هم اینطور نشان می‌دهد که شرایط بسیار خوبی دارند و از حریف همواره مغلوب ایران در سال‌های اخیر فاصله گرفته‌اند.
ژاپنی‌ها در بازی‌های گذشته خود ایتالیا، روسیه، تونس، استرالیا، آرژانتین و مصر را از پیش‌رو برداشته‌اند و با شش پیروزی در بالای جدول ایستاده‌اند. البته که دو بار هم مقابل آمریکا و لهستان شکست خورده‌اند اما نتایج‌شان دقیقاً مطابق با چیزی است که از تیم ایران انتظار می‌رفت.
شکست تیم سوم روس‌ها که نتایج‌شان هم نشان از ضعف آنهاست، مصر و ایتالیای بدون ستاره، حداقل انتظار از تیم ایران بود که دوتای آنها برآورده نشد و سومی هم مشخص نیست چه تکلیفی داشته باشد. ژاپنی‌ها اما در خانه بسیار خوب و متفاوت نشان می‌دهند و شواهد نشان می‌دهد تمام تلاش‌شان ساختن تیمی آماده برای المپیک توکیو است.
حالا ایران و ژاپن در شرایطی کاملاً متفاوت با سال‌های اخیر، رو در روی هم قرار می‌گیرند و باید دید جدال این قدرت آسیایی، در این شرایط چه نتیجه‌ای خواهد داشت.
ایران و ژاپن پس از یک روز استراحت، ظهر فردا از ساعت 13:30 به مصاف هم خواهند رفت و یک جدال تمام آسیایی را در هیروشیما به نمایش خواهند گذاشت.
 


Page Generated in 0.0061 sec