printlogo


کد خبر: 196626تاریخ: 1398/7/20 00:00
کشتی قهرمانی کشور این بار در ماهشهر
فرنگی بهتر از آزاد



بعد از برگزاری مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در بیرجند این بار نوبت به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور رسید که به میزبانی ماهشهر برگزار شد.
 در بیرجند قهرمانی کشتی‌گیران پا به سن گذاشته به یک دردسر بزرگ تبدیل شد اما حالا در ماهشهر اتفاقات دیگری رخ داده است. برخلاف نتایج ناامید‌کننده در کشتی آزاد در کشتی فرنگی برخی از نفرات جوان به موفقیت‌هایی رسیدند که حالا می‌تواند این نوید را بدهد که در آینده نزدیک همین کشتی‌گیران بتوانند به پشتوانه‌های تیم ملی تبدیل شوند.  البته هنوز در مورد برخی از استان‌ها گلایه‌هایی وجود دارد که چرا نتوانستند خوب کار کنند با این‌ حال در این روزها باید از درخشش کشتی فرنگی در قم و خوزستان لذت برد.
روح‌الله میکائیلی که در قم یک کارخانه کشتی‌گیر‌سازی راه‌اندازی کرده توانست باز هم چند جوان خوب را به کشتی فرنگی معرفی کند. علیرضا نجاتی که در مسابقات جهانی بزرگسالان چشم‌ها را خیره کرد یکی از تولیدات همین کارخانه بود و ظاهراً می‌توان امیدوار بود که باز هم یکسری کشتی‌گیر جدید از این استان به تیم ملی معرفی شوند.
مهدی قربانی در وزن 55 کیلوگرم، مهدی قادری در وزن 60 کیلوگرم و هادی علیزاده پورنیا در وزن 77 کیلوگرم کشتی‌گیران قمی بودند که در این دوره از قهرمانی کشور خوش درخشیدند اما هنوز یک سؤال مهم وجود دارد که بقیه استان‌ها چرا از حرکت ایستاده‌اند. در کنار قم هم طبق معمول خوزستان خوش درخشید. استان خوزستان که دو تیم در این مسابقات داشت تقریباً در تمامی 10 وزن حداقل یک نماینده در بین مدال‌آوران داشت. برخی از این نفرات مثل محمد حسینوند و ایمان محمدی یا علیرضا ارقش نام‌های جدیدی بودند که خوش درخشیدند. هر چند که باید نام کرامت عبدولی را هم به این جمع اضافه کرد که هنوز هم یک کشتی‌گیر کم سن و سال است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند و در این مسابقات به مدال برنز رسید.
البته کشتی تهران هم در این مسابقات عملکرد بدی نداشت اما کشتی‌گیران این تیم هم مانند چند سال گذشته هیچ تغییری نکرده‌اند و شاید تنها تغییر به درخشش علی نوربخش مربوط بود که فرزند کوچک ناصر نوربخش است. مصیب اکبری، وحید میرفتح‌اللهی و اشکان سعادتی‌فر نفراتی هستند که در این سال‌های اخیر همیشه در قهرمانی کشور خوش درخشیده‌اند اما هرگز در رده ملی نتوانسته‌اند به کمک تیم ملی بیایند.
 به همین دلیل درخشش کشتی فرنگی تهران را نمی‌توان خیلی مورد توجه قرار داد. یکی دیگر از استان‌هایی که در کشتی فرنگی بسیار ضعیف عمل کرد، استان مازندران بود. جایی که در مقطعی به یکی از قطب‌های کشتی فرنگی تبدیل شده بود اما الان در 10 وزن فقط یک فینالیست داشت؛ مهدی بالی که چندی پیش در انتخابی تیم ملی امید هم به میدان رفته بود.
 10 وزن و  فقط یک فینالیست نمی‌تواند آمار خوبی برای کشتی مازندران باشد و حتماً باید دلایل این ناکامی مورد بررسی قرار گیرد.
در مجموع به لحاظ نیروی انسانی کشتی فرنگی قهرمانی کشور اوضاع خیلی فاجعه‌باری نداشت. هنوز با ایده‌آل‌ها فاصله زیادی دارد اما اگر قرار باشد مسابقات ماهشهر با بیرجند مقایسه شود، قطعاً اوضاع در ماهشهر با توجه به بازگشت کشتی‌گیرانی مثل سامان عزیزی و هادی علیزاده پورنیا که مدت‌ها از کشتی فاصله گرفته بودند ولی هنوز می‌توانند به تیم ملی کمک کنند، اتفاق خوبی بود.
 


Page Generated in 0.0046 sec