printlogo


کد خبر: 196624تاریخ: 1398/7/20 00:00
حسن یزدانی مدال‌های خود را به موزه حرم امام رضا (ع) تقدیم کرد
جای خوب برای مدال‌های خوب


موزه حرم امام رضا (ع) مدال بسیاری از قهرمانان نامی کشتی را در خود جا داده است. از مدال‌های ناب غلامرضا تختی گرفته تا مدال‌های ارزشمندی که امیر و رسول خادم و علیرضا دبیر در کشتی کسب کردند، در این موزه به یادگار مانده است. البته بسیاری از ورزشکاران سایر حوزه‌ها و کشتی‌گیران دیگر هم مدال‌های خود را به این موزه هدیه داده‌اند. حالا این بار نوبت به یک قهرمان دیگر از کشتی رسید تا مدالش را تقدیم موزه حرم امام رضا (ع) کند. حسن یزدانی دلاور جویباری کشتی ایران که در سال‌های اخیر مدال‌های ارزشمند و مهمی را در سطح جهان و المپیک کسب کرده، با هدیه آنها به موزه حرم امام رضا (ع) علاوه بر اینکه حرکتی ارزشمند را انجام داد، سعی کرد تا رفتار خوب سایر قهرمانان را هم ادامه دهد.
البته این خبر جدیدی نیست و حسن یزدانی قبل از این هم اعلام کرده بود که مدال‌هایش را تقدیم حرم امام هشتم می‌کند و حالا بعد از مسابقات کشتی قهرمانی جهان در قزاقستان تصمیم گرفت تا مدال‌های ارزشمندش را که زحمت زیادی برای کسب آنها کشیده بود به این موزه تقدیم کند. او عنوان کرده که نذر کرده بود این کار را انجام بدهد و حالا هم در حال ادای نذرش است.
حسن یزدانی از نوابغ کشتی دنیا است که دارنده مدال طلای المپیک، ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز جهان است. او به اتفاق خانواده با حضور در حرم امام هشتم در دیدار با مسئولان موزه امام رضا(ع)، 2مدال‌ طلا و یک مدال برنز رقابت‌های قهرمانی جهان خود را به موزه آستان قدس رضوی تقدیم کرد. این تصمیم حسن یزدانی هم به اندازه کشتی‌هایش بسیار خوب است. موزه امام رضا جای بسیار خوبی برای این مدال‌های خوب است و این دلاور جویباری جای خوبی را برای مدال‌های خوبش انتخاب کرده است تا سال‌های سال مردم علاقه‌مند به کشتی با دیدن این مدال‌ها به یاد دلاوری‌های این کشتی‌گیر ارزنده بیفتند. حسن یزدانی این روزها در شهر مشهد به سر می‌برد. هدف او علاوه بر زیارت حضور در ترکیب نماینده مشهد در لیگ برتر کشتی است. تیمی که تا ثبت جهانی با نام توس وارد مسابقات لیگ برتر شده و حسن یزدانی هم در ترکیب این تیم به میدان می‌رود.
 


Page Generated in 0.0063 sec