printlogo


کد خبر: 196623تاریخ: 1398/7/20 00:00
فتیله پیچ


موانع اتحادیه جهانی کشتی بر سر راه میزبانی ماهشهر
 جام جهانی به ایران نمی‌رسد؟

فدراسیون کشتی، ماهشهر را به‌عنوان میزبان مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به اتحادیه جهانی معرفی کرده بود اما ظاهراً مسئولان اتحادیه جهانی ایرادهایی را به میزبانی شهر ماهشهر گرفته‌اند.
علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی با بیان اینکه اتحادیه جهانی با ارسال ایمیل به فدراسیون ایران، یکسری موانع برای میزبانی ماهشهر از رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی را مطرح کرده است، گفت: «اتحادیه جهانی ایمیلی به فدراسیون ارسال کرده و یکسری موانع برای میزبانی در ماهشهر مطرح کرده است. پیگیر این موضوع هستیم زیرا دوست داریم که این رقابت‌ها در بندرماهشهر برگزار شود. خوزستان به همراه دو سه استان دیگر در فرنگی جزو خوب‌های این رشته هستند. وظیفه ما نیز این است که برای تقویت کشتی در خوزستان و شهرستان‌های آن، میزبانی‌های خوب را به این استان بدهیم.» علیرضا دبیر همچنین ادامه داد: «در هر صورت اتحادیه جهانی موانعی را برای میزبانی بندرماهشهر اعلام کرده است و به دنبال رفع آنها هستیم و اگر هم نشد، تلاش می‌کنیم که میزبانی را از دست ندهیم و باید ببینیم کجا می‌توانیم این رقابت‌ها را برگزار کنیم.»
اگر قرار باشد این دوره از مسابقات جام جهانی به لحاظ زمانی و مکانی باز هم دچار تغییراتی شود برای سومین بار است که تغییر می‌کند و حتماً این به مذاق اتحادیه جهانی خوش نمی‌آید.


ایتالیا و لهستان میزبان رقابت‌های رده‌بندی المپیک
دو فرصت برای آسان شدن راه مدال

پایتخت‌های کشورهای اروپایی ایتالیا و لهستان به‌عنوان میزبان دو رویداد موثر در رده‌بندی کشتی‌گیران جهت حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب شدند. اتحادیه جهانی کشتی شهرهای رم ایتالیا و ورشو لهستان را به‌عنوان میزبان رقابت‌های موثر در رده‌بندی نهایی کشتی‌گیران برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتخاب کرد.
این برای نخستین بار است که سیستم سیدبندی کشتی‌گیران برای حضور در رقابت‌های المپیک اجرایی می‌شود. ایتالیا از ۱۵ تا ۱۸ ژانویه و پیش از رقابت‌های گزینشی بلغارستان و ورشو در لهستان نیز یک ماه پس از رقابت‌های گزینشی بلغارستان میزبان این رقابت‌ها هستند.
 این ۲ رویداد در هر ۳ رشته آزاد و فرنگی مردان و کشتی زنان برگزار می‌شود. طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، تمامی مدعیان می‌توانند در این ۲ رویداد شرکت کنند.
 ۱۶ کشتی‌گیر در هر وزن در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ به رقابت می‌پردازند و قرار است ۲۵ درصد این تعداد (۴ کشتی‌گیر) در هر وزن بر حسب امتیازاتشان در رقابت‌های جهانی قزاقستان، رقابت‌های قاره‌ای و ۲ تورنمنت رم و ورشو در سیدبندی قرار می‌گیرند. ۴ نفر برتر رده‌بندی تا رقابت‌های نیمه نهایی با یکدیگر برخورد ندارند و بر همین اساس کار آسان‌تری نسبت به سایر رقبا برای صعود به مراحل بالاتر دارند.
رقابت‌های کشتی المپیک از ۱۲ تا ۱۸ مرداد ماه سال آینده به میزبانی شهر چیبا در ژاپن برگزار می‌شود.

افتتاح خانه کشتی عبدالله موحد در کاشان

خانه کشتی عبدالله موحد با حضور اسطوره کشتی ایران در کاشان افتتاح شد. عبدالله موحد، دارنده شش مدال کشتی طلای جهان و المپیک که به تازگی به ایران بازگشته، به کاشان سفر کرد تا خانه کشتی که به نام او ساخته شده را افتتاح کند. محمدرضا طالقانی، رئیس سابق فدراسیون کشتی که دو سال قبل کلنگ آغاز ساخت این مجموعه را به زمین زده بود، به همراه مهدی محبی قهرمان سابق آسیا، موحد را در این مراسم همراهی کردند.
مردم کاشان که استقبال چشمگیری از موحد داشتند، هنگام ورود او شتر و گوسفند قربانی کردند. در مراسم افتتاحیه، موحد خطاب به مردم و سازندگان این خانه کشتی گفت: «نونهالانی که امروز دیدم اگر حمایت شوند می‌توانند قهرمان جهان و المپیک شوند. به‌عنوان یک ایرانی افتخار می‌کنم به کاشان آمده و در کنار شما هستم.» همچنین موحد با حضور در زورخانه عیاران کاشان شاهد اجرای مراسم ورزش پهلوانی بود.


مسابقات پیشکسوتان قهرمانی جهان
 تکیه پیرمردهای فرنگی کار بر بام دنیا

تیم ملی کشتی فرنگی پیشکسوتان ایران به‌عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی این رشته در کشور گرجستان دست یافت. رقابت‌های کشتی فرنگی پیشکسوتان قهرمانی جهان روزهای 16 تا 18 مهرماه در پنج گروه سنی در شهر تفلیس گرجستان برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 9 مدال طلا، 2 مدال نقره و 6 مدال برنز و کسب مجموع 357 امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت.
در گروه A در وزن 62 کیلوگرم، حسن خدابنده لو، در وزن 70 کیلوگرم، امیر فرودی، در وزن 88 کیلوگرم، مرتضی حیدری و در وزن 130 کیلوگرم علیرضا اکبری به مدال طلا رسیدند و امیر اولیا به مدال نقره دست پیدا کرد و مدال برنز هم به محمدصادق خوشنودی در وزن100 کیلوگرم رسید.
در گروه  B هم در وزن70 کیلوگرم، آزاد علی محمدپور و 130 کیلوگرم، رضا علی اصغری به مدال طلا دست پیدا کردند و در وزن78 کیلوگرم، فرزاد حیدری و در وزن88 کیلوگرم، بهزاد عبدالوند به مدال برنز دست پیدا کردند.
در گروه C و در وزن 100 کیلوگرم علیرضا رسولی مقدم و در وزن130 کیلوگرم بهاءالدین کریم‌زاده به مدال طلا رسیدند. فرخ هدایی هم مدال برنز وزن 62کیلوگرم را به گردن آویخت.
در گروه D هم در وزن 100 کیلوگرم جهانگیر مقدم نژاد به مدال طلا رسید. در وزن 62 کیلوگرم هم اسداله جلالی مدال برنز را به گردن آویخت. در گروه E علی کهندل در وزن 100 کیلوگرم و هرمز الماسی در وزن 78 کیلوگرم به مدال نقره و برنز رسیدند.
 


Page Generated in 0.0058 sec