printlogo


کد خبر: 196610تاریخ: 1398/7/20 00:00
گزارش

بایلز، بی‌رقیب در جام جهانی ژیمناستیک


سیمونه بایلز جایگاه خود را به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران عصر خود تثبیت کرد و با امتیاز 88/999 پنجمین قهرمانی جهان در ژیمناستیک هنری در مسابقات اشتوتگارت را به دست آورد. او با اختلاف امتیاز 2/1 که بیشترین فاصله دوران حرفه‌ای او محسوب می‌شود، مدال طلا گرفت، ژیجینگ تانگ از چین نقره و آنجلیکا ملنیکووای روس برنز گرفت. او بعد از قهرمانی گفت: «این یک دنیا برایم ارزش دارد. پنجمین قهرمانی واقعاً هیجان‌انگیز است.»
یک سال قبل او در فینال هنری دو بار به زمین افتاد و با وجود آنکه قهرمان شد، خیلی‌ها در موردش تردید کردند. به نظر می‌رسید او از این اشتباهات درس گرفته و به جای حرکات پرریسک و البته فوق‌العاده‌ای که در دو سال گذشته از خودش به نمایش گذاشته، به حرکات ایمن روی آورده است و جالب اینکه حرکات ایمن و محتاطانه او فاصله زیادی با حتی رویای رقبایش دارد.
این ژیمناست 22 ساله آمریکایی شانزدهمین مدال طلای خود را در رقابت‌های جهانی به دست آورد و برای پنجمین بار بعد از سال‌های 2013، 2014، 2015 و 2018 قهرمان ژیمناستیک هنری شد. او حالا تنها یک مدال با رکورد ویتالی شربو، ژیمناست سرشناس بلاروس دارد که 23 مدال گرفته و این رکورد می‌تواند فردا در پایان مسابقات جهانی اشتوتگارت به دست آید.
منبع: گاردین

 



توفان دردسرساز برای رانندگان
فرمول یک در ژاپن


نگرانی مسئولان برگزارکننده گرندپری ژاپن از خطرات یک توفان بدموقع، آنها را مجاب کرد که دور تمرینی این مسابقه را به تعویق بیندازند. با نزدیک شدن ابرتوفان «هاجیبیس» به ژاپن با سرعتی بالا، مسئولان برگزارکننده گرندپری فرمول یک این کشور، تصمیم گرفتند که دور تعیین خط این مسابقه را عقب بیندازند و به 4 ساعت قبل از مسابقه اصلی موکول کنند.
با تغییراتی که توفان هاجیبیس در برنامه ایجاد کرد، رانندگان تنها دو دور تمرینی داشتند چون دور سوم که قرار بود امروز برگزار شود به دلیل توفان لغو شد. در همین حال اعلام شد که دور تعیین خط هم تنها 4 ساعت پیش از مسابقه نهایی که فردا برگزار می‌شود، انجام خواهد شد.
در نخستین دور تمرینی والتری بوتاس، راننده فنلاندی تیم مرسدس عملکرد بهتری از هم‌تیمی آلمانی‌اش لوئیز همیلتون داشت. او که در رده‌بندی کلی این فصل 73 امتیاز کمتر از همیلتون دارد - در حالی که تنها 5 مسابقه دیگر به پایان فصل باقی است - تنها 76 هزارم ثانیه زودتر از هملیتون پیست سوزاکای ژاپن را پیمود. سباستین فتل راننده آلمانی فراری هم با یک ثانیه اختلاف نسبت به بوتاس نفر سوم شد. شارل لکلرک هم‌تیمی فتل هم چهارم شد.
گرندپری ژاپن برای تیم مرسدس در سال‌های اخیر مسابقه خوش‌یمنی بوده است چرا که رانندگان این تیم در فصل اخیر از سال 2014 تمام مسابقاتی که در پیست سوزاکا برگزار شده را برده‌اند. همیلتون این شانس را دارد که با کسب 5 امتیاز بیشتر نسبت به بوتاس در دو دور بعدی، عنوان قهرمانی این فصل را کسب کند.
 

 


حیات جام دیویس در گرو تغییرات بنیادین

در فینال سال گذشته جام دیویس، دیوید هاگرتی رئیس فدراسیون بین‌المللی تنیس(ITF) از سوی هواداران هو شده و به خاطر تغییرات ساختاری که قرار بود در این مسابقات اجرا شود، با انتقادات شدیدی مواجه شد. سال آخر دوره اول ریاست این آمریکایی بر ITF پر از تنش بوده اما او با اینها مشکلی ندارد و می‌گوید: «برای پیروزی در یک مسابقه و محبوبیت به تنیس نیامدم.»
با وجود فشارها، او ماه گذشته رأی قاطعی در انتخابات ریاست ITF در لیسبون به دست آورد و باور دارد دوره دوم کارش که از نوامبر و بعد از به پایان رسیدن نخستین دوره برگزاری جام دیویس به شکل جدید در مادرید آغاز می‌شود، با موفقیت بیشتری همراه خواهد بود. وقتی در سال 2015 تلاش کرد جای رئیس باسابقه فدراسیون جهانی تنیس، فرانچسکو ریچی بیتی را بگیرد، یکی از برنامه‌هایش این بود که جام دیویس را به یک رقابت قرن بیست و یکمی تبدیل کند. هرچند هنوز مشخص نیست شکل جدید مسابقات که با حضور 18 تیم در مادرید به مدت هشت روز برگزار می‌شود، مورد قبول هواداران و بازیکنان قرار می‌گیرد یا شکل قدیمی را ترجیح می‌دهند. به هر حال هاگرتی می‌گوید برای اینکه حیات این رقابت 119 ساله ادامه پیدا کند، چاره‌ای جز تغییرات بنیادین وجود نداشته است. او که در فینال سال گذشته در لیل فرانسه و در آخرین شکل برگزاری قدیمی از سوی هواداران مورد تمسخر قرار گرفت، گفت: «جام دیویس در حال مردن بود.» برای همین بود که در فوریه 2018 فدراسیون جهانی تنیس، قراردادی 25 ساله به ارزش سه میلیارد دلار با گروه سرمایه‌گذاری اسپانیایی کاسموس که ریاستش برعهده جرارد پیکه بود، منعقد کرد. در شکل جدید 18 تیم در شش گروه قرار می‌گیرند و هشت تیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند. هاگرتی درباره شکل جدید جام دیویس گفت: «خیلی هیجان دارم. هفته فوق‌العاده‌ای برای تنیس می‌شود، چه شما در مادرید باشید و تیمتان را تشویق کنید چه از تلویزیون مسابقات را تماشا کنید.»
چهار تیم نیمه‌نهایی سال قبل، کرواسی، فرانسه، اسپانیا و آمریکا به اضافه دو تیم با سهمیه ویژه یعنی آرژانتین و بریتانیا سهمیه مستقیم رقابت‌های مادرید را گرفتند. در مسابقات مقدماتی هم استرالیا، بلژیک، کانادا، شیلی، کلمبیا، آلمان، ایتالیا، ژاپن، قزاقستان، هلند، روسیه و صربستان سهمیه جام دیویس را به دست آوردند.
در قسمت زنان هم که با عنوان فد کاپ برگزار می‌شود، تغییرات مشابهی رخ می‌دهد و مسابقات سال آینده در بوداپست، پایتخت مجارستان برگزار می‌شود و جوایز نقدی آن به اندازه جام دیویس است. هاگرتی می‌گوید نتایج انتخابات تأکیدی بود بر تغییرات اساسی که باید در این رقابت‌های مهم برای فدراسیون جهانی رخ می‌داد: «اینکه کشورها به طور کامل از تحولات گسترده که ما می‌خواهیم اجرا کنیم، حمایت کردند، فوق‌العاده است. با این حمایت می‌توانیم بهتر و سریع‌تر پیشرفت کنیم.»
منبع: رویترز


 


Page Generated in 0.0048 sec