printlogo


کد خبر: 196609تاریخ: 1398/7/20 00:00
خبر

لوکاکو رکورددار گلزنی برای بلژیک


روملو لوکاکو، مهاجم اینتر توانست تاریخ‌ساز شود و اولین بازیکنی شود که برای تیم ملی بلژیک 50 گل زده دارد. او در جریان برد 9 بر صفر بلژیک برابر سن‌مارینو دو گل زد و به آمار 51 گل زده رسید. لوکاکو تنها در 83 بازی به این دستاورد رسیده است. بلژیک با این پیروزی اولین تیمی شد که صعودش به مرحله نهایی یورو 2020 را قطعی کرد. آنها همچنین با رکورد بهترین پیروزی تاریخ خود برابری کردند. آنها پیش‌تر توانسته بودند زامبیا و جبل‌الطارق را هم با نتیجه 9 بر صفر و سن‌مارینو را در دیداری دیگر با نتیجه 10 بر یک ببرند.


بعد از تساوی با سنگال
تیته: سطح بازی ما این نیست


تیته گفته که نمی‌تواند بهترین عملکرد را از بازیکنانش بگیرد. برزیل در سه دیدار اخیرش پیروز نشده و اخیراً مقابل سنگال در سنگاپور به تساوی یک بر یک رسیده است.
در این بازی روبرتو فیرمینو برای برزیل گل زد اما فامارا دیه‌دیو با پنالتی خود نتیجه را مساوی کرد. برزیل پیش از این مسابقه مقابل کلمبیا به تساوی دو بر دو رسیده و برابر پرو هم یک بر صفر باخته بود. از سال 2013 تاکنون سابقه نداشته که برزیل در سه بازی پشت سر هم پیروز نشود.
آنها حتی ممکن بود به سنگال ببازند اما از شانس آنها، ضربه سادیو مانه به تیر دروازه برزیل برخورد کرد.
تیته گفت: «ما پایین‌تر از سطح توان واقعی‌مان بازی می‌کنیم. بازیکنان کمتر از حد خود بازی می‌کنند. ما کمتر از آن چیزی که می‌توانیم رقابت کردیم. این تیم می‌تواند بهتر از این کار کند. این بازی خوبی نبود. ما باید نتیجه بگیریم. زمانی که نتیجه نمی‌گیریم، انتقادات شدت می‌گیرند و من باید آنقدر بالغانه رفتار کنم که این انتقادات را هضم کنم.»
تیته در بازی با سنگال از سیستم 2-4-4 استفاده کرد و نیمار در کنار فیرمینو در خط حمله قرار گرفت. نیمار صدمین بازی خود برای برزیل را انجام داد و یک ضربه خطرناک هم زد که آلفرد گومیس توپ را دفع کرد.
تیته درباره عملکرد این بازیکن 27ساله گفت: «او دارد به الگوی همیشگی‌اش برمی‌گردد. ما سیستم را به خاطر او تغییر دادیم.»
تیته پیش از بازی گفته بود که دوست نداشته بازیکنان را در حالی در اختیار داشته باشد که باشگاه‌هایشان مجبور هستند بدون آنها به بازی ادامه دهند. او حالا می‌گوید: «زمانی که بازیکنان در اردوی تیم ملی هستند، بازی‌های باشگاهی نباید ادامه پیدا کند. من بازیکنان خودم را انتخاب کردم، ولی این کار را با ناراحتی انجام دادم.»


پرونده قضایی سنگین برای کاپیتان
کافو با مافیا رابطه دارد؟


گزارش‌ها در برزیل حاکی از آن است که پلیس برزیل پرونده کافو، کاپیتان سابق تیم ملی این کشور را بررسی می‌کند. کافو متهم است که از یکی از بزرگترین مافیاهای برزیل پول دریافت کرده است. طبق این گزارش، او شاید یک ملک یا زمین را به این سازمان جنایی فروخته باشد اما خود این بازیکن گفته که در منطقه‌ای که این اتفاق روی داده، هیچ دارایی یا ملکی ندارد.
به نظر می‌رسد که او درگیر پرونده پیچیده‌ای شده باشد. هنوز مشخص نیست که نتیجه نهایی این پرونده چه خواهد شد اما در هر حال به کافو اتهام پول‌شویی زده شده و این احتمال وجود دارد که او راهی زندان شود.
کافو یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ برزیل است. او به عنوان کاپیتان تیم ملی کشورش فاتح جام جهانی شد و با 142 بازی ملی، در این زمینه رکورددار است.
او همچنین به دلیل دوران بازی‌اش در اروپا مشهور است. او در ایتالیا نمایش‌های درخشانی با رم و میلان داشت. این اولین باری نیست که او دچار مشکل قانونی شده است. او در ایتالیا هم پرونده‌ای درباره جعل گذرنامه داشت، هرچند که اتهام او ثابت نشد اما این بار به نظر می‌رسد تبعات سنگینی در انتظار او است.



آنسو فاتی اسپانیایی شد


آنسو فاتی جوان بااستعداد بارسلونا مجوز بازی برای تیم ملی اسپانیا را گرفت و احتمالاً در مراحل بعدی بتواند برای این تیم بازی کند. این بازیکن 16 ساله در گینه‌بیسائو متولد شده اما ملیت اسپانیایی گرفته و شهریورماه اقامت خود را قطعی کرد.
فیفا باید اطمینان پیدا می‌کرد که او برای تیم کشور محل تولدش بازی نکرده و حالا به این نتیجه رسیده بنابراین می‌تواند برای کشور دومش به میدان برود. مدارک کمی دیر آماده شد و او نمی‌تواند در بازی 23 مهر برای تیم زیر 21 سال اسپانیا برابر مونته‌نگرو به میدان برود ضمن اینکه او در جام جهانی زیر 17 سال که از 4 تا 26 آبان در برزیل برگزار می‌شود، جایی نخواهد داشت. البته شاید هم برایش بد نباشد چون در این مدت تیم بارسلونا را همراهی می‌کند و شاید چهارم آبان برای اولین بار حضور در ال‌کلاسیکو را تجربه کند. اگرچه احتمالاً برای بازی‌های اواخر آبان تیم زیر 21 سال اسپانیا برابر مقدونیه شمالی و رژیم صهیونیستی دعوت شود اما این امکان نیز وجود دارد که روبرت مورنو مربی تیم ملی بزرگسالان اسپانیا این بازیکن را دعوت کند. اسپانیا که امشب با نروژ و سه‌شنبه با سوئد دیدار می‌کند، 24 و 27 آبان به ترتیب با مالت و رومانی دیدار می‌کند. با توجه به اینکه اسپانیا شش بازی ابتدایی خود را برده و در صورت پیروزی در دو بازی‌اش در این هفته صعود می‌کند، شاید به این بازیکن جوان فرصت بازی برسد.
اگر این اتفاق رخ دهد، یک دستاورد بزرگ دیگر به نام او ثبت می‌شود. بحران مصدومیت ابتدای فصل بارسلونا و نبودن لیونل مسی، لوییس سوارس و عثمان دمبله، ارنستو والورده را مجبور کرد از تیم ب بازیکن بیاورد. فاتی چهار روز با تیم اول باشگاه تمرین کرد و بعد در مسابقه 6 شهریور در هفته اول لالیگا مقابل بتیس به میدان رفت. آنقدر سنش کم بود که باید از والدینش برای بازی در دسته اول اسپانیا اجازه رسمی می‌گرفت. به هر حال او دومین بازیکن جوان تاریخ بارسلونا لقب گرفت و با گلزنی مقابل اوساسونا جوانترین گلزن تاریخ باشگاه شد. همچنین در دیدار لیگ قهرمانان مقابل دورتموند در ترکیب اصلی قرار گرفت و جوانترین بازیکن تاریخ بارسلونا شد که در یک بازی لیگ قهرمانان در ترکیب اصلی قرار گرفت. حالا که می‌تواند برای اسپانیا بازی کند، اگر در تابستان آینده جایی در یورو 2020 داشته باشد، فصل رویایی‌اش تکمیل می‌شود.


راموس نباید در المپیک بازی کند


سرخیو راموس می‌خواهد در المپیک توکیو برای تیم ملی اسپانیا بازی کند، او می‌تواند یکی از سه بازیکن بالای 23 سال تیم اسپانیا باشد و هدفش این است که مدال المپیک را به مجموعه افتخارات کم نظیری که در طول این سال‌ها به همراه تیم ملی اسپانیا و رئال مادرید جمع کرده، اضافه کند.
اما این خواسته او با سیاست‌های فدراسیون فوتبال اسپانیا در تضاد است. اسپانیا در یورو 2020 شرکت می‌کند که فینالش در لندن 21 تیرماه یعنی 10 روز قبل از شروع مسابقات فوتبال المپیک در ژاپن خواهد بود. فدراسیون فوتبال اسپانیا قصد دارد همان تیمی که تابستان گذشته در ایتالیا به عنوان قهرمانی رقابت‌های زیر 21 سال اروپا رسید را راهی ژاپن کند. حتی مارکو آسنسیو و رودری که بسیار جوانتر از کاپیتان رئال مادرید هستند، شانس خیلی کمی برای رفتن به توکیو دارند به دلیل آنکه در مسابقات ایتالیا حضور نداشتند. بر اساس قوانین المپیک تنها سه بازیکن متولد قبل از اول ژانویه 1997 می‌توانند در هر تیم حضور داشته باشند و این یعنی از میان بازیکنان حاضر در مسابقات ایتالیا، 9 نفر برای سه سهمیه بزرگسال رقابت دارند. قبل از این هم سرخیو بوسکتس خواهان حضور در المپیک 2012 لندن شده بود اما با مخالفت ویسنته دل‌بوسکه و فدراسیون فوتبال اسپانیا، خاوی مارتینس، خوردی آلبا و خوان ماتا به عنوان سه بازیکن بزرگسال، تیم المپیک اسپانیا در لندن را همراهی کردند. اسپانیا تنها یک بار در سال 1992 که بارسلونا میزبان المپیک بود، توانسته مدال طلای این بازی‌ها را به دست آورد.








 


Page Generated in 0.0055 sec