printlogo


کد خبر: 196608تاریخ: 1398/7/20 00:00
وینی جونز؛بازیگر

او یکی از چندین ستاره فوتبال است که به مانند اریک کانتونا، وارد دنیای سینما شده است. جونز که هافبک ویمبلدون بود توانسته ابهت خود در میدان را به پرده نقره‌ای هم منتقل کند. او عضو گروه مشهور «گنگ دیوانه» در ویمبلدون بود و دوران ورزشی خوبی را پشت سر گذاشت. او در سال 1988 فاتح جام حذفی شد و پیش از آن که وارد عرصه سینما شود، 9 بازی ملی هم برای ولز انجام داد. شخصیت قدرتمند این ورزشکار تنومند باعث شد که او در میدان عملکرد خوبی داشته باشد اما حالا او بیشتر به دلیل حضور در سینما مشهور شده تا به دلیل دستاوردهای ورزشی‌اش. او اغلب نقش افراد پرخاشگر و خشن را بازی می‌کند، که البته بی‌شباهت به نقشی که او در میادین داشت نیست. جونز نقش‌های منفی در سینما را به شکلی عالی ایفا می‌کند و توانسته در فیلم‌هایی مانند «قاپ‌زنی»، «قفل، انبار و دو بشکه باروت» و «مین ماشین» بازیگری موفق باشد.



ایوان پریشیچ
والیبال ساحلی


پریشیچ، بازیکن تیم ملی کرواسی و بایرن مونیخ در مسابقات پورک میجر شرکت کرد که رقابتی حرفه‌ای در ورزش والیبال ساحلی است. نیکسا دلورکو هم‌تیمی او در این مسابقات بود. آنها البته بازی اول خود را در برابر آلوارو موراییس فیلیو و سیمون باربوسا باختند.



آرین ده‌زیو ؛ کارآگاه


ده‌زیو هرگز برای تیم ملی هلند به میدان نرفت اما دوران ورزشی خوبی را گذراند که بیشتر آن در انگلیس بود. او در دو دوره با پیراهن ویگان بازی کرد و البته در دو فصل نخست حضور این تیم در لیگ برتر برای آنها به میدان رفت، و سپس راهی کاونتری سیتی شد و یک سال در این تیم ماند. او در نهایت با تیم هلندی ADO20 از فوتبال کناره‌گیری کرد. شاید انتظار داشته باشید که چنین مدافع باتجربه و بادانشی در سمت دیگری به فوتبال برگردد اما اینطور نشد. ده‌زیو که در رشته پزشکی درس خوانده، ابتدا می‌خواست پزشک شود اما سپس به سراغ حل مسائل جنایی رفت. او کارآگاه بازرس شد که تخصص‌اش در علوم قانونی است، یعنی استفاده از علومی مانند پزشکی و زیست‌شناسی برای تحقیقات قضایی. او حالا نزدیک به شهر آلکمار کار می‌کند که جایی است که او در آن بزرگ شد. حل مسأله در زمین فوتبال برای او راحت بوده و به این ترتیب او حالا می‌خواهد از مهارت‌هایش برای بهبود اوضاع جامعه استفاده کند.


فابین بارتز
اتومبیلرانی

فابین بارتز، قهرمان سابق جام جهانی به دلیل سرعت بالایش در خروج از دروازه مشهور بود. این دروازه‌بان سابق پس از کنار گذاشتن فوتبال تصمیم گرفت به سراغ یک ورزش سرعتی برود، یعنی اتومبیلرانی. بارتز فرانسوی از سال 2014 به این مسابقات پرداخته و توانسته رتبه‌های خوبی هم کسب کند.


لیزارازو دو بار در مسابقات قهرمانی اروپا در لیسبون شرکت کرد. او ابتدا در دسته کمربند آبی در سال 2009 حضور یافت و اول شد و سپس در کمربند ارغوانی در سال 2010 سوم شد. او در حال حاضر مشغول کارشناسی فوتبال در تلویزیون است، ولی همیشه فرصت آن را دارد که در هفته حداقل یک یا دو بار به تمرین این ورزش بپردازد. او درباره آینده‌اش می‌گوید: «من به جوجیتسوی برزیلی ادامه خواهم داد. این تجربه‌ای زیبا است. این نبرد نفر مقابل نفر است. مثل فوتبال نیست که دوستانتان در زمین در کنار شما باشند و از شما حمایت کنند. این بیشتر شبیه نبرد برای بقا است. این ورزش باعث شده که اعتماد به نفس من افزایش پیدا کند. گاهی فکر می‌کنم که خوب است که این تجربه را به فوتبال منتقل کنم اما نه به‌عنوان تمرین‌دهنده؛ شاید به‌عنوان مربی.»







 


Page Generated in 0.0046 sec