printlogo


کد خبر: 196573تاریخ: 1398/7/18 00:00
خبر



ادامه سکوت در ماجرای سقوط کودک سنگ‌نورد
گزارش فدراسیون کوهنوردی چه شد؟

در حالی که قرار بود مقصران حادثه سقوط آرمان غیاثی، کودک ۸‌ساله سنگ‌نورد اصفهانی که در اثر بی‌احتیاطی و غیراستاندارد بودن سالن سه هفته است در کما به‌سر می‌برد، اعلام شود، اما هنوز هیچ اقدامی در این باره انجام نشده است.
جمعه (۲۹ شهریورماه) و در جریان مسابقه‌ای بدون مجوز در سالن ایثار فولادشهر، آرمان غیاثی، کودک سنگ‌نورد ۸ساله از ارتفاع زیاد سقوط کرد و دچار آسیب جدی شد.
 او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری است. علل اولیه این حادثه، قصور و سهل‌انگاری مسئولان برگزاری مسابقات سنگ‌نوردی و نبود تشک استاندارد اعلام شده است و قرار بود گزارش تکمیلی درباره ابعاد این حادثه از سوی فدراسیون کوهنوردی منتشر شود که تا کنون خبری نشده است.
این در حالی است که از آن حادثه حدود ۲۰روز می‌گذرد و هیچ گزارش فنی کاملی ارائه نشده است. معلوم نیست چرا برای اعلام مقصران این حادثه مدت‌زمانی طولانی تأخیر افتاده است. قرار بود هفته گذشته گزارش نهایی در خصوص این حادثه اعلام شود.
حسین رضایی، مسئول روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی در آن رابطه می‌گوید: «من هم از گزارش نهایی این موضوع اطلاعی ندارم و هیچ خبری به روابط عمومی برای ابلاغ به رسانه‌ها و مردم داده نشده است، همچنین نمی‌دانم چه ملاحظه‌ای وجود دارد که هنوز گزارش تکمیلی ارائه نشده است.»
در ۱۴ مهرماه جمعی از نماینگان مجلس خواستار پاسخگویی سلطانی‌فر (وزیر ورزش و جوانان) در خصوص این حادثه شدند. همچنین این نمایندگان سؤالاتی از قبیل علت ابعاد این حادثه و دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم، اخذ نشدن مجوز، فقدان استانداردهای حفاظتی و حضور نداشتن پزشک و آمبولانس در مسابقه سنگ‌نوردی اصفهان که منجر به این حادثه ورزشی شده را به وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده‌اند.

 


10 رکابزن در مسیر قهرمانی آسیا

تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران با ۱۰ رکابزن به مسابقات پیست قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ اعزام می‌شود. مسابقات دوچرخه‌سواری پیست قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ از ۲۵ مهر در کره جنوبی برگزار می‌شود و تیم ملی ایران نیز با ۱۰رکابزن در این مسابقات شرکت می‌کند. رکابزنان ایران 21 مهر راهی کره‌جنوبی می‌شوند.
در بخش جوانان و در ماده نیمه استقامت، علی لبیب، آیدین بامراد، داود محمودآبادی و مسعود خاکی اعزام می‌شوند. از بین رکابزنان رده بزرگسالان و در نیمه استقامت، محمد گنج خانلو و محمد رجبلو در ماده‌های مدیسون، اسکرچ، اومنیوم و دور امتیازی شرکت می‌کنند. در بخش سرعت، محمد دانشور برای حضور در ماده‌های اسپرینت، کایرین و یک کیلومتر تایم تریل راهی کره جنوبی می‌شود.
از بین زنان رکابزن نیز در رده جوانان ستاره زرگر و در بخش بزرگسالان نیز مریم جلالیه در ترکیب تیم اعزامی قرار دارند. ستاره در ماده سرعت و مریم در بخش نیمه استقامت حضور دارند.
مهدی محمدی هم نماینده ایران در بخش معلولان است. محمود پراش به‌عنوان سرمربی و محمود حضوری به‌عنوان مکانیسین تیم را در رقابت‌های قهرمانی آسیا همراهی می‌کنند.


Page Generated in 0.0054 sec