printlogo


کد خبر: 196570تاریخ: 1398/7/18 00:00
سوژه


گردباد هاگیبیس
تهدیدی علیه جام جهانی راگبی ژاپن

دو بازی حساس جام‌جهانی راگبی ژاپن در خطر لغو یا تغییر ساعت و مکان قرار دارند. برگزارکنندگان، تیم‌ها و هزاران هوادار منتظر پیشروی یکی از خطرناک‌ترین گردبادهای سال‌های اخیر به نام هاگیبیس هستند.
بازی شنبه فرانسه- انگلیس ممکن است به هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر منتقل و بازی سرنوشت‌ساز یکشنبه اسکاتلند مقابل میزبان در شمال ژاپن برگزار شود.
فدراسیون جهانی راگبی و برگزارکنندگان جام‌جهانی قرار است پنجشنبه یک نشست خبری برگزار کنند و ممکن است حتی مجبور به لغو این دو بازی شوند. پیش از شروع جام‌جهانی هر دو بازی جزو بازی‌هایی بود که بیشترین تقاضا برای خرید بلیت را داشت. طبق برنامه قرار بود اسکاتلند در ورزشگاه 72هزار نفری یوکوهاما قبل از ژاپن بازی کند. بازی فرانسه- انگلیس هم طبق برنامه قرار است شنبه در همین ورزشگاه برگزار شود. یوکوهاما در جنوب توکیو و ساحل اقیانوس آرام قرار دارد. صعود انگلیس و فرانسه به مرحله بعد قطعی شده، ولی در صورت لغو بازی اسکاتلند مقابل ژاپن این تیم به احتمال زیاد از مسابقات حذف خواهد شد. میزبانی ژاپن در این تورنمنت عالی بوده، ولی این گردباد تمام محاسبات را به‌هم ریخته است. گرگور تانزند، سرمربی اسکاتلند در نشست خبری گفت دائماً در حال بررسی وضعیت هواست تا تکلیف تیمش را بداند: «برنامه هواشناسی روی گوشی‌ام را دائماً بررسی می‌کنم. طبق آخرین خبر گردباد در حال حرکت به سمت توکیو بود، مگر اینکه جهتش تغییر کرده باشد. مطمئنم ورزشگاه‌های جایگزین در نظر گرفته شده است.»
طبق اعلام فدراسیون جهانی راگبی نتیجه مسابقاتی که لغو شود مساوی بدون گل اعلام خواهد شد و به هر تیم دو امتیاز تعلق می‌گیرد. با این حال شایعه شده که احتمال نقل مکان این مسابقات زیاد است. احتمالاً مسابقه انگلیس و فرانسه به شهر اویتا و مسابقه ژاپن و اسکاتلند به شهر ساپورو منتقل می‌شوند. احتمال دیگر این است که مسابقه اسکاتلند و میزبان با تأخیر برگزار شود، چراکه لغو بازی و حذف اسکاتلند می‌تواند گمانه‌هایی را علیه برگزارکنندگان به‌وجود آورد.
دو ورزشگاه جایگزینی که در نظر گرفته شده مسقف هستند، ولی جابه‌جایی برای حدود 140هزار هوادار کار پردردسری خواهد بود.

 


Page Generated in 0.0059 sec