printlogo


کد خبر: 196567تاریخ: 1398/7/18 00:00
حافظه تاریخی



مجتبی رفیعی

8 سال پیش در چنین روزی تیتر یک روزنامه ایران ورزشی به نقل قولی از کریم باقری در رابطه با بازی تیم ملی با بحرین و بازیکنان این تیم اختصاص داشت اما گفت‌وگوی جالبی با خداداد عزیزی در صفحه 12 به چشم می‌خورد که خواندنش بعد از 8 سال خالی از لطف نخواهد بود. خداداد تازه 2 روز بود که به‌عنوان مدیر فنی باشگاه ابومسلم انتخاب شد و علاوه بر فعالیت در تیم سیاه‌جامگان باید ابومسلم را هم زیرنظر می‌داشت. البته سیاه‌جامگان برای او در اولویت قرار داشت و این را خودش هم تأکید می‌کرد:
 
«مثل اینکه مدیر فنی ابومسلم شدید؟
 بله.
پس دیگر در تیم سیاه‌جامگان نیستید؟
 در این مورد با آقایان مهاجرانی، فاضل، ناصری‌پور و غیاثیان حرف زدیم و قرار شد اولویت من سیاه‌جامگان باشد. هر وقت این تیم بازی نداشت می‌توانم در کنار ابومسلم باشم.
در سیاه‌جامگان چه پستی دارید؟
 من رئیس سازمان فوتبال و مدیر فنی و از اینجور پست‌‌ها دارم که خودم هم نمی‌دانم! من قرار بود تمام وقت در اختیار ابومسلم باشم ولی این نامردی بود که سیاه‌جامگان را تنها بگذارم چون از ابتدا در کنار این تیم بودم. من با آقای غیاثیان حرف زدم و قرار شد برنامه تمرین‌های دو تیم طوری تنظیم شود که تداخل پیدا نکند و اگر هم بازی‌های دو تیم همزمان بود، من در کنار سیاه‌جامگان باشم.
غیاثیان از سیاه‌جامگان به ابومسلم رفته است؟
 بله، ایشان سرمربی سیاه‌جامگان بود ولی بعد از آنکه بحث حضور حنطه در ابومسلم منتفی شد، آقای غیاثیان به این تیم آمد.
پس چه کسی در سیاه‌جامگان جایگزین غیاثیان خواهد شد؟
 در حال حاضر دستیاران ایشان یعنی آقایان آرمین رهبر، مجید حسین‌پور و حسین الفاطمی مشغول کار هستند و فعلاً هم قرار نیست سرمربی انتخاب کنیم.
از این موضوع فاصله بگیریم، در مورد شرایط تیم ملی چه صحبتی دارید؟
 من معتقدم کارلوس کی‌روش می‌تواند به تیم ملی و فوتبال ما کمک کند ولی واقعیت این است که شرایط تیم ملی هنوز تغییری نکرده است. دلیلش این است که ستاره نداریم و تیم‌هایی مثل کره، ژاپن، استرالیا و ... اجازه هنرنمایی به ما نخواهند داد.
فکر می‌کنید به جام جهانی صعود کنیم؟
 مشکل ما نداشتن ستاره است ولی شما می‌بینید که اکثر بازیکنان ژاپن، کره و استرالیا در لیگ‌های اسپانیا، آلمان، انگلیس و ایتالیا فوتبال بازی می‌کنند. ما به طور حتم در مرحله بعد با این تیم‌ها روبه‌رو خواهیم شد و خبری از اندونزی، مالدیو، تایلند و ... نخواهد بود.
ولی از هر گروه دو تیم مستقیم صعود می‌کنند و ایران هم تیم ضعیفی نیست. قبول دارید؟
 من هم آرزو دارم تیم ملی کشورم به جام جهانی صعود کند ولی باید قبول کرد که از فوتبال آسیا عقب افتاده‌ایم و آنقدر در تولید ستاره‌ها ضعیف هستیم که فرهاد مجیدی و علی کریمی همچنان در این فوتبال می‌درخشند. من معتقدم که فوتبالمان از کی‌روش خیلی عقب است و حالا او را آورده‌ایم که این عقب‌ماندگی جبران شود ولی کار کردن در این فوتبال خیلی سخت است.»
گذر زمان نشان داد که کارلوس کی‌روش دست‌کم در پرورش یا کشف ستاره‌های جدید فوق‌العاده عمل کرد و توانست نسل جدیدی برای تیم ملی بسازد؛ نسلی که هنوز هم می‌توان تا چند سال به آنها اتکا کرد.





 


Page Generated in 0.0052 sec