printlogo


کد خبر: 196552تاریخ: 1398/7/18 00:00
داستان تأسفبار نابود کردن یک سرمایه عظیم
آقای انصاری‌فرد درفشی‌فر را به پرسپولیس برگردان!

نگاه


ایران ورزشی- بسیاری از هواداران پرسپولیس دل خوشی از دوران مدیریت محمد رویانیان در پرسپولیس ندارند اما واقعیت این است که اتفاقات خوبی هم در دوران مدیریتی او در این باشگاه افتاده بود.
پروسه تجهیز و بهره‌برداری از ورزشگاه درفشی‌فر پروسه پپچیده و پرهزینه‌ای بود که در دوران مدیریت حبیب کاشانی (دوره دوم) آغاز شد و در دوران مدیریت محمد رویانیان با هزینه‌های گزاف و اقدامات جالب توجه به پایان رسید.
ساخت سکوها، تجهیز سالن کنفرانس، مرمت استخر، تأمین آب مجموعه با نصب منبع آب بزرگ از جمله اقداماتی بود که ماه‌ها زمان برد. اما مهم‌ترین امکانات و اتفاقات زیر سکوها رخ داد و تیم پرسپولیس صاحب رختکنی فوق‌العاده، سالن بدنسازی عالی با امکانات کامل، اتاق مخصوص کادر فنی، سالن آنالیز، سونا، جکوزی و‌... ‌شد. همان زمان سعید شیرینی مسئول اجرایی باشگاه و دست راست رویانیان برای تجهیز این ورزشگاه زحمات زیادی کشید و هر چقدر که از او انتقاد شود نمی‌توان این اقداماتش را زیر سؤال برد.
در آن مقطع تدارکاتچی پرسپولیس بعد از هر تمرین لباس‌های بازیکنان و کادر فنی را جمع کرده و برای شست و شو به خشکشویی می‌برد اما شیرینی و باشگاه پرسپولیس با خرید یک دستگاه شوینده و خشک‌کن مجهز و نصب آن در و‌رزشگاه درفشی‌فر کار بزرگی برای راحتی بازیکنان و اعضای تیم انجام دادند.
مجموعه این اقدامات رفاهی، ورزشگاه درفشی فر را تبدیل به یک مجموعه کامل و بی‌نظیر کرده بود که می‌توانست حسادت دیگر باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران را به دنبال داشته باشد.
 با این وجود در دوران مدیریت علی‌اکبر طاهری این مجموعه عملاً از سرمایه‌های باشگاه پرسپولیس خارج شد تا جایی که نه تیم بزرگسالان و نه تیم‌های پایه باشگاه نتوانستند از این مجموعه استفاده کنند. در عین حال تیم بزرگسالان پرسپولیس به ورزشگاه شهید کاظمی نقل مکان کرد و حواس‌ها از درفشی‌فر پرت شد اما در حالی که پرسپولیس چنین خانه کامل و مجهزی در اختیار داشت تیم‌های پایه پرسپولیس به ورزشگاه اجاره‌ای شهدای اسماعیلی یافت‌آباد رفتند و حالا چند سالی است که با پرداخت اجاره بها در بدترین ساعت‌های روز در آن ورزشگاه، تمرین می‌کنند و مسابقه می‌دهند.
در دوران مدیریت طاهری بر پرسپولیس با بهانه اینکه می‌خواهند چمن این مجموعه را به کلی درست کنند عملاً ورزشگاه را از دسترس تیم بزرگسال و تیم‌های پایه خارج کردند و بخشی از آن را به یکی از اقوام معاون وقت باشگاه اجاره دادند. از سوی دیگر سالن بدنسازی و استخر هم به بخش خصوصی اجاره داده شد تا باشگاه از این طریق درآمدزایی کند اما چمن این مجموعه بیش از سه سال بلاتکلیف ماند.
در حالی که باشگاه پرسپولیس می‌توانست با هزینه‌ای معقول ترمیم چمن این مجموعه را به پیمانکار قبلی آن بسپارد و بعد از مدتی دوباره از آن بهره‌برداری کند طاهری طلب قبلی پیمانکار را نداد و با او قطع همکاری کرد. بعد از آن بحث مزایده برای زیرسازی کلی چمن این مجموعه پیش آمد اما مشخص نشد چه اتفاقی افتاد که بعد از حدود سه سال بحث زیرسازی و کاشت چمن جدید به کلی منتفی شد و زمین اصلی این ورزشگاه با چمن مصنوعی پوشانده و به همان فرد قبلی برای دایر کردن آکادمی شخصی‌اش اجاره داده شد.
حالا محمدحسن انصاری‌فرد یک مأموریت مهم در باشگاه پرسپولیس دارد. او در دوره اول مدیریتش ورزشگاه درفشی‌فر را تحویل گرفت، هر چند آن زمان مالکیت مجموعه کاملاً در اختیار پرسپولیس قرار نگرفته بود. او پتانسیل‌های این مجموعه را می‌شناسد و  حتماً از داستان تأسفباری که در سطور بالا به آن اشاره شد با جزئیات بیشتر و مفصل‌تر خبر دارد. با این حال از انصاری‌فرد انتظار می‌رود این سرمایه عظیم را دوباره به پرسپولیس برگرداند تا هم تیم بزرگسالان و هم تیم‌های پایه از امکاناتش استفاده کنند.
 


Page Generated in 0.0044 sec