printlogo


کد خبر: 196543تاریخ: 1398/7/18 00:00
خبر کوتاه


مسابقات شطرنج گرند سوئیس
مقصودلو رفت؛ ویزای خادم‌الشریعه نرسید

مقصولو تنها نماینده شطرنج ایران در مسابقات گرند سوئیس (که برترین شطرنج بازان دنیا در آن حضور دارند) شرکت کرده و از فردا رقابت‌های خود را شروع خواهد کرد. مسابقات گرند سوئیس (که در انگلستان برگزار می‌شود) از امروز با رقابت ۱۵۴ بازیکن از ۴۲ کشور جهان آغاز می‌شود و پرهام مقصودلو با ریتینگ ۲۶۶۴ به‌عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.در مسابقات بزرگ سوئیس نفرات سرشناس و بزرگی مانند مگنوس کارلسن (۲۸۷۶) نفر اول رده‌بندی جهانی، کارونا فابیانو (۲۸۱۲)، سو وسلی (۲۷۶۷) و ویشواناتان آناند (۲۷۶۵) حضور دارند.
مقصودلو نیز به‌عنوان بخت چهل و هشتم کسب عنوان قهرمانی، شانس رقابت با برترین شطرنج‌بازان دنیا را دارد. این مسابقات از امروز در ۱۱ دور برگزار می‌شود و اختتامیه این مسابقات ۲۹ مهرماه خواهد بود. روسیه با ۲۶ نفر، بیشترین بازیکنان را در این رقابت‌ها دارد.
 عدم صدور ویزا برای نفر اول بانوان
سارا خادم‌الشریعه دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها بود که به دلیل عدم دریافت ویزا شانس حضور در این مسابقات را از دست داد. او که از حدود یک ماه و نیم پیش برای دریافت ویزای انگلستان اقدام کرده بود، در نهایت نتوانست راهی انگلیس شود و این مسابقات را از دست داد. خادم‌الشریعه روز گذشته و پس از مسجل شدن نرسیدن ویزایش در صفحه‌ شخصی‌اش نوشت: «پاسپورتم نرسید و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست دادم. با این حال چهارده روز دیگر بیست و پنجمین دوره جام کارپف برگزار می‌شود و من هم جزو هشت نفر دعوت شده به این رقابت‌ها هستم. فقط می‌شود برای فرصت‌های از دست رفته افسوس خورد و به آینده امید داشت.»همانطور که خود خادم‌الشریعه اعلام کرده، دو هفته دیگر راهی رقابت‌های مهم کارپف می‌شود که تنها هشت شرکت کننده از تمام دنیا به آن دعوت شده‌اند.

تور جهانی تنیس روی میز آلمان
نوشاد؛ تنها ایرانی باقی‌مانده در جدول

سه پینگ‌پنگ باز ایران از جدول انفرادی مقدماتی تور جهانی تنیس روی میز آلمان حذف شدند. در تور جهانی تنیس روی میز آلمان، چهار بازیکن ایران در جدول انفرادی مقدماتی به رقابت پرداختند که تنها یک نفر در جدول باقی ماند. نوشاد عالمیان تنها بازیکن ایرانی باقی مانده در جدول انفرادی است و سه نماینده دیگر ایران یعنی نیما عالمیان، امیر حسین هدایی و میعاد لطفی از دور رقابت‌ها کنار رفتند.
نتایج جدول مقدماتی به شرح زیر است:
دور نخست
نوشاد و نیما عالمیان استراحت داشتند.
میعاد لطفی ۲- جادو از پرتغال ۴
امیر حسین هدایی ۴ - دنیل تیتوف از مولداوی ۱
دور دوم
نیما عالمیان ۲- توکیچ از اسلوونی ۴
نوشاد عالمیان ۴ - لونکو از اتریش ۳
امیر حسین هدایی۱ - عمر عصار از مصر ۴
در دور سوم نوشاد عالمیان باید با بازیکن آلمان که نفر ۵۱ جهان است، رقابت کند. در جدول مقدماتی دو نفره هم تیم نوشاد و نیما عالمیان در بازی نخست با تیم هند رقابت خواهند کرد.


Page Generated in 0.0056 sec