printlogo


کد خبر: 196541تاریخ: 1398/7/18 00:00
پیش درآمد اتحادیه جهانی کشتی برای المپیک 2020
300روز تا طلای ناب

محسن وظیفه



اتحادیه جهانی کشتی با انتشار گزارشی کوتاه به استقبال بازی‌های المپیک 2020 رفته است. این گزارش در حالی منتشر شد که بر اساس اعلام اتحادیه جهانی حالا دیگر کمتر از 300 روز تا زمان شروع مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک توکیو باقی‌مانده است. در این گزارش کوتاه که اتحادیه جهانی منتشر کرده تصاویری از عبدالرشید سعداله‌اف، موسی اولویف، میهان لوپز، حسن یزدانی، گنو پتروشویلی و کنچیرو فومیتا به همراه تصاویر تعدادی از قهرمانان نامی کشتی بانوان از جمله جنی فرانسون از سوئد و ریساکی کاوایی از ژاپن را منتشر کرده است.
اتحادیه جهانی کشتی با این گزارش به استقبال مسابقات کشتی بازی‌های المپیک 2020 در توکیو رفته و سعی کرده تا از هیجان بی‌پایان این مسابقات به مخاطبان و کشتی‌دوستان بگوید. اتحادیه جهانی اعلام کرده در چشم به هم زدنی این 300 روز سپری می‌شود و مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک شروع می‌شود و با پایان این انتظار 300 روزه همه در روزهای پرالتهاب و پرهیجان المپیک قرار می‌گیرند. شاید این گزارش تلنگری برای کشتی ایران باشد که این روزهای مهم را به چه شکلی و با چه نگاهی سپری می‌کند؟ این 300 روز واقعاً زمان زیادی برای رسیدن به موفقیت در المپیک نیست اما می‌توان از آن بهره خوبی برد و روزهای مهمی را در المپیک ثبت کرد.
اتحادیه جهانی کشتی سعی کرده در گزارش تصویری خود به کشتی‌گیران مهم این دوره از بازی‌های المپیک هم اشاره کند و به همین دلیل هم تصویری از قهرمانان اسطوره‌ای کشتی جهان منتشر کرده است. بیشتر این تصاویر به قهرمانانی اختصاص دارد که در جهانی امسال و سال گذشته و یا در المپیک اخیر خوش درخشیده‌اند. به طور مثال عبدالرشید سعداله اف قهرمان نابغه روس‌ها که از سال 2014 تا الان یکسره مدال درو کرده از افراد مورد توجه اتحادیه جهانی بوده است. رشید که لقب تانک روسی را به خود گرفته است در سال 2014 و 2015 مدال طلای جهان را در وزن 86 کیلوگرم به گردن آویخت. در سال 2016 او طلای المپیک را در همین وزن برد تا سه طلایی شود. در 2017 برای نخستین بار از 86 به 97 کیلوگرم آمد و مدال نقره را گرفت و در سال 2018 و 2019 هم دو بار پیاپی طلای جهان در وزن 97 کیلوگرم را به دست آورد. او شش دوره در مسابقات جهانی و المپیک حضور داشته و در هر شش دوره به فینال رسیده و فقط یک شکست در کارنامه او دیده می‌شود! شش سال و فقط یک شکست از او یک نابغه بی نظیر ساخته است. درخشش او در المپیک توکیو، او را به یک کشتی‌گیر بی مثال در دنیا تبدیل می‌کند.
یکی دیگر از نوابغی که اتحادیه جهانی روی او زوم کرده، حسن یزدانی است. کشتی‌گیر قدر ایران که در جهانی 2015 مدال نقره جهان در وزن 70 کیلوگرم را کسب کرد. در بازی‌های المپیک ریو در وزن 74 کیلوگرم قهرمان المپیک شد و در سال 2017 در وزن 86 کیلوگرم به این مدال مهم دست پیدا کرد. او در سال 2019 هم بعد از اینکه در سال 2018 به مدال برنز رسیده بود، مدال طلای جهان را یک‌بار دیگر کسب کرد. حالا او هم به یک کشتی‌گیر خاص برای اتحادیه جهانی تبدیل شده است.
یکی دیگر از نوابغ کشتی، ریساکی کاوایی در کشتی بانوان است که سه طلا و یک نقره جهان و یک طلای المپیک را در کارنامه دارد. اتحادیه جهانی منتظر درخشش او در المپیک 2020 است که در خاک کشورش برگزار می‌شود.
از نکات مهم گزارش اتحادیه جهانی پرداختن به  میهان لوپز بود. کسی که 8 طلای جهان و المپیک را در کارنامه دارد. ورود نام لوپز به فهرست کشتی‌گیران مورد علاقه اتحادیه جهانی در المپیک توکیو در حالی صورت می‌گیرد که او در دو جهانی اخیر غایب بوده و با وجودی که گفته می‌شد در جهانی قزاقستان کشتی می‌گیرد اما در این مسابقات در نقش مربی ظاهر شد و کشتی نگرفت. با این‌حال ظاهراً اتحادیه جهانی علاقه‌مند است که او را در توکیو روی تشک و سرشاخ با رضا کایالب ببیند.
300 روز تا بازی‌های المپیک باقی مانده که قهرمانان بزرگی خود را برای حضور در این مسابقات آماده می‌کنند. مدال طلای المپیک مهمترین و ناب‌ترین طلایی است که یک کشتی‌گیر می‌تواند آن را به دست بیاورد و به همین دلیل ستاره‌های نامدار کشتی برای کسب این طلای مهم تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند. زمان اندکی تا این رقابت هیجان‌انگیز باقی مانده است و کشتی ایران هم می‌خواهد شانس خود را برای داشتن این مدال طلا امتحان کند. هم در آزاد و هم در فرنگی کشتی ایران قهرمانانی را دارد که بتوانند این طلای ناب را به دست بیاورند. شاخص‌ترین چهره تیم ایران حسن یزدانی است که اگر بتواند به مدال طلای توکیو برسد، دومین طلای او در المپیک است که برایش ثبت می‌شود. طلایی که او را به اولین کشتی‌گیر ایران در تاریخ تبدیل می‌کند که صاحب دو طلای المپیک شده است.

 


Page Generated in 0.0041 sec